De med kommende storesøsken

Hu eldste her var 5 da hun ble storesøster for første gang. Da kjøpte vi "Mamma har en baby i magen" og "Sara får en lillebror" bøkene. Så fortalte vi henne det rundt uke 12 før i fortalte det til hele verden. Bøkene leste vi ofte og hun syntes det var superstas. Da jeg gikk gravid med nr 3 (lillesøster) fant hu ut av det selv Mamma sluttet å drikke kaffe. Noe som er unormalt. Tydeligvis så mye at jentungen maset om at jeg var gravid. Da var jeg 8 uker på vei.

Nå er hun snart 12 å går å maser om ett søsken til. Så blir vel samme greia Lillesøster er bare 1,5 så der blir det vel å snakke om det etterhvert som magen kommer

Her håper jeg å kunne vente til offentlig tul mellom uke 11 og 13. Jeg har lite symptomer og redd for å miste. Og da synes jeg det er enklere å vente. Og 4,5 åringen kommer til å fortelle hele barnehagen det når han først får vite det, så da må vi vente til vi er klare til å fortelle andre det. Mens 2åringen kommer nok ikke til å skjønne så mye, men blir spennende å fortelle begge to det. En ting er jeg iallefall bestemt på. At ungene skal få vite det først av oss foreldrene. De skal ikke gå høre det av andre. Så de skal få vite det litt før andre skal få vite det.

Jeg skal fortelle det etter helgen, når han kommer fra faren (snart 9 år), tenker at skulle det bli SA så kan det være greit at han veit hvorfor mamma er litt anderledes. Så jeg forteller det til familie og venner nå, og poster på fb når jeg har UL bilde. Jeg føler personlig at det med 12 uker henger igjen fra den tiden der SA var tabu, men også mer utbredt. Nå vet vi jo om mange ting som er skadelig.

Vi venter til tul, bare for å vite at hjerte slår. Her er ungene 14, 12 og 8. Og veldig usikker på om de blir så veldig glad Det var ett sjokk for oss, så de blir nok sjokkert de også. Og da er det greit å vite at ting ser ok ut. Men mulig eldstemann klarer å finne ut av det. Han spurte om jeg var syk i går, for jeg var så trøtt

Vi vil vente til evt TUL, men utrolig vanskelig å ikke si noe. Har ei på 6,5år som jeg alltid snakker med om alt.. Hun forstår at det er noe på gang, men vil ikke at "hele" verden skal vite det enda, så må nokk holde det for oss selv en stund til. Noen som vet om kjekke Gensere med "Storesøster" eller lignende på? Hun har akkurat lært å lese, så tenker det kan være en kjekk måte å starte samtalen på:happy:

Vi vil vente til evt TUL, men utrolig vanskelig å ikke si noe. Har ei på 6,5år som jeg alltid snakker med om alt.. Hun forstår at det er noe på gang, men vil ikke at "hele" verden skal vite det enda, så må nokk holde det for oss selv en stund til. Noen som vet om kjekke Gensere med "Storesøster" eller lignende på? Hun har akkurat lært å lese, så tenker det kan være en kjekk måte å starte samtalen på:happy:

Supert! Satt å skulle bestille igårkveld, men sovnet..
Idag morrest fant jentungen på 6 snart 7 år, den digitale testen.. Så OPS! Her hadde vi et gledeshyl og en hemmelighet mindre i hus:happy7... Hun er heldigvis overlykkelig over å bli storesøster, men blir interessant å se hvor lenge hun klare å la være å si det videre *derp*:facepalm:

Kjenner jeg gruer meg til å fortelle det til eldstemann (snart 15)… tror ikke hun vil bli så Happy!! føler magen allerede har kommet (oppblåst), så må liksom tenke meg om ift klesvalg :happy6 vil vente litt til Mtp å være mer sikker på at det vil gå bra:Heartpink 5+4 i dag.

Kjenner jeg gruer meg til å fortelle det til eldstemann (snart 15)… tror ikke hun vil bli så Happy!! føler magen allerede har kommet (oppblåst), så må liksom tenke meg om ift klesvalg :happy6 vil vente litt til Mtp å være mer sikker på at det vil gå bra:Heartpink 5+4 i dag.
Kan fort gå bedre en du tror! :Heartred

Jenta mi er bare 3 mnd :bag: :Heartpink Så hun rekker vel så vidt å skjønne hva en baby er før neste kommer:angelic:

Har «bestilt» en body på Finn.no med skriften «Big Sister in the making», så får vi se om besteforeldrene skjønner greia når den tid kommer:joyful:

Her vet 13-åringen at vi gjør IVF og at det er satt inn to embryo. Lille på 2 vet ikke noe enda.
Vi er åpne med venner og familie angående prøving, så sier i fra når testen blir positiv (også til lille, hun kommer til å bli kjempeglad!). Synes det er godt å ha folk rundt oss som vet hva vi er oppi og om det går galt så har vi god støtte.

Vi sier nok ikke før til jul til søsken tenker jeg! Men begge barna vet at vi ønsker oss en til, så de blir nok ikke sjokkerte de er 6 og 11 år

Jeg fortalte det til min 15 åring i går, og hun ble ikke blid :rolleyes: Løsnet litt opp etterhvert, og regner med at det går seg til.Forstår henne også, hun har lillebror på snart 3, også kommer det enda en- og hun er jo i «verste» alderen:happy6

Back
Topp