De oransje skolesekkene fra trygg trafikk

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Dere som har barn som har hatt dem;

Passet de til ditt barn, eller var den for trang i nakken?

Eldste her klarte ikke bruke den, den klemte på halsen og han fikk røde gnagsår nesten. Jeg tenkte det var fordi han var mye lengre enn mange andre 1.klassinger.

Frøkna som starter til høsten prøvde den nå i vår, og hun klagde på det samme. Uten at hun visste at storebror hadde klaget på den. Hun er nesten lavere enn snittet, så syntes det var litt rart at hun klaget på det samme.

Hvordan har deres barn passet sekken?
 
Her får vi ikke sånne .mine har passet til Beckmann
 
Jeg sendte mail til trygg trafikk nå i vår faktisk, for jeg tenkte at det var greit at de fikk vite om at de ikke er optimale. Når du ser på de på ryggsiden, så ser man jo at det ikke er 1 cm en gang mellom de til å ha over skuldrene (husker ikke hva de heter?). Er jo ingen som er så smale i nakken[emoji13][emoji23]

De takket for beskjed, og sa at nå hadde sekkene nytt design, så de ville gjerne ha tilbakemelding på hvordan sekkene satt nå.

Så hvis det er flere med skolestartere her som får de oransje sekkene fra høsten av, så send tilbakemelding på hvordan sekken passer [emoji106]
Da håper jeg at de kommer frem til at de må ha en form for justeringsmuligheter sånn at de kan tilpasses hvert enkelt barn sånn som andre produsenter. For jeg synes det er litt viktig at de kan bringes sånn at bilister ser at det er små barn i trafikken.
 
Til dere som går sånne: MÅ man bruke de? Gjør alle det?
Må vel ikke, men jeg synes, som jeg skrev i innlegget over, at det er fint for bilister å vite hvem som er 1.klassinger og ikke. De yngste er jo ikke like oppmerksomme i trafikken feks.

Vi fikk jo ikke brukt den siden den ikke passet.

Men hvis den passer frøkna fra høsten av, kommer hun til å bruke den ja.
 
Må vel ikke, men jeg synes, som jeg skrev i innlegget over, at det er fint for bilister å vite hvem som er 1.klassinger og ikke. De yngste er jo ikke like oppmerksomme i trafikken feks.

Vi fikk jo ikke brukt den siden den ikke passet.

Men hvis den passer frøkna fra høsten av, kommer hun til å bruke den ja.
Skjønner. Håper de gjør endringer så de skal passe til flere da :)
 
Dere som har barn som har hatt dem;

Passet de til ditt barn, eller var den for trang i nakken?

Eldste her klarte ikke bruke den, den klemte på halsen og han fikk røde gnagsår nesten. Jeg tenkte det var fordi han var mye lengre enn mange andre 1.klassinger.

Frøkna som starter til høsten prøvde den nå i vår, og hun klagde på det samme. Uten at hun visste at storebror hadde klaget på den. Hun er nesten lavere enn snittet, så syntes det var litt rart at hun klaget på det samme.

Hvordan har deres barn passet sekken?
Min 1.klassing er også høy for alderen, men aldri klaget på den.
Datteren min begynner nå til høsten, og hun er også lavere enn gj.snittet.

Hun har ikke prøvd sekken hans før, så spennende å se :)
 
Back
Topp