Dekker NAV PC-kjøp?

FancyPants

Forumet er livet
Jeg skal studere til høsten, og trenger da en ny bærbar PC. Den jeg har nå virker ikke tastaturet på, så jeg må koble til vanlig tastatur som jeg kobler til. Den har heller ikke de nødvendige programmene jeg trenger.

Kan jeg få støtte av NAV til å kjøpe ny?

Alt som du kan bruke til personlig bruk etter at du er ferdig utdannet blir ikke dekket av NAV.

Takk for svar.[:)]

Jeg trodde ikke det egentlig, men noen mente at jeg kunne få det.
Jaja, en utgift ekstra da.

Du får endel fra lånekassen i august, så da kan du jo kanskje kjøpe?

jeg brukte feriepengene i fjor når jeg kjøpte

ORIGINAL: Nesing

ORIGINAL: fairy

Takk for svar.[:)]

Jeg trodde ikke det egentlig, men noen mente at jeg kunne få det.
Jaja, en utgift ekstra da.

Det er nok mer i de tilfellene personen har en eller annen diagnose som gjør at pc er helt nødvendig for å kunne studere osv. F.eks. ulike handikap som gjør at vedkommende ikke kan skrive for hånd, uttalt dysleksi (vet noen får dekket utgifter da, men også her er det begrensninger). Håper det løser seg for deg likevel! Følg med på tilbud, for det er støtt og stadig tilbud på gode laptop. Du vil jo kunne kjøpe studentversjonen av ulike programvarer også, så benytt deg av det når du starter studiene (sånn var det i hvert fall tidligere, men mulig bl.annet Windows har endret praksis på dette nå. Det gjør de jo stadig for å tjene mer penger! [:@])! [:)][:)]

Takk for tips!

Det går helt fint økonomisk sett, jeg får igjen mye penger på skatten, og har endel sparepenger.[;)]

Back
Topp