Del dine beste oppskrifter på babymat!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Nora
  • Opprettet Opprettet
Dytter opp denne litt for mer tips for nå sksl jeg begynne å prøve meg...

Noen som har lagd avokado? Dampe den også? Tenker er den moden nok er den myk nok eller????

Noen som har lagd avokado? Dampe den også? Tenker er den moden nok er den myk nok eller????

Ikke lagd avokado men tenker den er grei som den er når den er myk :-) går jo fint å mose den da :-)

Har ikke prøvd det, men jeg tenker at den er så myk at en ikke må dampe. Bare passe på at den er skikkelig moden eller så tror jeg en får mer "tråder" i den. Ble sånn da jeg skulle lage guacamole en gang. ;)

Her har vi så vidt gått i gang, men fryseren er fyllt opp med godsaker :) Har laget mos av:

- Søtpotet
- Kålrot
- Sellerirot
- Pastinakk
- Gulrot
- Eple
- Pære

Fremgangsmåten er lik på alt, jeg skreller, deler i biter og dampkoker til det er mørt. Så moser jeg det godt med stavmikser, og har i litt av kokevannet hvis det blir for tørt. Fordeler i beger (grønnsaker) og isterningsbrett (frukt) og putter i fryseren. Fort gjort, og det lille han har fått til nå har vært stor suksess :D
Hvor store er begerne du fryser ned i? Jeg har noen beger fra avent, 180ml rommer de og føler det blir veldig stort. De passer kanskje bedre til mm og mme?

Hvor store er begerne du fryser ned i? Jeg har noen beger fra avent, 180ml rommer de og føler det blir veldig stort. De passer kanskje bedre til mm og mme?
Bruker bl.a. Avent sine, men har bare oppi en posjon i hvert beger. Resten av begerne er de minste frysebegerne fra Rema 1000, de tåler en del og er billige :)

Bruker bl.a. Avent sine, men har bare oppi en posjon i hvert beger. Resten av begerne er de minste frysebegerne fra Rema 1000, de tåler en del og er billige :)

Hvor store er di?? Bilde?? ;)

Når du gav smaksprøver, varmer du i microen?? Isbitstørrelse blir lite i ei gryte føler jeg....

Hvor store er di?? Bilde?? ;)

Når du gav smaksprøver, varmer du i microen?? Isbitstørrelse blir lite i ei gryte føler jeg....
De er 180 ml, like mye som Aventbegerne, bare annen fasong ;)

Og jeg varmer alt i mikroen. Rører ofte, så blir det jevn varme :)

De er 180 ml, like mye som Aventbegerne, bare annen fasong ;)

Og jeg varmer alt i mikroen. Rører ofte, så blir det jevn varme :)

Tror ikke di har di på rema her hos oss.... :-( bare sånne hvite til syltetøy typisk og di er upraktiske å ta med tenker jeg for er litt "myke"....

Tenkte å lage noen porsjoner med diverse frukt og grønnsaker, men hvor lenge kan sånt ligge i fryseren?

Får kjøpt mye fint på ebay :-) og isbitform med lokk kjøpte jeg på europris :-)

Lagde kyllinggryte i dag som falt i smak :-)

Søtpotet, gulrot, brokkoli, kyllingfilet og hvitløk. Dampet alt og moste. Smakte ikke så mye synes jeg da :P

Lagd brikkolimos med brokkoli, potet og gulrot men ikke noe begeistret for den ;) må finne noe å blande i så det faller i smak...

Lagde å go smoothie av kokosmelk, banan og blåbær. Drakk ett stort glass sjøl :P veldig godt å ha i grøten også ;)

Det ser ut til å være veldig populært med hjemmelaget babymat, og ingenting er vel bedre enn å dele oppskrifter, tips og triks? Har du en oppskrift eller to? :)
Denne tråden var akkurat det jeg lette etter! :-D vi skal snart begynne med litt smaksprøver :-)

Back
Topp