De som ikke kjenner spark

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Siden det er en tråd for de som har kjent spark hadde det vært greit å sett hvem som enda ikke har kjent noe, samt hvor langt du er på vei? Jeg er 15+5 flergangsfødende og kjenner foreløpig ikke noe.
 
Jeg er 15+4 og kjenner heller ikke spark. Er førstegangsfødende, og morkake bak. Jeg aner dog ikke hva jeg skal kjenne etter. Har kjent noe skrapelignende/rare greier, men tror jeg forveksler det med noe magegreier. Aner ikke. Gleder meg i hvert fall! :happy:
 
Jeg er førstegangs, 15+6, morkake foran og har ikke kjent noe. Prøver å kjenne godt etter på morgenen, men nada :hilarious: Håååper jeg snart kjenner spark - gleder meg så!
 
Jeg er førstegangs, 15+6, morkake foran og har ikke kjent noe. Prøver å kjenne godt etter på morgenen, men nada :hilarious: Håååper jeg snart kjenner spark - gleder meg så!
Jeg har det helt likt som deg. Førstegangs 15+6 med morkake foran :) enda ikke kjent noe her heller
 
Jeg har det helt likt som deg. Førstegangs 15+6 med morkake foran :) enda ikke kjent noe her heller
Godt vi er flere.. har lest at det er veldig individuelt på når gravide med morkaka foran kjenner spark, krysser fingrene for at vi er v de som kjenner tidlig :Heartred
 
Jeg kjenner heller ikke noe enda, 17+2 i dag, morkaken er foran :)
 
Jeg er 14+2 og flergangsfødende, og har ennå ikke kjent liv. Jeg vet ikke hvordan morkaka er plassert, de nevnte ikke noe om det på otul. Jeg prøver å kjenne etter og dulte borti livmoren for å se om jeg får respons. Men ikke fått noe enda.
Gleder meg veldig til vi kan kjenne den lille sparke.
 
Er 15+3 og førstegangsfødende, har enda ikke kjent lille baby ❤️ vet ikke hva jeg skal kjenne etter heller, siden det er første gangen. Har kjent på mye "romstrering", men tror det er luft i tarmene. Hørt hjertelyden med jordmor idag, så vet at alt er iorden iallefall ❤️
 
Er i uke 14. Trodde kanskje jeg la merke til noe for noen dager siden, men det må ha vært noe annet. Jeg har morkaken bak, men et stort myom foran som vil sannsynlig dempe alt langt fram i graviditeten.
 
15+1 og andregans, kjenner ingenting enda :) har morkaka på sida i følge gyn.
Forrige gong låg den nede og foran, men kjente liv rundt denne tida. Stresser ikkje :)
 
15+1 og flergangsfødenende, morkaken forran og kjenner ingenting.
 
Er 15+6 og ikke kjent noe. Men kjenner nok ikke noe før i uke 19/20 heller regner jeg med.
Er førstegangsfødene.
2 gangs kan gjerne kjenne det før.

Tidlige tegn er som regel følelsen av «luftbobler som sprekker»

Snakket med min mor og første gang hu kjente meg var det som det var luftbobler oppover magen fra bekkenhøyde og oppover.

Utvendig ser man ikke spark før i uke 24 ish.
Gleder meg veldig til å kjenne de første sparkene. Og gleder meg til å kunne dele gleden med min mann og våre hunder
 
Første gang: morkaka foran, kjente bevegelser fra rundt 17 uker.

Andre gang: morkaka bak, kjente de første bevegelsene («fiskehaler») fra 12 uker, og jevnt og trutt deretter. Kunne se spark utenpå magen fra 18 uker.

Tredje gang: foreløpig 15 uker og kjenner ingenting. Morkaka foran.

At det skal være så stor forskjell utfra plassering av morkaka altså…!
 
Ja, men i følge «pensum» er det ikke gjennomsnittlig representativt at hele forumet kjenner spark så lenge før «normalen». Tror januar 2024 ligger langt foran snittet uavhengig av hvor morkaken ligger. Her inne får man jo inntrykk av at det kun er de med morkaken foran som ikke har kjent noe mellom uke 12-15 og det er litt unormalt
 
Ja, men i følge «pensum» er det ikke gjennomsnittlig representativt at hele forumet kjenner spark så lenge før «normalen». Tror januar 2024 ligger langt foran snittet uavhengig av hvor morkaken ligger. Her inne får man jo inntrykk av at det kun er de med morkaken foran som ikke har kjent noe mellom uke 12-15 og det er litt unormalt
Nå er det vel heller ikke noe god statistikk for når folk kjenner bevegelse. Jeg har ikke klart å finne tall på hva som er "normalen". Det eneste jeg finner er at de fleste KJENNER liv rundt uke 18-20. Det betyr ikke at de ikke har kjent det tidligere, men at de fleste har begynt å kjenne det innen det punktet. I tillegg så er det jo forskjell på når man "tenker" det er babyen som beveger seg og når man er helt sikker. Ofte er man ikke heeelt sikker før man kan kjenne det utenpå. Jeg ville for eksempel ikke loggført bevegelse enda, men det jeg føler stemmer over ens med det jeg har sett på ultralyd f.eks. Nå er jo også mange her inne kommet til uke 15-17 og da er det ikke rart at mange begynner å kjenne de første bevegelsene. Babyene er også ulike, min første var veeeldig rolig i magen og vi fikk kjempegode bilder og mål på ultralyd. Denne her er mye mer turbo i magen. Jeg har foresten hat morkaken foran begge ganger.
 
Back
Topp