Delamming

Linnie

Flørter med forumet
Dere som delammer, merker dere at mini er litt lat på puppen?

Merker at lillegutt blir irritert når melken ikke renner fort nok..spesielt på kvelden, da er det ikke mange minuttene han vil ligge med puppen før han blir sinna.. Pumper iblant bare for å få tømt ordentlig..

Tror kanskje min er det - men så er det ikke mye melk å hente. Holder på i 8-9 minutt på hvert side maks - mindre når han sovner..

Har ikke mye melk jeg heller. Han suger ganske intenst til å begynne med da, så bruker ganske kort tid. Men frustrerende at han ikke orker siste rest, fordi han må jobbe litt mer for det. Har prøvd nesespray uten effekt.

Har ikke mye melk jeg heller. Han suger ganske intenst til å begynne med da, så bruker ganske kort tid. Men frustrerende at han ikke orker siste rest, fordi han må jobbe litt mer for det. Har prøvd nesespray uten effekt.
Hvor ofte /mye spiser din da?

Her får han stort sett pupp hver 2-3 t, inkl. før flaske hver 4-5 time

Hvor ofte /mye spiser din da?

Her får han stort sett pupp hver 2-3 t, inkl. før flaske hver 4-5 time

Det varierer litt, fra 2-4 timer mellom hver gang han får pupp. Gir stort sett flaske hver gang, men ser litt an i forhold til hvor lenge/mye han spiste forrige måltid. Han er i alle fall mett å fornøyd etter flaske :) noen ganger når han er veldig trøtt er han fornøyd med bare pupp, men da går det ikke så veldig lenge før han vil ha mat igjen..

Hun er veldig selektiv egentlig, om natta funker kun pupp kvelden vil hun bare ha flaska om dagen går det litt frem og tilbake, men som regel vet hun hva hun vil og det andre funker da ikke!

Her føler eg han koser pupp og eter flaske. Han sovner fort ved puppen og berre ligger og småsuger. Men med en gang eg kjem med flaska våkner han til og suger som berre det. Veldig frustrerende. La litt dårlig på seg en periode så måtte øke mengde på flaske, men det resulterte berre i at han drikker færre store måltid om dagen i stede, og færre måltider med pupp. Så veldig usikker på om han egentlig får i seg meir. Puppen blir jo heller ikkje stimulert til å holde på melkemengden :-(

Del-ammet til han var 6 uker gammel. På starten så sovnet han/koste seg med puppen etter heltemodig arbeid i 5 min. Han sugde dårlig (prematur) og jeg hadde så lite. Med flasken så kom maten raskere, så det var tydelig at han foretrakk det. 6 uker gammel så ble han flinkere til å suge og melkeproduksjonen tok fart, pluss at jeg tydeligvis har kraftig utdrivningsrefleks - maten kommer faktisk fortere med pupp enn med flaske nå! Så nå er han effektiv med puppen :P

Her føler eg han koser pupp og eter flaske. Han sovner fort ved puppen og berre ligger og småsuger. Men med en gang eg kjem med flaska våkner han til og suger som berre det. Veldig frustrerende. La litt dårlig på seg en periode så måtte øke mengde på flaske, men det resulterte berre i at han drikker færre store måltid om dagen i stede, og færre måltider med pupp. Så veldig usikker på om han egentlig får i seg meir. Puppen blir jo heller ikkje stimulert til å holde på melkemengden :-(

Veldig likt her. Ser tydelig at han ikke alltid orker pupp. Han sover ganske lenge på kvelden også etter å ha vært våken hele dagen, da er han nesten for trøtt til pupp..

Prøver å være positiv da, viktigste er at han får bok mat, og om han bare får bittelitt pupp så er det jo veldig bra det også! Litt kos for mamma og mini :)

Last edited:
Hun er veldig selektiv egentlig, om natta funker kun pupp kvelden vil hun bare ha flaska om dagen går det litt frem og tilbake, men som regel vet hun hva hun vil og det andre funker da ikke!

Merker også her at han enkelte ganger heller vil ha flaske enn pupp.. De er bestemte selv om de er så små :p

Del-ammet til han var 6 uker gammel. På starten så sovnet han/koste seg med puppen etter heltemodig arbeid i 5 min. Han sugde dårlig (prematur) og jeg hadde så lite. Med flasken så kom maten raskere, så det var tydelig at han foretrakk det. 6 uker gammel så ble han flinkere til å suge og melkeproduksjonen tok fart, pluss at jeg tydeligvis har kraftig utdrivningsrefleks - maten kommer faktisk fortere med pupp enn med flaske nå! Så nå er han effektiv med puppen :P

Hos meg er det bare den første melken som kommer fort, så må han jobbe litt mer og da er det ikke så interessant lengre. Men ser at det hjelper å massere litt :) håper melkemengden øker fortsatt sånn at jeg får fortsette å delamme i alle fall :) han er 5 uker i dag..

Hos meg er det bare den første melken som kommer fort, så må han jobbe litt mer og da er det ikke så interessant lengre. Men ser at det hjelper å massere litt :) håper melkemengden øker fortsatt sånn at jeg får fortsette å delamme i alle fall :) han er 5 uker i dag..
Min er 10 uker. Føler at melka øker litt og litt som han veks. Men eg klarer ikkje å få nok til å fullamme. Men eg bruker skjold pga det er einaste måten han klarer å ta tak, så er nok derfor. Han drikker som berre det mens melka renner sjølv og så sover han pupp resten.

Back
Topp