Del dine 3 beste slanketips!

Bruker298kfa

Elsker forumet
Hva funket hos DEG?

Det som funker for meg er:

- Å kutte ned på karbohydratene, jeg teller ikke, men jeg er bevisst. Spiser kun 1 brødmåltid daglig, og da knekkebrød. Spiser heller egg og grønnsaker enn brød, poteter, ris, pasta.

- Drikk masse te og kaffe (og vann). Det metter veldig når jeg er sugen på kveldene. Særlig hvis jeg MÅ ha noe søtt.

- Spis proteinrik mat, det metter veldig. Feks egg og skyr. Spiser egg til frokost, og kombinert med kaffe så holder jeg meg mett til laaangt på dag.

-Legg inn trening som en del av dagsrutinen, det skal være like naturlig som å tørke seg i ræva etter man har driti.

-Handle etter nøkkehullsmerkingen. Lite fett, sukker og salt.

-Vær bevisst på karbohydrater 

(og gjeninnføre lørdagen, de fleste spiser godter hele uka nå)

-Kutte ned på brødmat
-Begrense porsjonsstørrelsen spes på middagen
-Holde seg rundt 1600kcal om dagen
-Trening og generel mosjon
-Masse vann
-Proteinrik mat

Ble litt flere enn 3 dette da....

Labambie skrev:
-Legg inn trening som en del av dagsrutinen, det skal være like naturlig som å tørke seg i ræva etter man har driti.

Hehehe, du sier det så bra noen ganger:P Jeg skulle ønske jeg orka, men jeg trener alt for lite. Jeg trener bittelitt styrke hver dag da, og løper minimum en gang i uka, men skulle gjerne vært mer.

Jeg handler aldri etter nøkkelhull, for jeg har vel nok kunnskap fra før, men det er jo greit for de som ikke har det. Bare man er bevisst på at det handler om de sunneste alternativene, og at det ikke nødvendigvis er sunt.

Bytte ut brød med knekkebrød.
Begrense middagsporsjonene (mye grønnsaker, kjøtt/fisk...lite ris/poteter/pasta)
Godteristopp i noen uker.

-Drikk mye vann

-Bli sliten på en eller annen måte.. Være seg tømmerhogging, terrengsykling, jogging eller sexytime.

-Spis sunt og VARIERT.. Mye grønnsaker og mindre ris/pasta/poteter.

- Spis mindre drittmat

-Endre sammensetningen i måltidene (mer grønnsaker og mindre karbo f.eks.)

-Drikk masse vann og kaffe 

Bang schmack ned 12 kg på 4 mnd.

For de aller fleste er slanking et ganske så enkelt regnestykke der man går ned i vekt om man forbrenner mer enn man får i seg, jeg har ikke så stor tro på mirakeldietter som sulter kroppen din for én næringsgruppe over noen mnd for så å havne tilbake i gammeltralten igjen så snart kuren er slutt. Varig livstilsendring funka fint for meg og jeg har rett og slett ikke lyst på så mye snop lenger nå som kroppen ikke er vant til å få det i store mengder hver dag :P

Speedsjarken skrev:
- Spis mindre drittmat

For de aller fleste er slanking et ganske så enkelt regnestykke der man går ned i vekt om man forbrenner mer enn man får i seg, jeg har ikke så stor tro på mirakeldietter som sulter kroppen din for én næringsgruppe over noen mnd for så å havne tilbake i gammeltralten igjen så snart kuren er slutt. Varig livstilsendring funka fint for meg og jeg har rett og slett ikke lyst på så mye snop lenger nå som kroppen ikke er vant til å få det i store mengder hver dag :P

Enig med deg, selv om jeg reduserer karbo noe da.
Har gått ned 5 kg denne mnden, så gikk jeg ned 4 kg før det igjen, men det brukte jeg noe lengre tid på, for da spiste jeg mindre karbo og mere fett, når jeg kutta ut det og heller spiste magert gikk det mye bedre.
Så 9 kg ned nå, men føler ikke at det vises noooe.
Jeg er så lang pluss at jeg har det så jevnt fordelt. Eneste jeg merker er at puppene er mindre.

Tøsa skrev:

Labambie skrev:

Hehehe, du sier det så bra noen ganger:P Jeg skulle ønske jeg orka, men jeg trener alt for lite. Jeg trener bittelitt styrke hver dag da, og løper minimum en gang i uka, men skulle gjerne vært mer.

Jeg handler aldri etter nøkkelhull, for jeg har vel nok kunnskap fra før, men det er jo greit for de som ikke har det. Bare man er bevisst på at det handler om de sunneste alternativene, og at det ikke nødvendigvis er sunt.

Mhm, jeg er forsåvidt enig. Men etter min tjukkasoperasjon har dette merkelig nok blitt en viktig del av livet mitt. Jeg gir heller ikke snuppeluring noe som ikke er nøkkelhull. Iallefall svært sjeldent. Som f.eks hun som drikker endel Biola. Da var det godt når den Bio Q kom på markedet og nå også Biola mild med nøkkelhull. Klart, Grandiosa med nøkkelhull sier jo seg selv  Men det er iallefall en grei tommelfingerregel for oss. Og en ting til jeg kom på, det å lage Toro-sauser istedet for å lage de selv, kan spare deg for uhorvelig mye kalorier. 

Tøsa skrev:

Speedsjarken skrev:
- Spis mindre drittmat

Enig med deg, selv om jeg reduserer karbo noe da.
Har gått ned 5 kg denne mnden, så gikk jeg ned 4 kg før det igjen, men det brukte jeg noe lengre tid på, for da spiste jeg mindre karbo og mere fett, når jeg kutta ut det og heller spiste magert gikk det mye bedre.
Så 9 kg ned nå, men føler ikke at det vises noooe.
Jeg er så lang pluss at jeg har det så jevnt fordelt. Eneste jeg merker er at puppene er mindre.

Shit, 9 kg er jo dritbra, grattis :) Det vises garantert mye mer enn du tror; når jeg ser på bilder av meg selv før jeg begynte å ta litt grep syns jeg at jeg ser ut som en hval selv om jeg egentlig ikke var det. Er bare sånn syk forskjell.

Spiser også mindre karbo, men er ikke hysterisk (yndlingsordet mitt ;)) og spiser litt pasta og potet og sånn. Spiser også vanlig brød, men det er veldig grovt.

Det skal også sies at jeg ikke har trent en pøkk siden det stakkars bekkenet mitt ikke har fått hvile de siste årene, men et par bøllefrø som ikke går i barnehagen enda tror jeg gjør opp for litt av mangelen på FyFo ;)

Oh, er dette inspirasjonen jeg trenger for å bli flink?  Har jo kjøpt meg pilates med toningballer til, så bør vel begynne å bruke de? +mindre godis og mer frukt og grønnsaker... sukk.. lettere sagt enn gjort 

* avslutte måltidet når ein ikkje er sulten lenger (treng ikkje vente til ein er stappa)
* gå opp og ned kjellartrappa mens ein pusser tenner morgon og kveld
* strikketøy/handarbeid framfor tv'en

EasyLife fungerte for meg. Ned 21 kg på tre måneder. Har ikke gått opp igjen et gram.

Ellers fungerer kosthold i balanse, altså 50% grønnsaker, 25% proteiner og 25% karbo til middag og lunsj, og fokus på å ha alle tre gruppene med i alle måltider.

Trening regelmessig.

Legge om kosthold
Spise regelmessig
Trening

Nawroz skrev:
Oh, er dette inspirasjonen jeg trenger for å bli flink?  Har jo kjøpt meg pilates med toningballer til, så bør vel begynne å bruke de? +mindre godis og mer frukt og grønnsaker... sukk.. lettere sagt enn gjort 

Husk at det er kostholdet som teller mest når man skal ned.
Dette betyr ikke at man ikke skal trene, men det er litt "bortkastet" å trene hvis man ikke spiser riktig.
Nå er det jo alltid en fordel å trene da, man vinner utrolig mye på det hvis man ser bort fra vektnedgangen, men det er viktig å spise rett i første omgang hvis man skal krympe litt.

Fru Riskorn skrev:
EasyLife fungerte for meg. Ned 21 kg på tre måneder. Har ikke gått opp igjen et gram.

Ellers fungerer kosthold i balanse, altså 50% grønnsaker, 25% proteiner og 25% karbo til middag og lunsj, og fokus på å ha alle tre gruppene med i alle måltider.

Trening regelmessig.

21 kg er jo dritbra, og på så kort tid.
Hva er filosofien til EasyLife?
Eller er det shake og sånt?

Bra at du holder vekta! Kroppen husker maxvekta si i ca 3 år, det er det viktig å huske, men det vet du sikkert:)

Labambie skrev:

Tøsa skrev:

Labambie skrev:

Mhm, jeg er forsåvidt enig. Men etter min tjukkasoperasjon har dette merkelig nok blitt en viktig del av livet mitt. Jeg gir heller ikke snuppeluring noe som ikke er nøkkelhull. Iallefall svært sjeldent. Som f.eks hun som drikker endel Biola. Da var det godt når den Bio Q kom på markedet og nå også Biola mild med nøkkelhull. Klart, Grandiosa med nøkkelhull sier jo seg selv  Men det er iallefall en grei tommelfingerregel for oss. Og en ting til jeg kom på, det å lage Toro-sauser istedet for å lage de selv, kan spare deg for uhorvelig mye kalorier. 

Ja, men tro det eller ei, det er ikke alle som skjønner den.. hehe.

Jeg bruker aldri saus, men det er et godt tips, utrolig lite kalorier i enkelte av de sausene. Men skal man lage selv blir det jo som oftest med smør og fløte.
Dessuten så er det ikke stappfullt av dritt nødvendigvis selv om det er Toro.
E-stoffer er ikke nødvendigvis usunne de heller. Mange naturlige e-stoffer.

Amming.

Mine tips:
- sett deg oppnåelige mål!!  
   Ingen vits å satse på 10 kg ned til jul på 2 mnd.. Sjansen for å lykkes er veldig liten
   og når man da ikke når målet er det lett å bare gi opp hele greia..
- gi deg selv belønning!
   Når du når et mål gi deg selv en belønning - min belønning når jeg når første delmål
   blir nytt treningstøy! Veldig lurt å lære å belønne seg med noe annet enn mat!
- Finn trening som er morro - jeg har slitt med dørstokkmila i laaaaaaang tid men den
  er lettere å overkomme når jeg vet jeg skal trene med noe morro!
- Innfør lørdagen som godteri dag og begrens snopet! Jeg går på Grethe Roede men 
   unner meg likevel 30 g potetgull og 50 gram smågodt (uten sjokolade) hver lørdag..
- Matdagbok og Vei/mål maten - det er utrolig fort å kaste i seg for mange kalorier  
  uten å tenke seg om.. Man trenger ikke gjøre det hver dag om man ikke vil, men det
  kan være lurt å gjøre det iblant for å "sjekke" at man ikke får i seg mye mer enn man 
  tror.. Anbefaler www.vektklubben.no - gratis og veldig bra!

- Drikk mye vann
- Kutt barkohydratene
- Gå en tur hver dag (det man har tid til! 20 min. er bedre enn 0 min.)

Back
Topp