De kommende pappaene!

Vestlandsjentaa

Blir kjent med forumet
Er alle pappaene i forumet glade for familietilskuddet? Eller er det noen som er som
min samboer, veldig fornøyd med de barna vi har fra før, og gir utrykk for at de ikke ønsker mer familieforøkelse? Jeg var veldig usikker med en gang jeg fikk positiv test. Minstemann i huset skal begynne på skolen og eldste i tredje klasse. Vi følte liksom at nå løsner det- nå blir det mer voksenliv og mindre nattevåk og alt det andre som hører småbarnstilværelsen til. Så ble det positiv test da.
Jeg føler meg egoistisk som ikke er bare positivt overskyet over positiv test:/ er det flere usikkre sjeler her? :/
 
Vi gleder oss veldig begge to, kjenner at dette er helt riktig. Krysser alt vi har for at det går veien denne gangen.
Litt det samme som dere da, en som begynner i 2.klasse og ei på 4. Hverdagen er «enkel», alt går som regel på skinner, vi har masse tid til å trene og gjøre det vi vil.. Såå det strider jo litt imot å starte på nytt:p Men det positive med at de andre er såpas «store», enda større hos dere da, er jo at de klarer seg mye mer selv, kan være med å hjelpe, skjønner mye mer osv.. Helt sikker på at jo lengre på vei du kommer, jo mer kommer dere til å glede dere, begge to❤️ Det er jo helt magisk dette, det vokser et lite menneske inni deg som skal bli en del av familien deres:love7
 
Hos oss blir det en skikkelig atpåklatt❤️ jeg har en på 11 fra før å han en på 7...men denne lille spiren er hjertelig velkommen fra begge sin side❤️
 
Mannen min er veldig skeptisk. Han var fornøyd med to barn og fornøyd med å være forbi småbarnsperioden. Jeg var ikke ferdig og ønsket meg inderlig ett til barn. Vi diskuterte det frem og tilbake i seks mnd før han plutselig ombestemte seg og vi begynte å prøve. Jeg tror ikke han er helt overbevist enda, men at han vil gi meg alt jeg ønsker i livet. Og jeg vet jo at han kommer til å elske denne like mye som de to andre når den kommer ut :)
 
Etterpåklatt her også, 9 og 11 når babyen kommer. Tenker det blir rart og begynne forfra igjen.. her har pappaen vert tilbakeholden i alle 3 svangerskap i starten. Tror han tenker mye på sa og alt som kan gå galt. Men etter 12 uker og ul så blir han en helt annen og gleder seg sammen med meg. Nå snakker han ikke så mye om det og vil ikke bli for gira tilfelle det går galt.

Gjerne han mykner opp litt når du kommer litt lengre i svangerskapet? Mye tanker i starten på både mammaer og pappaer. Selv om det var planlagt for vår del så blir det alltid et lite sjokk alike vel. Blir plutselig på endelig og mye i livet nå brått forandres.
 
Takk for fine svar jeg var ikke helt ferdig med barn jeg heller- har merket at i det siste året har jeg sett mye på fødeavdelingen på nett TV og blir alltid så glad og rørt når venner blir gravide. I første svangerskap var jeg bare 24 år, så det var ikke så mange av vennene mine som var i samme situasjon. Men nå er begge bestevenninnene mine gravide så det er jo litt koselig å tenke på alt det kjekke vi kan finne på når de små kommer. Hus situasjonen er også en helt annen enn da vi hadde baby i hus de to andre gangene, for vi flyttet inn i nybygd hus i desember 19, og vi har god plass til en liten til. Utstyr har jeg også det meste av siden jeg har både jente og gutt fra før. Så håper og tror at pappaen i huset også begynner å glede seg når ukene går.
 
Vi gleder oss veldig, men vi er i en helt annen situasjon. Har en sønn på straks 9 mnd, så er allerede i bleieperioden osv. Blir sikkert litt intenst noen ganger, men vi synes det skal bli så koselig med to tette :)
Mannen min er litt sånn at han gleder seg mer etter hvert, når det er litt mer sikkert at det går bra og at det føles mer virkelig, selv om han gleder seg nå også da :)
 
Var ikke planlagt her heller. Har en som blir 2 år i slutten av september, og jeg hadde egentlig lyst til at han skulle bli litt eldre før nummer to skulle komme. I tillegg lurer vi på å overta hus omtrent i april, og plutselig blir det kanskje baby og alt blir ekstra slitsomt.

Men pappaen ble glad! Overrasket, men glad :) Vi er enige om to, og vi er veldig glade for å slippe runde etter runde med hormoner som skal stimulere eggløsning (med påfølgende pliktsex) slik vi gjorde med førstemann. Selv om vi føler oss litt lunken akkurat nå, så håper vi at dette holder helt til mål og gleder oss litt :D
 
Back
Topp