Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fisk på ulike måter er favorittene her i husetkokt og stekt eller i suppe
![]()
Hva har du til?
Potet, pasta eller ris og grønnsaker. Har funnet ut at å lage puree av grønnsaker faller bedre i smak til mine![]()
Er vel ikke så mye muskatnøtt i rotmosen at det bør være noe problem. Tror jeg![]()
Jeg får bare prøve meg frem tror jeg. Lurer på å lage rotmos i neste uke, da kan yngste også få.
Noen som vet om de minste kan få muskatt? Eller skal d være helt uten noe som helst krydder? Salt vet jeg er fyfy altså.
Så lenge babyen kan sitte i en spisestol selv, så kan du faktisk gi akkurat den samme maten til babyen (bare usaltet) som du selv spiser. Uten å mose. Men da må bitene være av såpass store i str at babyen kan holde det selv og gnage på det. Størrelsen på en kvart pære delt på langs er helt ypperlig.
Og da kan man plutselig spise litt mer variert sammen. Grillmat, salat, melon, osv går fint an for småttiser å spise selv.
Les om baby led weaning om det er av interesse![]()
Må lage egne til ungen uten salt da for du finner ikke noe av dette uten ganske mye salt i kategorien som er godt for de lite store også.Fiskeboller, fiskekaker, dampet/kokt laks, fiskegrateng, lapskaus, kjøttkaker, fullkornslasagne, hjemmelaget gryterett med couscos(?)![]()
Hun begynte med mat fra hun var 4 mnd (i tillegg til morsmelk). Hun er veldig interessert i maten vår, og hadde i en måned blitt mer eller mindre sint når vi spiste og hun ikke fikk.
Fysioterapeuten på 4 mnd kontrollen (på 5 mnd dagen hennes), sa at hun kan sitte i høystol under måltider nå for hun var sterk nok i kroppen. Vi ga henne en banan, men hun ble litt småfrustrert av den. Tror den var for glatt![]()