Dekorasjon av kake

Clique

Tvillingmamma
Desemberglede 2015
Hva liker dere best å bruke når dere dekorerer kake med silikonformer?

Marsipan, sukkerpasta eller moduleringspasta?

Hvorfor?

Marsipan for det smaker best:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Marsipan. Blir fint og smaker godt! ;)

Hva liker dere best å bruke når dere dekorerer kake med silikonformer?

Marsipan, sukkerpasta eller moduleringspasta?

Hvorfor?

Det kommer helt ann på hva slags kake. Marsipan på bløtekake, men mmf eller fondant på sjokoladekake.
Grunnen er at jeg ikke synes marsipan er noe godt på annet enn vanlig bløtkake/marsipankake :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

jeg trekker kaka med marsipan, siden den smaker best! så bruker jeg mmf til å lage pynten i, da den som regel ikke spises uasnett.. :)

Er forresten sjelden jeg trekker sjokoladekaker, foretrekker glasur/smørkrem og fondant til pynt...men synes en kraftig sjokoladekake kan ha et tynt trekk av noe søtt ;)
Bruker forresten alltid vaniljefondant ;)

Har hørt marsipan kan være vrien å få bra pynt med! Tanker?

ALLTID marsipan. MMF og alt det andre smaker ræl.

Hver sin smak ;) Jeg er ikke glad i marsipan..til nød på bløtekake. Hadde jeg fått marsipan på en sjokoladekake hadde den blitt lagt pent i en haug på siden ;)

Hver sin smak ;) Jeg er ikke glad i marsipan..til nød på bløtekake. Hadde jeg fått marsipan på en sjokoladekake hadde den blitt lagt pent i en haug på siden ;)

Samme her!:)

]Har hørt marsipan kan være vrien å få bra pynt med! Tanker?[/quote]

Spørs helt hva du skal lage? Skal du ha det i silikonformer, så bare husk at marsipanen bør være kald ellers kan den fort bli klissete. Skal du bruke farger, så bør du bruke hvit marsipan for best mulig resultat(fargene blir reinere).
Jeg synes fondant er lettere å strekke uten at den ryker, og at den ikke sprekker like lett, men lager både figurer, roser og blomster av marsipan til bl.a dåpskaker :)

Last edited:
Jeg er helt ny når det kommer til dekorering med silikonformer. Så jeg lurer på om jeg skal bruke det enkleste som er moduleringspasta. Men er redd for at det ikke skal smake godt!

Jeg er helt ny når det kommer til dekorering med silikonformer. Så jeg lurer på om jeg skal bruke det enkleste som er moduleringspasta. Men er redd for at det ikke skal smake godt!

Jeg har brukt sukkerpasta/fondant med og uten vanilje på kaker jeg har laget, og har aldri fått noen klager. Ja det er søtt, men min opplevelse er at få folk spiser pynten hvis det ikke er bittesmå figurer...og bittesmå figurer vil etter min mening ikke ødelegge smaken uansett :)

Back
Topp