Del dine 3 beste slanketips!

Pearl skrev:
Mine tips:
- sett deg oppnåelige mål!!  
   Ingen vits å satse på 10 kg ned til jul på 2 mnd.. Sjansen for å lykkes er veldig liten
   og når man da ikke når målet er det lett å bare gi opp hele greia..
- gi deg selv belønning!
   Når du når et mål gi deg selv en belønning - min belønning når jeg når første delmål
   blir nytt treningstøy! Veldig lurt å lære å belønne seg med noe annet enn mat!
- Finn trening som er morro - jeg har slitt med dørstokkmila i laaaaaaang tid men den
  er lettere å overkomme når jeg vet jeg skal trene med noe morro!
- Innfør lørdagen som godteri dag og begrens snopet! Jeg går på Grethe Roede men 
   unner meg likevel 30 g potetgull og 50 gram smågodt (uten sjokolade) hver lørdag..
- Matdagbok og Vei/mål maten - det er utrolig fort å kaste i seg for mange kalorier  
  uten å tenke seg om.. Man trenger ikke gjøre det hver dag om man ikke vil, men det
  kan være lurt å gjøre det iblant for å "sjekke" at man ikke får i seg mye mer enn man 
  tror.. Anbefaler www.vektklubben.no - gratis og veldig bra!

Veldig lurt! Jeg bruker diett.no, men har også brukt vektklubben, den er faktisk bedre, men det er fordi den er litt enklere, som i simpel altså...
Det er utrolig fort gjort å spise litt for mye selv om man tror man spiser sunt. Jeg har blitt overrasket mange ganger.
Mange mener det er hysteri å telle kalorier, og at det er et pes, men det er så enkelt og så verdt det.

Jeg er flink til å sette meg alt for store mål:P Men nå har jeg bestemt meg for å ikke ha noe mål, det eneste målet nå er at vekta går NED.

Tøsa skrev:

Fru Riskorn skrev:
EasyLife fungerte for meg. Ned 21 kg på tre måneder. Har ikke gått opp igjen et gram.

Ellers fungerer kosthold i balanse, altså 50% grønnsaker, 25% proteiner og 25% karbo til middag og lunsj, og fokus på å ha alle tre gruppene med i alle måltider.

Trening regelmessig.

21 kg er jo dritbra, og på så kort tid.
Hva er filosofien til EasyLife?
Eller er det shake og sånt?

Bra at du holder vekta! Kroppen husker maxvekta si i ca 3 år, det er det viktig å huske, men det vet du sikkert:)

Ja, jeg vet det siste. Har holdt vekten i seks måneder nå... EasyLife er shaker som gjør at du er i ktose i starten. Etterhvert innfører man ett og ett måltid til man er på fem måltider. Måltidene bygges på at man har et kosthold i balanse, noenlunne likt det Fedon Lindberg beskriver. Fokus er både på proteiner, karbohydrater, kcal og fett, men uten at man må telle eller veie eller tenke. Og så er det normal mat man spiser, altså mye samme type mat som man alltid har spist, men med mer grønnsaker eller mindre mengde f.eks.

Back
Topp