Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kjeks og potetgull er veldig vanskelig å få ned, og nøtter holder jeg meg unna fordi det er veldig ekkelt å kaste opp. Men jeg har fått i meg litt fiskekaker og kokte poteter med grillkrydder i dag Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve i ukene framover
Dette høres virkelig ikke noe godt ut Ser at du har bestemt deg for å kontakte lege imorgen og det er nok lurt.
Håper det snart går over! Sender deg en god klem
Går du på noe kvalmestillende? Hvis du ikke gjør det ville jeg prøvd det i samråd med legen (vet flere går på postafen, den får du kjøpt reseptfritt, afipran og zofran er to andre typer, men det er reseptbelagt), men høres ut som du kunne trengt litt i.v. behandling, rett å slett for å normalisere væskebalansen i kroppen.
Har prøvd afipran, postafen og phenergan.. Enten uten virkning eller med grusomme bivirkninger. Skal nå prøve en ny type.
Uff, så kjedelig at ingen av de har hatt noe god eller heldig effekt. Får håpe den nye du skal prøve nå funker for deg. Men som sakt så tror jeg du kunne hatt god nytte av væskebehandling, det vil også hjelpe på kvalmen etter hvert. Slitsomt når kroppen ikke vil spille på lag og hvertfall når en ikke klarer å få i seg noe særlig mat og drikke. Masse god bedring.
Hvordan gikk det idag? Fikk du legetime?
I mitt første svangerskap med alvorlig hypermesis, fikk jeg beskjed om å drikke 3 dl brus eller næringsdrikk å 3-4 kjeks hver dag, greide jeg å holde på de slapp jeg innleggelse.. var innlagt flere ganger
Og er på god vei igjen nå også
Håper du får noe intravenøst idag! Man blir jo også kvalm av å være dehydrert, så det blir en ond sirkel...
Jeg har hatt en litt bedre dag i dag, så fortsetter å se det an litt.
Hei jeg har hatt hyperemesis under sist svangerskap og har det nå. Mye likt som deg, gikk ned 13 kg innen jeg var 10 uker førstegang og er gått ned 10 kg til nå denne gang.
Mitt beste kjøp i disse periodene har vært en isbitmaskin. Drikker SMÅ glass med masse isbiter, 90 prosent vann og 10 prosent appelsinjuice oppi. Drikker det med sugerør. Har ikke sjangs på vanlig kaldt vann, måå ha isbiter i og la det stå litt.
Ellers så er det epler uten skrell som går ned, og kun det Det er ikke så ille å spy opp ved behov.
Masse lykke til. Ta kontakt med legen om du føler behov. Første gang ble jeg lagt inn for oppvæskning ; denne gang er jeg nok litt mer dreven og har klart å holde meg inne med tilstrekkelig nok væske som beskrevet over