M
Moderator Nora
Guest
Det ser ut til å være veldig populært med hjemmelaget babymat, og ingenting er vel bedre enn å dele oppskrifter, tips og triks? Har du en oppskrift eller to?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk tips om banan tidlig på dagen for det kunne gi barnet energi, mens avokado på kvelden for det var så mettende.
Har du ikke blandet inn noe morsmelk eller mme? Syns det har stått det i de "oppskriftene" jeg har sett...Her har vi så vidt gått i gang, men fryseren er fyllt opp med godsaker Har laget mos av:
- Søtpotet
- Kålrot
- Sellerirot
- Pastinakk
- Gulrot
- Eple
- Pære
Fremgangsmåten er lik på alt, jeg skreller, deler i biter og dampkoker til det er mørt. Så moser jeg det godt med stavmikser, og har i litt av kokevannet hvis det blir for tørt. Fordeler i beger (grønnsaker) og isterningsbrett (frukt) og putter i fryseren. Fort gjort, og det lille han har fått til nå har vært stor suksess
Nei, jeg har ikke gjort det, men man kan selvfølgelig bruke det i stedet for kokevannetHar du ikke blandet inn noe morsmelk eller mme? Syns det har stått det i de "oppskriftene" jeg har sett...
Her har vi så vidt gått i gang, men fryseren er fyllt opp med godsaker Har laget mos av:
- Søtpotet
- Kålrot
- Sellerirot
- Pastinakk
- Gulrot
- Eple
- Pære
Fremgangsmåten er lik på alt, jeg skreller, deler i biter og dampkoker til det er mørt. Så moser jeg det godt med stavmikser, og har i litt av kokevannet hvis det blir for tørt. Fordeler i beger (grønnsaker) og isterningsbrett (frukt) og putter i fryseren. Fort gjort, og det lille han har fått til nå har vært stor suksess
Jeg har ikke fått klumper i noe av det jeg har laget til nå. Har dampkokt alt, og kokt det til det har vært på kanten til ihjelkokt, da har det vært veldig greit å få en fin mosAkkurat lags mos av en mango og fryst i isterningsbrett. Skal være til smaksprøver, ikke begynt å gi noe enda.... Men syntes det blei bitte små klumper i???
Ser du ikke har lagd av mango men får du heilt klumpefri mos?? Lagd av banan og den blei uten klumper....
Jeg har ikke fått klumper i noe av det jeg har laget til nå. Har dampkokt alt, og kokt det til det har vært på kanten til ihjelkokt, da har det vært veldig greit å få en fin mos
Jeg gjør det ja, rett og slett for å få det mørt nok. Pæremosen smakte litt vann, eplemosen ble KJEMPEgod! Og babyen vet jo ikke hvordan det skal smake, han er fornøyd uansettDampet frukten også???
Trodde ikke det var nødvendig og mango er vel ikke det beste å dampe
Jeg gjør det ja, rett og slett for å få det mørt nok. Pæremosen smakte litt vann, eplemosen ble KJEMPEgod! Og babyen vet jo ikke hvordan det skal smake, han er fornøyd uansett
Når dere fryser i isterninger. Ca lang tid tar det å tine de?
Du får si fra når du vet det daIkke prøvd enda bare kommet så langt jeg har lagd men ikke gitt
Du får si fra når du vet det da
Åh jeg skal begynne den dagen han blir 4 mnd. Er helt sjuk etter å begynne så noen andre kan få avlastet meg littIkke bestemt enda å tid jeg begynner med smaksprøver
Her har vi så vidt gått i gang, men fryseren er fyllt opp med godsaker Har laget mos av:
- Søtpotet
- Kålrot
- Sellerirot
- Pastinakk
- Gulrot
- Eple
- Pære
Smak og behag? Jeg har laget det meste ganske tynt, men tykt nok til at det er litt konsistens på det. Renner ikke utover liksomMaser litt mer jeg
Lagde mos av søtpotet nå men usikker på hvor tykk den kan være i konsistensen??? Hadde i litt av kokevannet men var ikke heil rennende liksom.... Lagde isbiter til smaksprøver og "hang greit" på skjea når jeg tok i brettet om du skjønner