Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
har du dobbeltpumpe og nesespray? det gjorde underverk her (doblet melkemengden jeg fikk ut fra første forsøk)Jeg pumper i stedet. Men hadde melk til hele døgnet en stund. Nå er han 3 uker og må få nan ved siden av. Var på en måte forberedt på det siden jeg mistet melka med storesøster når hu var 3 uker også. Tillegg gir man jo til barnet blir mett. Siden jeg har full kontroll på ml så kan jeg desverre ikke svare på det. Men han ville ha 60 ml når han var 2 uker og nå vil han ha 90 ml. Jeg har gått fra å pumpe ut 100 ml til ca 60 ml. Så har blitt litt omvendt her.
Har pumpa mens hun får det andre brystet, får aldri mer enn 20 ml utJeg pumper i stedet. Men hadde melk til hele døgnet en stund. Nå er han 3 uker og må få nan ved siden av. Var på en måte forberedt på det siden jeg mistet melka med storesøster når hu var 3 uker også. Tillegg gir man jo til barnet blir mett. Siden jeg har full kontroll på ml så kan jeg desverre ikke svare på det. Men han ville ha 60 ml når han var 2 uker og nå vil han ha 90 ml. Jeg har gått fra å pumpe ut 100 ml til ca 60 ml. Så har blitt litt omvendt her.
Det er det siste jeg gjør! Har konstant vondt i hode pga så lite søvn. Her får jeg ikke ut mer enn 20 ml fra hver brystsover du nok? med første måtte vi gi litt mme i starten (fra ca 10 dag og i en uke), babyen var treg og jeg måtte rett og slett sove innimellom. Fullammet da til 6mnd. Da var jeg en ku (pumpet over 400 ml på 10min).
Vet ikke hvor mye vi gav (jeg sov)
Ja men jeg får ut 60 ml fra begge bryst. Så ligger på 30 ml pr bryst. Men nå synker det og det samme som skjedde sist er i ferd med å skje. Har ikke pumpa på 4 timer og har ikke antydning til spreng en gang. Jeg pumper altid begge to og fra fødsel av så har det vært kun ett måltid. Så hadde mine mistanker om at det kom til å gi seg denne gangen også. Men får pumpe når jeg føler for det/ har tid. Mye letter å ha mm i kjøleskapet om natta enn å lage mme. Så jeg sparer opp i løpet av dagen for å ha om natta nå.Har pumpa mens hun får det andre brystet, får aldri mer enn 20 ml ut![]()
Jeg både spiser og sover. Mannen tar å skifter bleie og mater babyen om morran før han drar på jobb. Så får til å med 6 timer sammenhengende søvn. Jeg tør ikke å bruke nesespray siden de innholder hormoner. Jeg blir både gal og dårlig av det.Men damer dere må sove! Det fungerer ikke å pumpe 1.5time og ikke sove og spise skikkelig. Prøv å få minst en 4 timers økt på natta og gjerne en 3 timers økt en annen gang på døgnet. Ville latt det gå 2.5time mellom hver gang iallfall.
Bruker dere syntocin nesespray?
Det er fint, enkelt (og vistnok sunt) å amme, men det er ikke slik at man må styre seg ihjel over lang tid for å få det til. Det blir flotte barn av de som får flaske også!
Da er vel valget ditt ganske klart? Kanskje han får vondt i magen av noe du spiser. Gi flaske og kos deg med gutten din!Jeg både spiser og sover. Mannen tar å skifter bleie og mater babyen om morran før han drar på jobb. Så får til å med 6 timer sammenhengende søvn. Jeg tør ikke å bruke nesespray siden de innholder hormoner. Jeg blir både gal og dårlig av det.
Men uansett så vil ikke lillegutt ha mm lengre heller. Han sover dårlig og er veldig misfornøyd. Stor forskjell på om han får mm eller mme. Han spiser mer mm enn mme og enda så sover han kortere og er sintere.
Kan hende han gjør det. Men spiser forskjellige ting hver dag. Men jentungen fikk samme reaksjon på denne tiden. Virker som om noe skjer med melken og produksjonen etter 3 uker.Da er vel valget ditt ganske klart? Kanskje han får vondt i magen av noe du spiser. Gi flaske og kos deg med gutten din!
Ellers tåler jeg ikke hormonell prevensjon, men nesesprayen merket jeg ikke noe til.
Brukte opp en spray, og nå lekker det fra det andre brystet når jeg ammer. Men det er likevell ikke nok for henne. Skulle tro det lekte når det er mye i brystet! Skal forsøke å sove merMen damer dere må sove! Det fungerer ikke å pumpe 1.5time og ikke sove og spise skikkelig. Prøv å få minst en 4 timers økt på natta og gjerne en 3 timers økt en annen gang på døgnet. Ville latt det gå 2.5time mellom hver gang iallfall.
Bruker dere syntocin nesespray?
Det er fint, enkelt (og vistnok sunt) å amme, men det er ikke slik at man må styre seg ihjel over lang tid for å få det til. Det blir flotte barn av de som får flaske også!
Desverre kan man ødelegge barsel tiden hvis man stresser for mye med det. Det er noe av det jeg angrer mest på ang nr 1. Nå hadde vi kjøpt inn mme og alt før han ble født. Jeg fikk ikke noe forhold til min datter før lenge etter fødsel pga stress ang amming. Jeg fikk kun ammet i 3 uker men jeg slet mye i ettertid pga det. Det eneste viktige er at de blir mette.Brukte opp en spray, og nå lekker det fra det andre brystet når jeg ammer. Men det er likevell ikke nok for henne. Skulle tro det lekte når det er mye i brystet! Skal forsøke å sove mer![]()
Du har rett, vi får gi mme når hun ikke blir mett og heller nyte tiden. Ønske om å fullamme var bare såå stort.
Takk for at du skriver alt dette! Det er stor trøst og hjelper meg veldig psykisk!Desverre kan man ødelegge barsel tiden hvis man stresser for mye med det. Det er noe av det jeg angrer mest på ang nr 1. Nå hadde vi kjøpt inn mme og alt før han ble født. Jeg fikk ikke noe forhold til min datter før lenge etter fødsel pga stress ang amming. Jeg fikk kun ammet i 3 uker men jeg slet mye i ettertid pga det. Det eneste viktige er at de blir mette.
Innser mer og mer at melken ikke kommer ordentlig i gangammet i 2 timer nå og måtte gi mme til slutt.
Hun er 2 uker imorgen og vi begynte smått med mme på mandag.
Vil vite om det er mange som delammer eller har delammet? Hvor mye måtte dere gi i tillegg ca?