De samtalene..

MrsMeoh

Gift med forumet
Hvor de ser an om et par egner seg som foreldre...
Hva spør de om?
Er det like strengt med ivf som med f.eks adopsjon?

Eller er det spm som
• hvordan vi bor
• hvordan vi har det sammen
• om forholdet er stabilt
• hvor lenge vi har ønsket oss barn
???????

Lite av slike sprøsmål. Og kan overhode ikke sammenlignes med adopsjonsprosessen.

Når vi var til samtale spurte de om hvor lenge vi hadde vært sammen, og hvor lenge vi hadde prøvd. FOrtelle om mens sykluser og så videre. Spurte om vi visste hvorfor vi forble barnløse... Men at de alikevel også måtte gjøre en vurdering. Og snakket om hva vi skulle gjøre videre... Følte ikke at det var noe sånt forhør om vi fortjente å få deres hjelp. De sier jo at har man prøvd mer enn 1 år, så er det grunn nok til å søke hjelp!

Hva kan familiens sykdomshistorie ha innvirkning på saken?
Om det er like situasjoner med barnløshet de tenker på da, eller er det kreft, hjerte og karsykdommer og diabetes de skal vite??

Vet ikke om vi kan si at vi har PRØVD å få barn - gikk uten pilla over et år, men samleie var så smertefullt at jeg grudde meg til det... Det er jo pga smertene vi skal høre om vi kvalifiserer....!

Er så spent og nysgjerrig på den prosessen vi skal inn i nå [:D]

Hvor personlige er spørsmålene de kommer med? Har bakgrunnen vår noe å si??

Kan ikke huske at de spurte om bakgrunnen våres. Mulig de spurte om nåveærende situasjon.

Men tror nok dere "kvalifiseres" til å få hjelp. Når du får så vondt av samleie pga noe (er det endometriose)???) og derfor ikke klarer å lage noe barn! Lykke til, ingenting å grue dere for!

Takk jenter[:D]

Hvilken kontakt med barnevernet er det du mener? Min familiesituasjon ble meldt inn da jeg var barn, "faren" min skulle ha ansvaret for meg og sa til barnevernet at mamma ikke var en god mor. De så jo etterhvert at det var han som var problemet.... Og jeg har i voksen alder meldt inn en sak til barnevernet.... Kan forhistorien med "faren" min bli vektlagt??

Håper vi kvalifiserer, godt at du ser vi kan få muligheten [:D]
Heh, de vet ikke hva som feiler meg. Var på ul på mars hvor de fant en cyste, men lap på mai viste ingenting. Legen min har nylig snakket med sykehuset om de kan ta en ny lap hvor de tar en vevsprøve for å utelukke endometriose 100%, men det jævla sykehuset nekter [:@]
Av den grunn er jeg ekstra spent på hva de sier til ivf - kanskje de vil utrede enda mer??
Time will show[:D]

Da henger jeg med [;)]
Tusen takk jenter [:D]

når jeg og gubben var inne spurte de nesten ikke om noen ting! tok ul, så at alt var fint og så var det rett inn til sykepleier for å finne oppstart for forsøk. Nevnte at jeg hadde epilepsi feks, men det var som han sa "ikke relevant her"... hehehehe...

han så nok prøven til gubben så derfor trengte han sikkert ikke stille noe fler spm[8|][8|]

Vi var til samtale i går, og vi fikk egentlig ikke så mange spørsmål.
Legen til mannen hadde skrevet en veldig fin henvisning der det meste sto.
Hun spurte oss litt om sykdomshistorien vår og om hvor lenge vi hadde vært sammen og sånt, men alt sto jo i papirene våre.

Back
Topp