På første mann sier de jo at du må vente til livmoren er kommet over skambeinet, men på annen eller flergangsfødene skjer dette litt fortere pga livmoren har vært tøyd før, men det er jo ulikt fra person til person da.
Et lite tips som jeg fant ut var lurt, med tanke på at jeg kan litt om anatomi og slik, hehe, det lønner seg å gå og tisse først! for blære ligger pr nå over livmora, og da blir det bare skvulp, hehe, neida, hører ikke, men et pittelite babyhjerte er vel ikke så lett å høre igjennom 4 dl med urin. Dessuten, det noen skrev her at om morgenen kjente de livmoren helt opp til navlen og så fosvant den utover dagen, det er nok blæra de kjære deg ;) for det blir ganske mye urin etter en natt og i og med at det er et foster (frø kall det hva du vil) i livmora så presser jo denne litt på blæra også (kan godt være noen som kjenner livmora allerede) jeg er annengangsgravid og kjenner oerhode ikke livmora mi enda, men jeg trodde jeg kjente det en morgen, men skjønte at det var blæra :)