Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MariaR83
Jeg har også lite morsmelk, etter jeg har ammet klarer jeg ikke pumpe ut mer enn maks 20 ml tilsammen. Vi kom hjem fra barneklinikken idag etter å ha vært der til observasjon et par dager da Lucas spiser for lite pga jeg har for lite melk. Det de sa der er at barnet skal ha ca 15% av kroppsvekten sin til hvert måltid 7 -8 ganger om dagen. Lucas veier nå 3780 g, og siden jeg har så lite melk som jeg har så må jeg gi han 70 ml MME til hvert måltid (siden vi ikke får måltidsveid han nå mens vi er hjemme, gir vi han litt for mye enn litt for lite - blir litt gulping av det, men bedre det enn at han er sulten). På sykehuset måltidsveide vi Lucas før og etter hver amming, og han sugde ca 20-30 ml. Etterpå pumpet jeg meg ca 10 minutter på hvert bryst, og jeg fikk streng beskjed om å drikke MASSE vann, helst 1,5 - 2 liter om dagen! Så til dere som har lite melk, drikk MASSE - hele tiden - for å prøve å øke melkeproduksjonen. Det kan også hjelpe å drikke ammete, det fungerer bra for meg og Lucas (roer tarmene hans og er veldig bra i forhold til å få opp produksjonen igjen) [:)]
En ting til, ikke amme mer enn 10-15 minutter på hvert bryst da babyen rett og slett blir for sliten av å suge og suge. Hvis du etter all formodning ikke klarer å få opp melkeproduksjonen ikke ta det tungt - ro ned, gi MME og ikke gi opp. Det tar tid å få opp igjen melkeproduksjonen, hvis en i det hele tatt klarer det. Det viktigste er uansett at barnet får i seg nok mat [:)]