Dehydrert?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei,
Jeg har en datter på 11mnd som jeg ikke får i noe særlig med drikke. Hun sluttet selv med pupp rundt 6mnd alder, og mme har hun aldri villet ha noe særlig av. I perioder har hun drukket flaske - men de siste mnd har det vært så og si helt stopp. Jeg får i henne maks 100ml vann til dagen. Hun spiser godt - grøt til frokost, skive til lunch, middag (det vi har - hvis det er egnet, eller middagsglass) og grøt til kvelds. Jeg prøver å blande grøten tynn og dynker skiven i vann for å få i henne noe veske. Gir henne yoghurt og fruktmos for å få litt flytende den veien...  Hun får alltid vann til måltidet og jeg tilbyr vann ofte. Hun har vannkopp og flasker stående tilgjengelig hele dagen, men er ikke interessert... Har prøvd alle verdens merker av kopper og flasker, men hun bare skyver det bort med hånden. I det siste har jeg prøvd kumelk før hviling og natta for å se om det er smaken på mme hun ikke liker, men vil ikke ha det heller. Har også i desperasjonen prøvd tynn saft og juice blandet med vann og sukkervann - uten noe effekt... 

De siste ukene har hun våknet i mellom 4.30 - 5.30 og hyler, tydelig trøtt, men nekter å sove mer (hun sover vanligvis til rundt 7 og våkner uthvilt, fornøyd og blid) . I tillegg har hun vært veldig irritert hele dagene og har sovet ganske mye (men da ute i vognen sin), hun virker veldig trøtt og jeg synes hun har vært ganske bleik de siste dagene. 

Kan hun være dehydrert? Hvor mye veske har egentlig en baby på 11mnd og ca 11 kg behov for ila en dag? 

På forhånd takk for svar

Mvh
Bjørg

Jeg glemte å ta med at hun har ca 2 skikkelig våte bleier til dagen, morgenbleien er ikke kjempe våt, men det kommer ut noe ila natten. Lukter sterk urin til tider, men dette er og litt vanskelig å kjenne i disse kjemiske bleiene. 

Back
Topp