De nybakte mødrene<3

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hvordan går det med dere og de søte små?

Såvidt begynt å komme inni det? :)

Spiser de-mme/amming?:)

Gleder meg sånn nå!!!

Gled deg ja:) her går det fint selv om vi ikke er kommet oss hjem enda til tross for at det er 6 dager siden fødsel. Han fikk gulsott og gikk ned en del i vekt, og jeg var syk under fødsel og de ville ikke sende oss hjem da. Så slet jeg med amming som viser seg å være fordi HB falt og jeg ikke produserte nok melk. Han får begge bryst + noe mme til hvert måltid.

Her går det virkelig over all forventning! Koser oss sååå masse med lillebror Mathias :) <3
Vi var forberedt på noen harde første uker med skrik, skrål og nattevåk, men foreløbig har vi en veldig rolig og fornøyd gutt :) Han spiser hver 3-4 time døgnet rundt (ammer), og denne gangen er det ingen problemer med ammingen heller. Deilig!
Ellers gir han fra seg noen små klynk når han er sulten eller trenger bleie, ellers bare rolig. Sover det meste av dagen, men våken ca 1 time av gangen i løpet av dagen + på kvelden. Er glad i å trille tur, og har begynt å ta sutten også nå.

Hadde en veldig tøff barseltid med storesøster, så denne gangen er det som en drøm...! Veldig deilig :)

Her går det fint får jeg høre, har fått igang melkeproduksjonen ikke mye men nok til at de er fornøyde. Vi pumper melk og hun får det i sonde ennå, sammen med melk fra melkebanken, har ikke helt fått taket på dette med å suge på puppen:) men det går fremover.
Barnepleierene er fornøyde så da er mor å fornøyd.
Virker som om at mor kan komme fra føde/basel i morra og få rom på nyfødtinsentiven i stede. Men i dag skal mor få reise hjem i noen timer å kjenner det skal bli fantastisk :D
Trollet er mer våken og fokuserer mer for hver dag som går:))

Last edited:
Her går ting strålende. Jm kommer på besøk kvar dag (er på 4 døgn) (2. Dag hjemme) lille hadde ganske stort vekttap når hun ble målt i går 11,7% faktisk (12% er grensen for innlegging) men i dag fikk vi strålende nyheter etter et døgn med mating 3. Kvar time, amming og MME, da hadde vesla lagt på seg rundt 140gr :D får fortsette litt med MME, men håper veldig på at eg kan fullamme. Lille får så fælt mageknip av mme så hun var våken til 5 i natt, så lite søvn skal tas opp igjen nå når hun legger seg :)

Her går det strålende! :) Guro eter og sover. Amminga går veldig bra, er nesten opp i fødselvekta si igjen. ( 6 dager gammel) :) Sov 5 timer i strekk i natt etterfulgt av amming og nye 4 timer! Storebror sov lenge også, så det var bare såvidt jeg fikk sendt bonusungen på skolen i tide :-P
Tror vekkerklokka må på neste gang gubben må tidlig på jobb :-P

Her går det strålende :) Thilla Serine sover, spiser og driter og ikke noe mer stort sett. Legger godt på seg til tross for at hun er prematur og kun ammes. Nettopp bikket 3 kg (2,2 ved fødsel) Er allerede en mnd på mandag Storesøstrene forguder minstesøster og vi slapp unna søskensjalusi atter en gang

Slenger ved noen skrytebilder
ImageUploadedByBV Forum1446912059.150305.jpg
2 dager gammel
ImageUploadedByBV Forum1446912151.694071.jpg
3 dager gammel
ImageUploadedByBV Forum1446912253.738369.jpg
Ekstra påfyll i sonden
ImageUploadedByBV Forum1446912297.839267.jpg
Første trilletur
ImageUploadedByBV Forum1446912336.393944.jpg
Stolte storesøstre
ImageUploadedByBV Forum1446912367.880523.jpg
3 uker gammel

Gir mme, nå er ikke hun her mer enn halvannet døgn gammel, men er endel kvalm da. Drikker av flaske og har matvett. Vil helst kose og sove på mammaen og pappaen sin. Tar smokk og har et enormt sugebehov! Hu mor er sliten, men klar over babytidens realiteter ;) og veldig stolt av den lille snuppa si.

Her går det strålende :) Thilla Serine sover, spiser og driter og ikke noe mer stort sett. Legger godt på seg til tross for at hun er prematur og kun ammes. Nettopp bikket 3 kg (2,2 ved fødsel) Er allerede en mnd på mandag Storesøstrene forguder minstesøster og vi slapp unna søskensjalusi atter en gang

Slenger ved noen skrytebilder
Vis vedlegget 144647
2 dager gammel
Vis vedlegget 144648
3 dager gammel
Vis vedlegget 144649
Ekstra påfyll i sonden
Vis vedlegget 144651
Første trilletur
Vis vedlegget 144652
Stolte storesøstre
Vis vedlegget 144653
3 uker gammel

Åh så mange herlige bilder ❤️

Og for et knippe med skjønne jenter du har - hvor gamle er de? :)

Her går det flott. Han er utålmodig når han ikke får mat fort nok mn ellers virker han svært fornøyd og bedagelig. Han har fått erstatning noen dager på flaske pga jeg har lav HB og melkeproduksjonen har vært liten. Nå har det tattvseg oppnog han spiser kun morsmelk.

Her går det å fint :D vekten ligger fint i forhold til det den skal :) han spiser veldig godt nå.
Alle prøver OL er fine så i dag skal vi hjem fra sykehuset :D
Det skal bli herlig det :D

Her går det bare bra :) vi er jo ikke helt nybakt siden Petter Johan er 9 uker da, men vi henger her inne på novembertråden fordi. Er rart og tenke på at termin egentlig er i morgen.
Her har lillegutt bikket 3 kg, fullammet og er glad i mat :D
Litt travelt med 2 merker jeg, er mye som skal følges opp. Men er samtidig så herlig og se søskenkjærligheten ♡

Går så bra her :) lillegutt er 3 uker gammel, går opp i vekt og virker som er veldig fornøyd :)

Her del-ammes det.

Her er vi begynner vi på vår andre uke på intensiv avd. MJ får fortsatt mat i sonde men har blitt kjempe flink til å suge, spiste et helt måltid i dag fra pupp for første gang.
Håper på å komme hjem snart.

Vedlegg

• 1447062134847.jpg
    1447062134847.jpg
    58,1 KB · Visninger: 39
Her er vi begynner vi på vår andre uke på intensiv avd. MJ får fortsatt mat i sonde men har blitt kjempe flink til å suge, spiste et helt måltid i dag fra pupp for første gang.
Håper på å komme hjem snart.
Så fin:) vi startet også der og med sonde men nå går d kjempebra hjemme. Fullammer å koser oss! Lykke til videre. Kos deg og nyt roen å hjelpa på sykehuset;)

Så fin:) vi startet også der og med sonde men nå går d kjempebra hjemme. Fullammer å koser oss! Lykke til videre. Kos deg og nyt roen å hjelpa på sykehuset;)
Føler ikke at det er noen ro her på sykehuset:p bare stress. Gleder meg til å nyte "stresset" hjemme jeg:)

Back
Topp