de siste innkjøpene

~lilleL~

Flørter med forumet
Nå begynner det virkelig å nærme seg til termin, og jeg har fortsatt noen småting igjen som må kjøpes til lillegutt. Lurte litt på om det er noen salver/kremer som er lurt å ha liggende? Og hvilken type bleier som anbefales? :-)

jeg kjører bare zinksalve. Har også en bivoks fra mary kay, men har klart oss med zink og babyolje til de 2 andre ;) også personlig liker vi best Libero i de minste str. Så heller over på pampers rundt 6 mnd.. :)

Brystvortesalve, mot såre brystvorter. Ble mye brukt her den første tiden. Sinksalve og babyolje til baby. Jeg bruker libero, mest fornøyd med det :)

Venter en liten skatt i mars <3

Inotyol, weleda nappy change cream og purelan :) de to første for såre rumper, den siste for såre brystvorter... Ellers har det gått i libero her. Lille blir mye raskere sår i stumpen med pampers...

Jeg gitt mer og mer over til bepanthen fra apoteket fremfor inotyol /sinksalve fordi den ikke satt så godt som sink/ inotyol. Følte her at første man ble verre av ar jeg måtte "skrubbe" det vekk ved hvert skift. For det blir jo en del bleier de månedene..

Jeg har brukt propolis krem fra forever living på storebror sin såre stump. Ved neste bleie har sårheten vært borte. Kjempe fornøyd med den. Kan også brukes som kuldekrem da den ikke er tilsatt vann.

Jeg gitt mer og mer over til bepanthen fra apoteket fremfor inotyol /sinksalve fordi den ikke satt så godt som sink/ inotyol. Følte her at første man ble verre av ar jeg måtte "skrubbe" det vekk ved hvert skift. For det blir jo en del bleier de månedene..

Vi følte det motsatt. Inotyol hadde sinnsykt mye bedre effekt på sår stump for oss enn Bepanthen, så vi sluttet helt å kjøpe det.

Ellers brukte vi libero i starten når storebror var helt liten. Da er jo bleiene så billige lell. Men etterhvert som vi gikk over i str. 3 + så har vi hatt veldig god erfaring med Rmea 1000 bleiene :)

Sniker fra mai. Inotiol for såre barnestumper den er genial. Ellers brystvortekrem jeg likte best libero sine. Babyolje til badevannet

Sniker fra april. Inityol skal man ikke vaske vekk med vann/ såpe, men olje. Ellers blir det mye mye verre enn det var. Bruker faktisk den salven masse i helsevesenet/ på sengeliggende voksene og er som et tryllemiddel bare den blir brukt riktig:)

Skal kjøpe inn inityol, purelan brystvortesalve og venter på Burt's Bees babyolje i posten. Ellers har vi også olje fra Libero. Veldig spent på Burt's Bees! Vil prøve å bruke minst mulig produkter på baby sin hud i starten, men tenker at en fin olje i badevannet og/eller til massasje kan være fint :) Kjøper også inn str 1 bleier fra Libero.

Jeg har kjøpt weleda napp change cream som er zinksalve og burts bees baby olje :) Tror det skal holde i starten. Så får vi kjøpe hvis behovet kommer :)

Jeg tenkte å prøve REMA 1000 sine bleier denne gangen.

Har kjøpt inn babycare bleiesalve, og olje og sjampo i et nytt merke fra apoteket. Har også kjøpt inn slave for såre brystvorter. Ellers har vi fått litt testerere i babypakkene som jeg tenkte å ha i stellevesken og prøve.
Kjøpt inn str 2 i Libero, men har vel 10stk i str 1 også(fra liberoboksen), så får evt sende mannen på bleieshopping om vi trenger flere av den str. ;)

hmm, bleier ja. det mangler vi. :P har en pakke i str 1. men av erfaring så har ikke vi behov for den str... Også vurderer jeg å kjøpe inn brystepumpe så jeg har klart i tilfelle jeg får behov.. tror jeg må en tur på apoteket ila uken, kjøpe brystvortesalve også. Jeg kommer GARANtERT til å glemme noe som jeg har planlagt å kjøpe :P

hmm, bleier ja. det mangler vi. :P har en pakke i str 1. men av erfaring så har ikke vi behov for den str... Også vurderer jeg å kjøpe inn brystepumpe så jeg har klart i tilfelle jeg får behov.. tror jeg må en tur på apoteket ila uken, kjøpe brystvortesalve også. Jeg kommer GARANtERT til å glemme noe som jeg har planlagt å kjøpe :P

Jeg er en listeperson, så her er alt skrevet ned til den minste detalj ;)
Har en manuell brystpumpe, men blir vel til at jeg kjøper en elektrisk dersom jeg ser det blir brukt mye..

Her bruker jeg sinksalve, bepanthen og aquaphor om en annen. Om minsten får veldig rød og sår rumpe den første tiden bruker jeg bare babyolje på stumpen. Var det som funka best med ettåringen. Har en hel pakke med liberal bleier fra forige mann, og mener jeg har noen i størrelse 1 igjen også. Har både elektrisk og manuell brystpumpe. Og har en uåpnet brystvortekrem fra sist jeg ammet. For ikke å glemme brystskjoldene, har angst for å få sår på brystvortene etter førstemann.

Back
Topp