Delamming?

Jeg bruker bare gi mme på natta, lager 150ml, men han drikker det sjelden opp, er igjen en liten skvett. Ettersom jeg ikke ammer på natta er jeg ganske sprengt på mårran, så da blir ham faktisk fornøyd, men ikke så veldig lenge :p
Minner meg veldig om slik vi har det som du beskriver, mini her blir også veldig sint på puppen :p
Håper på å ha det sån så lenge som mulig, gruer til jeg mister melken helt :(
Håper bæsjen ha kommet nå da! :D
Her er det motsatt, jeg er nemlig altfor trøtt til å komme meg ut av senga på natta om jeg virkelig ikke må:p men enn så lenge er han fornøyd med pupp om natta:)
Gruer meg til det er helt tomt jeg og, men er redd det ikke er så lenge til.. Han spiser mindre og mindre for hver dag. Nå er det bare en liten forrett før flaska:p
Jada! Bæsjen kom etter 3 dager, og det er noe av det ekleste jeg har vært med på:p sprengt bleie, lukta død og seigt som juling:p
 
Men dere mister jo ikke melken hvis dere stimulerer produksjonen?!
 
Men dere mister jo ikke melken hvis dere stimulerer produksjonen?!
Nei, man gjør nok ikke det. Uten at jeg har noe desilitermål utenpå puppene, så er jeg rimelig sikker på at det er for lite melk for mini. Derfor sper jeg på med mme. Nå blir han illsint når jeg tilbyr han pupp, men han spiser i ca 10 minutter fordelt på begge to. Antagelig har han funnet ut at det går kjappere å bli mett fra flaska.. Så om jeg ikke mister melken helt, så mister jeg hvertfall så mye at det ikke går å fullamme. Jeg har også sliti noe voldsomt med brystbetennelse, så det er mulig det kan ha noe med saken å gjøre..
 
For lite betyr jo ikke at den blir borte, og hvis du har et ønske om å få opp produksjonen igjen så skal du kunne få til det ved å legge han ofte til :) Men det kan godt hende det er lettere sagt enn gjort...
 
For lite betyr jo ikke at den blir borte, og hvis du har et ønske om å få opp produksjonen igjen så skal du kunne få til det ved å legge han ofte til :) Men det kan godt hende det er lettere sagt enn gjort...
Jeg legger han til ofte men blir ikke mer melk...
 
Her er det motsatt, jeg er nemlig altfor trøtt til å komme meg ut av senga på natta om jeg virkelig ikke må:p men enn så lenge er han fornøyd med pupp om natta:)
Gruer meg til det er helt tomt jeg og, men er redd det ikke er så lenge til.. Han spiser mindre og mindre for hver dag. Nå er det bare en liten forrett før flaska:p
Jada! Bæsjen kom etter 3 dager, og det er noe av det ekleste jeg har vært med på:p sprengt bleie, lukta død og seigt som juling:p
Prøvde å gi han pupp inatt istede for flaske å han ble fornøyd med det her også faktisk :D Trenger kanskje mindre på natta enn ellers da, så nå skal jeg prøve å gi bare mm på natta :)
Spiser mindre mm her å nå ja, legger han til ofte, men blir jo bare at han super i seg luft når de ikke har fylt seg opp enda, å han bruker bare puppen som smokke :p
Ja bæsjen er fæl, mørkegrønn å seig, savner den gule, nesten luktfrie da jeg hadde mer melk :p
 
For lite betyr jo ikke at den blir borte, og hvis du har et ønske om å få opp produksjonen igjen så skal du kunne få til det ved å legge han ofte til :) Men det kan godt hende det er lettere sagt enn gjort...
Jeg har prøvd i nesten to uker med hyppig amming og pumping mellom. Heller innpå ammete og havresuppe. Noe mer ble det kanskje, men det er minimalt. Jeg orka rett og slett ikke mer og guttungen er mye mer blid og fornøyd nå:) nå koser vi oss hvertfall under ammingen, selv om det ikke er mer enn 4-5 ganger om dagen:)
 
Legen min mener forresten at noen rett og slett ikke har plass/kapasitet til å produsere nok melk, særlig når ungen har blitt litt større og krever mer mat..
 
Prøvde å gi han pupp inatt istede for flaske å han ble fornøyd med det her også faktisk :D Trenger kanskje mindre på natta enn ellers da, så nå skal jeg prøve å gi bare mm på natta :)
Spiser mindre mm her å nå ja, legger han til ofte, men blir jo bare at han super i seg luft når de ikke har fylt seg opp enda, å han bruker bare puppen som smokke :p
Ja bæsjen er fæl, mørkegrønn å seig, savner den gule, nesten luktfrie da jeg hadde mer melk :p
Se der ja! Så bra da:) litt mer mm på mini og du slipper ut av senga. Vinn-vinn;)
Sånn er det her og, så nå har han 3 måltider fra brystet, natt-morgen-kveld, også det lille han får ut før hver flaske..
Bæsj hver 3.dag nå, heelt pyton! Også fyllern jo bleia skikkelig og:eek: blir helt svett jeg:p
 
For lite betyr jo ikke at den blir borte, og hvis du har et ønske om å få opp produksjonen igjen så skal du kunne få til det ved å legge han ofte til :) Men det kan godt hende det er lettere sagt enn gjort...
Jeg legger til ofte og har hatt helger der jeg kun ligger i sengen hud mot hud der hun får amme så myye hun vil for å få opp produksjonen. Pluss punping imellom måltid etter råd fra ammehjelpen. Det hjelper, men hun er fremdeles ikke fornøyd og vekta går ikke opp før hun får litt ekstra.
Kunne ønske løsningen var å legge til oftere, men det er ikke så lett for alle :( og det er ganske tøft med en baby som er illsint på puppen.
Så nå tenker jeg at hun får mm til det er tomt. Blir gradvis mindre og mindre melk jo latere hun blir ved puppen. Hun er absolutt team-flaske merker jeg :p :(
 
200 ml er ikke mye! Kjempebra at du delammer :) h*n får mye mm!
Ja, var ganske bra :) nå etter en uke med sykdom på storesøster har hun økt til 300ml i døgnet. Men greit nok det og :)

Hvordan går det med deg?
 
Ja, var ganske bra :) nå etter en uke med sykdom på storesøster har hun økt til 300ml i døgnet. Men greit nok det og :)

Hvordan går det med deg?
Det går supert! Har slått oss til ro med delamming og lagt pumpa helt vekk nesten. Noen kvelder pumper jeg for hun sover ca 5 timer i strekk.

En dag får hun 300 ml, en annen 240 ml og en dag fikk hun 400 ml. Men det viktigste er at hun er mett! :)
Hun er 10 uker snart og vi koser oss både med amminga og flaska!

Angrer på at jeg stressa så mye med amminga i starten! Våre barn får jo alt vi har, mer enn det kan vi ikke gi :)
 
Det går supert! Har slått oss til ro med delamming og lagt pumpa helt vekk nesten. Noen kvelder pumper jeg for hun sover ca 5 timer i strekk.

En dag får hun 300 ml, en annen 240 ml og en dag fikk hun 400 ml. Men det viktigste er at hun er mett! :)
Hun er 10 uker snart og vi koser oss både med amminga og flaska!

Angrer på at jeg stressa så mye med amminga i starten! Våre barn får jo alt vi har, mer enn det kan vi ikke gi :)
Høres ut som du har funnet roen :) det er det beste for alle mann. Jeg har og lagt vekk pumpa og har sluttet å tenke på hvor mye hun får ekstra. Nå gir vi flaske når hun gir tegn til det og koser oss med fornøyd baby :)

Ganske utrolig at de snart er 10 uker :)
 
Jeg vet jo ikke hvordan det er. Jeg har akkurat passe melk til min baby og har ingen problemer med å pumpe ekstra hvis jeg skulle ha behov. Jeg skjønner at jeg er utrolig heldig som har det sånn, selvom teorien sier at alle burde ha det sånn... teori og praksis er ikke alltid forenelig :p Dere er tøffe som prøver, men det viktigste er jo å ha en fornøyd baby som legger på seg! :)
 
Se der ja! Så bra da:) litt mer mm på mini og du slipper ut av senga. Vinn-vinn;)
Sånn er det her og, så nå har han 3 måltider fra brystet, natt-morgen-kveld, også det lille han får ut før hver flaske..
Bæsj hver 3.dag nå, heelt pyton! Også fyllern jo bleia skikkelig og:eek: blir helt svett jeg:p
Natt 2 med bare mm check! :D Skulle ønske jeg hadde prøvd det før, men var jo så sikker på at det ikke var nok.
 
Natt 2 med bare mm check! :D Skulle ønske jeg hadde prøvd det før, men var jo så sikker på at det ikke var nok.
Hurra!:D bedre sent enn aldri, har jeg hørt;) blir fler og fler flasker på dagtid her nå, han vil ikke ha pupp omtrent. Men på natta er det helt greit med pupp:) nyter det så lenge det varer! Kommet inn i en grei rutine nå og. Pupp ca 1830, kveldsstell, 200ml mme rundt 8 og i seng til 9. Da sover han til 3-4 og amming hver 2.-3. time til vi står opp rundt 8:)
 
Høres ut som du har funnet roen :) det er det beste for alle mann. Jeg har og lagt vekk pumpa og har sluttet å tenke på hvor mye hun får ekstra. Nå gir vi flaske når hun gir tegn til det og koser oss med fornøyd baby :)

Ganske utrolig at de snart er 10 uker :)
Det er virkelig det aller viktigste; fornøyd baby!! :) og hurra for ar vi har delamma i 10 uker snart! Jeg er stolt av oss! Viktig å rose seg selv :)

amma du ditt første barn? Er di også født 14.01 eller tar jeg feil? :)
 
Hurra!:D bedre sent enn aldri, har jeg hørt;) blir fler og fler flasker på dagtid her nå, han vil ikke ha pupp omtrent. Men på natta er det helt greit med pupp:) nyter det så lenge det varer! Kommet inn i en grei rutine nå og. Pupp ca 1830, kveldsstell, 200ml mme rundt 8 og i seng til 9. Da sover han til 3-4 og amming hver 2.-3. time til vi står opp rundt 8:)
Godt med rutine :)
 
Vi gir 100-200ml mme hver kveld før leggetid - da er han mett og sover 8-9 timer sammenhengende. Så får han pupp resten av døgnet. Jeg pumper 1-2 gang om natten pga brystspreng, dette får han i en ekstra flaske på dagen. Det er det som fungerer for oss og jeg sover ikke med dårlig samvittighet disse herlige 8-9 timene. ;-)
 
Det er virkelig det aller viktigste; fornøyd baby!! :) og hurra for ar vi har delamma i 10 uker snart! Jeg er stolt av oss! Viktig å rose seg selv :)

amma du ditt første barn? Er di også født 14.01 eller tar jeg feil? :)
Beklager så sent svar. Har vært mye her hjemme med syk baby.

Ja, jeg delammet mitt første barn :) angret veldig i etterkant på at jeg hadde stresset med delamming i 6mnd og ikke bare koste meg med babyen. Så denne gangen har jeg tatt det mye roligere :)

Etter en uke med sykdom og sykehusbesøk så har jeg nesten ikke mer melk nå. Vi er oppe i 4-5 flasker daglig med 120-150ml mme. Men jeg har fremdeles nok til nattammingen :) nå håper jeg at hun får litt morsmelk når hun starter med grøt og så tror jeg at jeg gir meg.

Frøkna mi er også født den 14.01 på SUS ;)

Hvordan går det hos dere nå?
 
Back
Topp