De som ikke kjenner spark

usikker på hvilken forskning som ligger bak det som omtales som normalen, men tenker likevel det er et poeng påpeke det da det skaper ganske mye bekymring om man forventer å kjenne det i uke 12-15 basert på det som skrives her inne. Det betyr ikke at jeg mener de som har kjent noe tar feil, men at det er over snittet er fact
 
Jeg er 15+4 og kjenner heller ikke spark. Er førstegangsfødende, og morkake bak. Jeg aner dog ikke hva jeg skal kjenne etter. Har kjent noe skrapelignende/rare greier, men tror jeg forveksler det med noe magegreier. Aner ikke. Gleder meg i hvert fall! :happy:
Da er vi to er 15+6 i dag men ikke kjent noe enda. Men gleder meg kjempe masse til å begynne å kjenne noe :love017
 
Da er vi to er 15+6 i dag men ikke kjent noe enda. Men gleder meg kjempe masse til å begynne å kjenne noe :love017
Jeg kjente faktisk for første gang i natt da jeg våknet med full blære. Veldig rar følelse, men magefølelsen sa med en gang baby før jeg nesten hadde åpnet øynene. Var en ilende følelse. Kjentes ut som skikkelig kiling/sommerfugler i magen. Fikk ikke sove da for ble så paff så lå bare etter og kjente. Den første gangen varte en god stund, så kom det og gikk :woot: helt surrealistisk:woot:
 
Jeg er 18+0 i dag og enda ikke kjent noe. Jordmor sa på tidlig UL at siden morkaken lå foran kunne det ta lang tid før man kjente noe !
 
Førstegangs 18+3. TUL sa morkake bak, men jeg har ikke kjent noe som jeg helt sikkert forstår er baby. Vært noen ganger jeg har lurt litt, men også noen ganger hvor jeg har avslørt at det var noe helt annet, så jeg skjønner at jeg ikke vet helt hva jeg skal kjenne etter.
 
15+0 og ikke kjent spark men kan kjenne en viss romstering inni magen som jeg antar er at babyen beveger seg. På tul så sa jordmor «åå morkaken ligger foran» og når jeg spurte om det stemte så sa hun nei. På grunn av det ble jeg litt usikker på om det hun sa var riktig, så kanskje min ligger foran. Det har jo ikke noe å si men bare greit å vite om.
 
Andregangs, nå 15+3. Ikke kjent spark enda,morkaken bak. Men,vet det er mye liv der inne fra UL :) Så må nok bare vente litt. Tror ikke jeg kjente noe første gang før uke 18-19.
 
Er 18 uker i dag med nr 4, kjenner ingenting enda. Er nok fordi morkaken ligger forran, for på de andre har jeg kjent det noe mye tidligere. Men så fort som tiden går denne gangen ligger det snart en sprellende baby i armene mine, så det går helt fint å ikke kjenne bevegelse enda:laughing002:love7
 
Er 17 +4 og tredjegangs og kjenner enda ikke noe særlig. Har kjent 1 gang hvor jeg har vært sikker på at det var baby. Har morkaken forran denne gangen, så venter i spenning på bevegelsene..
 
19+0, førstegangsgravid og morkake foran. Kjenner absolutt ingenting og syns det er helt fascinerende å tenke på at det vokser en liten spire der. Jeg har vært på TUL og skal på OUL om ca 1 uke. Men har selv vært hos ei privat jordmor et par ganger for å kunne bli litt mer rolig om at alt er normal, også ettersom jeg har vært så heldig at jeg kun har hatt ømme bryster, litt murringer og veldig trøtt så har jeg ikke hatt andre symptomer så langt i svangerskapet eller. Jeg har dessverre ikke har noe god kjemi med jordmor (offentlig) privat jordmor forklarte meg så godt at morkake og fostervann demper veldig til å kunne kjenne noe når morkaken ligger foran. Men kjennes ut noen ganger som at noe kiler meg fra innsiden, så jeg velger å tro at det er lille spire, da jeg ikke aner hva jeg skal kjenne etter ❤️
 
Tredjegangs og i uke 18+5. Ikke kjent spark, eller noe særlig annet.. var nettopp på ultralyd og fikk forklart at morkaka ligger som et tacoskjell rundt babyen. Derfor vil jeg kjenne lite enda.. håper babyen flytter på seg etterhvert. Savner sparkene og dyttingen fra første svangerskapet, da hadde jeg mye..
 
Sniker litt,

Første gang jeg gikk gravid hadde jeg morkaken bak, da kjente jeg bittelitt kiling rundt uke 17, men det var sånn jeg kjente det en gang så gikk det flere dager. Fra uke 18 kjente jeg smått litt dult helt nederst. Jeg pleide å ligge på morgenen når jeg våknet å kjenne etter. Hvis man ligger på siden skal det visstnok være lettere å kjenne.
Andre gang så tok det tid. Kjente noe kiling rundt uke 12, men jeg tror det må ha vært noe annet for jeg kjente ingenting igjen før sånn uke 22-23, kjempe sent! Da hadde jeg morkaka foran så den har nok ligget i værst mulig possisjon for å kjenne bevegelse og spark. Da kjente jeg ingenting, ikke ålingen heller.

Normalen er som dere kanskje skjønner ganske stor.
 
Er nå 16+6 og har kjent en del romling og så føles det ut noen ganger som noen bobler som sprekker. Aner ikke om det er den lille eller bare magen min men aldri hatt noe spes med romling føre jeg ble gravid nå i det siste har det vært litt på kvelden og noen ganger morgenen. De siste dagene så har det også vært mitt på dagen.
 
16+1 (førstegangsgravid) og ikke kjent noe spark enda.
 
Jeg er 20+6, morkaken foran og kjenner fortsatt bare kiling - ikke tydelige spark. Kommer nok etterhvert, gleder meg til det blir synlig fra utsiden :)
 
Jeg er 20+6, morkaken foran og kjenner fortsatt bare kiling - ikke tydelige spark. Kommer nok etterhvert, gleder meg til det blir synlig fra utsiden :)
er ikke sikkert man ser så mye på utsiden altså, jeg har bare "sett" bevegelser noen få ganger som gravid, selv om jeg kjenner liv på innsida mye og man kan kjenne det på utsiden. Så blir det ikke helt sånn som mange filmer og legger ut på SoMe.
 
er ikke sikkert man ser så mye på utsiden altså, jeg har bare "sett" bevegelser noen få ganger som gravid, selv om jeg kjenner liv på innsida mye og man kan kjenne det på utsiden. Så blir det ikke helt sånn som mange filmer og legger ut på SoMe.
Ja mente egentlig kjenne fra utsiden da :) Men også kult hvis det synes. Jeg er slank fra før, så har ikke noe ekstra fett på magen som potensielt skjuler det - så vi får se da!
 
Back
Topp