Dehydrering

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Begynner å bli redd for dehydrering. Tisser lite, kanskje 3 ganger i døgnet. Fargen varierer veldig, men noen ganger er den helt blank og da tenker jeg det ikke er grunn til bekymring? Men jeg får i meg svært lite drikke, selvom jeg er sinnsykt tørst. Hadde jeg hørt på tørsten kunne jeg helt nedpå 3 store glass med vann på rappen liksom. Problemet er at da kaster jeg opp og er like langt igjen.

Merker også at huden/skinnet oppå hånda ikke er like spenstig som før. Om jeg tar tak i huden bruker den lenger tid på å «trekke seg tilbake» igjen på en måte.

Var sist hos legen torsdag forrige uke og da ser han alltid i munnen/halsen min og kjenner på huden på armene. Nå skal jeg ikke tilbake igjen før den 28. oktober, og kjenner jeg blir litt bekymra for om jeg faktisk går rundt og er dehydrert..

Er det noen andre ting jeg bør være obs på? Er det farlig for den lille om jeg faktisk er dehydrert? :sorry: Noen beroligende ord? Eller må jeg rett og slett prøve å få legetime tidligere?

Dette hørtes ikke bra ut, ville bestilt ny time fort så du får komme inn til sykehuset å få intravenøst.
Jordmora mi sa jeg kunne ringe selv til sykehuset for å komme inn, dette skule ikke være noe problem :-)

Det høres ut som om du bør få behandling med intravenøst. Ring til fødesykehuset og spør dem. Det er aldri galt å ringe og høre. Om de mener du ikke trenger komme innom, så sier de jo bare det.

Dette hørtes ikke bra ut, ville bestilt ny time fort så du får komme inn til sykehuset å få intravenøst.
Jordmora mi sa jeg kunne ringe selv til sykehuset for å komme inn, dette skule ikke være noe problem :)
Det høres ut som om du bør få behandling med intravenøst. Ring til fødesykehuset og spør dem. Det er aldri galt å ringe og høre. Om de mener du ikke trenger komme innom, så sier de jo bare det.

Takk for svar dere. Tenker jeg ringer legen i morgen og hører. Prøver å drikke en slurk vann nå og da, vil jo ikke legges inn :sorry:

Klarer du å drikke farris/juice blanda 50/50? Noe annet som går an å drikke i små mengder av gangen?

Enig i at det høres ut som du bør ta en tur til legen!

Klarer du å drikke farris/juice blanda 50/50? Noe annet som går an å drikke i små mengder av gangen?

Enig i at det høres ut som du bør ta en tur til legen!

Jeg er ikke så glad i kullsyre. Men får i meg litt juice også i små mengder. Også har jeg melk på frokostblanding (som jeg omtrent lever på om dagen).

Takk for svar dere. Tenker jeg ringer legen i morgen og hører. Prøver å drikke en slurk vann nå og da, vil jo ikke legges inn :sorry:
Å legges inn for intravenøst betyr ikke at du må bli der lenge. Du kan komme innom på dagtid flere ganger etter hvor mye det trengs.

Å legges inn for intravenøst betyr ikke at du må bli der lenge. Du kan komme innom på dagtid flere ganger etter hvor mye det trengs.

Det skjønner jeg. Uansett er det ikke noe alternativ akkurat nå, er hjemme alene med mini. Men jeg får se hva legen sier i morgen, om han har tid o_O

Høres ut som du trenger litt væske og salter ja! Der jeg jobber tar vi i mot gravide og folk ellers for oppvæsking, dersom noe skulle hindre dem å dra til sykehuset. Godt mulig det lar seg gjøre der du bor, hør med legen :-)

Hud som ikke trekker seg tilbake og lyst tannkjøtt (nå sto det ikke at du hadde det, men sannsynligheten er der) bør du nok ikke gå med for lenge.

Lykke til!

Det skjønner jeg. Uansett er det ikke noe alternativ akkurat nå, er hjemme alene med mini. Men jeg får se hva legen sier i morgen, om han har tid o_O
Mannen din har rett til å bli hjemme fra jobb for syk barnepasser.

Høres ut som du trenger litt væske og salter ja! Der jeg jobber tar vi i mot gravide og folk ellers for oppvæsking, dersom noe skulle hindre dem å dra til sykehuset. Godt mulig det lar seg gjøre der du bor, hør med legen :)

Hud som ikke trekker seg tilbake og lyst tannkjøtt (nå sto det ikke at du hadde det, men sannsynligheten er der) bør du nok ikke gå med for lenge.

Lykke til!

Takk for svar. Huden trekker seg jo tilbake, men ikke like kjapt som vanlig. Nå kan jeg liksom se «klypetaket» etter at jeg slipper. Tannkjøttet er nok også lysere enn vanlig, måtte sjekke nå. Men så sliter jeg mye med tannpussen også, og det har kanskje en innvirkning?

Takk for svar. Huden trekker seg jo tilbake, men ikke like kjapt som vanlig. Nå kan jeg liksom se «klypetaket» etter at jeg slipper. Tannkjøttet er nok også lysere enn vanlig, måtte sjekke nå. Men så sliter jeg mye med tannpussen også, og det har kanskje en innvirkning?
huden skal egentlig trekke seg så raskt tilbake at du ikke rekker å se klypetaket. Tror ikke tannpuss skal ha så særlig innvirkning på fargen, tannkjøtt skal være sterkt rosa. En legetime høres ut til å være på sin plass, helsen kommer først! :-)

huden skal egentlig trekke seg så raskt tilbake at du ikke rekker å se klypetaket. Tror ikke tannpuss skal ha så særlig innvirkning på fargen, tannkjøtt skal være sterkt rosa. En legetime høres ut til å være på sin plass, helsen kommer først! :)

Tar kontakt med legen i morgen!

Jeg er ikke så glad i kullsyre. Men får i meg litt juice også i små mengder. Også har jeg melk på frokostblanding (som jeg omtrent lever på om dagen).
Kullsyren kan Evt ristes ut, det er saltene som er viktige! Lykke til hos legen i morgen, og måtte kvalmen snart gi seg!

Om du får ned noe salt, hjelper også det: chips, salt kjeks, salte nøtter... saltet holder på væsken i kroppen :)

Om du får ned noe salt, hjelper også det: chips, salt kjeks, salte nøtter... saltet holder på væsken i kroppen :)

Kjeks og potetgull er veldig vanskelig å få ned, og nøtter holder jeg meg unna fordi det er veldig ekkelt å kaste opp. Men jeg har fått i meg litt fiskekaker og kokte poteter med grillkrydder i dag :wacky: Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve i ukene framover :bag:

Back
Topp