De ulike beregningene

Fab4

Elsker forumet
VIP
Synes det er rart at ikke legevitenskapen enes om EN måte å beregne svangerskapslengde på.

På tirsdag hos JM hadde jeg UL, og hun sa jeg var 13+0, og termin 22.
Venninnen min var til UL privat på torsdag, og da sa legen der at hun var 12+6 med termin 23.
Jordmor og fastlege har beregnet terminen hennes til 26. og 27., det har hun mer tro på.

Da jeg testet positivt prøvde jeg alle terminkalkulatorene jeg fant på nett, og havnet på 22., 24., 25. og 26.

Nå er jo termindato bare veiledende da, det er vel ikke så mange som faktisk får akkurat den dato.

Jeg brukte babyverden sin app og beregnet termin, den stemte overense med lege og ultralyd :)

Enig! Regnet mange forskjellige på nett, babyverden og lege sa 2 mens ble satt tilbake 2 dager på tidlig ul å fikk 1:p holder meg til 31/12-1/1 frem til oul!:)

<3 vinter prinsesse <3

Jordmor termin var 28 september med nr 1, OUL ble 24. Småen kom midt imellom datoene den 26! :p

Legen og jordmor her oppe bruker babyverden sin kalkulator! :p Og det er den jeg stoler mest på. De tidlig UL'ene jeg har hatt viser at jeg er like langt som det terminen har sagt hele tiden, så blir spennende å se hva OUL har å si.

Jordmor termin var 28 september med nr 1, OUL ble 24. Småen kom midt imellom datoene den 26! :p

Legen og jordmor her oppe bruker babyverden sin kalkulator! :p Og det er den jeg stoler mest på. De tidlig UL'ene jeg har hatt viser at jeg er like langt som det terminen har sagt hele tiden, så blir spennende å se hva OUL har å si.
Agreed!! Tar terminene med en klype salt frem til oul:)

<3 vinter prinsesse <3

Termin blir uansett den dagen nurket bestemmer seg for å se verden :) fram til da så regner jeg antall uker ut fra EL som jeg vet pga tester :)

Enig! Har fått 22. utfra EL, 23. hos legen, og 25. utfra mens hos jm og på BV. På tidlig UL sa jm at det kan virke som om min EL-termin (og når jeg vet vi hoppa i høyet) er riktig på grunn av babyens utvikling, men jeg angir aldri hvor mange uker+dager jeg er. Er drøyt 13 uker på vei, har magefølelse på at babyen kommer 27.januar, men den kan like gjerne komme i desember eller mest sannsynlig februar :)

Gleder meg til noe mer konkret på OUL!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg har aldri fulgt med på syklusen min før enn etter jul, så om den er veldig stabil aner jeg ikke.
har aldri målt EL.
Venninnen min har fulgt med på slikt, og de hadde sex kun en gang, så hun vet i allefall når det skjedde. ;)
Vi hadde sex daglig på det tidspunktet. I følge BV sin kalkulator basert på siste mens er jeg en fire dager etter målingene på UL.

Men men, babyen kommer nok en gang i januar/februar! :)

Min menstermin er 27.jan i følge BV og lege, men tar den med en klype salt da jeg vet EL var litt tidligere denne gangen. Så spent på hva OUL sier.

Med sønnen min hadde jeg menstermin 20.juni og UL termin 16.juni. Pjokken valgte å komme 22.juni, så jeg tror menstermin stemte mer enn med UL termin.

Legen regnet min termin til 23.1 og at jeg var 13+2 når jeg etter BV sin kalkulator var 13 uker akkurat med termin 22.1...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Jeg har ivf baby så terminen er safe.
Men på ul så sa jm at ellers hadde hun flyttet terminen tilbake 4 dager til den 19 istedenfor 23.
Nå er begge de to eldste store barn som har blitt født etter jm termin men på min termin.
Jm forklarte at det var normalt å sette tideligere termin på store barn siden de ofte ble født før tiden, pga størrelsen.

Back
Topp