Del dine beste tips mot kvalme!

kokosbolle1984

Forelsket i forumet
Pumpkin Bumps 2025
Det er bare å innse det, kvalmen her har kommet for å bli. Nå er jeg kvalm fra sånn 10 om morgenen og ut dagen. Det hjelper litt å spise, men det lindrer kun kortvarig. Jeg vil helst unngå kvalmestillende, men skjønner at jeg må ty til det om det blir altfor ille. Jeg har ekstremt høy terskel for å kaste opp, så kan føle meg utrolig dårlig uten det heldigvis. Jeg har vøært kvalm i alle svangerskap, men aldri kastet opp pga svangerskapskvalme. Å kaste opp er vel noe av det verste jeg vet, så all sympati til dere som kaster opp i tillegg.

Tips mottas altså med takk!

Sikkert verdens dårligste tips, men… Kast opp. Jeg overlevde svangerskapskvalmen sist slik. Jeg drakk vann. Kastet opp. Drakk vann igjen. Spiste mat. Kastet opp, spiste mat. Andre gangen ble som regel maten nede og jeg unngikk uttørking.

Ellers kan jeg bare anbefale Xonvea. Den har virkelig endret hele hverdagen min. Tenk om jeg hadde hatt den forrige gang!!
Når jeg merker at kvalmen kommer og jeg ikke kan spise med en gang, hjelper det også å suge på noen pastiller. IFA for meg funker ganske bra.

Jeg har ikke prøvd dette, men søsteren min sverget til å ligge i vann (helst basseng, evnt badekar).

Ellers ville jeg forsøkt 1 tbl postafen på kvelden. Det vil hjelpe både på kvalmen og søvn. Skjønner at du er skeptisk for det var jeg også, men endte opp med det til slutt. Er også enig med Emerald om at det kan lette litt å bare la oppkastet komme fremfor å holde det inne. Da får du gjerne en midlertidig lettelse. Så er det ritz-kjeks på nattbordet og evnt badet selvfølgelig. Håper du blir bedre snart! ❤️

Seaband! Tar ikke bort kvalmen helt, men hjalp mye syns jeg

Dette er helt merkelig med meg, jeg kom til å tenke på d igår, faktisk når jeg satt på do jeg er mindre kvalm når jeg har fått tømt meg, avføring altså, er det bare meg? Virker som jeg er mest kvalm når jeg ikke har vært på do sikkert bare meg uten om det så hjelper ritz kjeks meg, bare å småspise litt i d jeg står opp

Trening og fysisk aktivitet hjelper også her, hvertfall akkurat i det jeg holder på får jeg en midlertidig pause og det er deilig.

Hjemmekontor på morgenen. Jeg blir kvalm hver gang jeg må tidlig på jobb. Faktisk så hjalp en ferie helt fantastisk på kvalmen. Spise godt ofte. Blir også kvalm om jeg bare har en salat til lunsj.. Sov masse.

Har vært sykt kvalm (uten å spy) de siste to ukene. Fikk xonvea i går tidlig og har tatt en tablett to morgener nå og jeg kan virkelig skrive under på at det forandra seg tvert for meg. Jeg fikk til og med sove på natta i natt.

Back
Topp