De to uker pappaperm

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Når babyen blir født så har far rett på to ukers perm. Med eller uten lønn, opp til arbeidsgiver. Men, når arbeidsgiver ikke betaler lønn for de to ukene, hva gjør deres menn da?

Vi ble litt tatt på senga der. Trodde de betalte perm, mener det har blitt gjort tidligere.
 
Vi hadde spart opp midler for å klare oss uten lønn.
 
Her tok han to dager fri og derretter dro han på jobb.

Gikk veldig fint :)
 
Jeg har aldri hatt noen barnefar hjemme på perm ved fødsel så med nr 3 og ny mann så er jeg litt usikker på hva vi trenger også :)
 
Husker ikke om mannen fikk betalt 2 ukers perm eller ikke, men her vil han ta de 2 ukene uansett, både for at vi skal få litt tid sammen rett etter fødsel, men også for å kunne avlaste meg litt ekstra i starten. Kommer til å være mye alene til tider da han jobber lange vakter, spesielt i helgene, så da er det utrolig godt å ha de 2 ukene sammen :)
 
Tok ut ferie her, da han ofte har hatt ekstra ferie til overs
 
Her var han hjemme et par dager bare. Med første var han hjemme en måned men det var juni/juli så midt i ferien + at han har mulighet til å jobbe hjemmefra når han vil.
 
Ville tatt ut ferieuker om ikke han fikk betalt, ja.
 
Trodde at far fikk noen dager betalt uansett ? Her fikk far dekket to uker med full lønn. Ville uansett hatt han hjemme, på bekostning av økonomi (hadde spart), ferie eller annet.
 
Back
Topp