LisseUmmaNuddeAteJam
Forelsket i forumet
Vi hadde fullstendig lagt bort tanken på donor, at det skulle klaffe, det er ca 1-2 % som har samme blodplatetype som meg (som jeg kan bære frem et barn med), og det er registrert ca 15 donorer i Norge. Trenger ikke være rakettforsker for å se at oddsen er lav. Men i dag ringte de fra Riksen og det er funnet ett treff og vi skal til oppstartsamtale allerede i løpet av en mnd!!! Jeg bare gråter hysterisk.
Men det jeg lurte på er, siden vi bor i Harstad og MÅ til riksen, er det slik at vi kan få refundert reisa og evt overnatting? Eller er det kun utgifter til medisin som refunderes gjennom HELFO?
Hvordan går man frem? Vi har jo som sagt bare lagt det bort og begynt å snuse på adopsjon, men nå må vi plutselig sette oss inn i dette med å reise til riksen (ikke at vi klager altså!!!!), så vi trenger litt veiledning =)
Men det jeg lurte på er, siden vi bor i Harstad og MÅ til riksen, er det slik at vi kan få refundert reisa og evt overnatting? Eller er det kun utgifter til medisin som refunderes gjennom HELFO?
Hvordan går man frem? Vi har jo som sagt bare lagt det bort og begynt å snuse på adopsjon, men nå må vi plutselig sette oss inn i dette med å reise til riksen (ikke at vi klager altså!!!!), så vi trenger litt veiledning =)