De har funnet donor til oss! :-D

LisseUmmaNuddeAteJam

Forelsket i forumet
Vi hadde fullstendig lagt bort tanken på donor, at det skulle klaffe, det er ca 1-2 % som har samme blodplatetype som meg (som jeg kan bære frem et barn med), og det er registrert ca 15 donorer i Norge. Trenger ikke være rakettforsker for å se at oddsen er lav. Men i dag ringte de fra Riksen og det er funnet ett treff og vi skal til oppstartsamtale allerede i løpet av en mnd!!! Jeg bare gråter hysterisk.

Men det jeg lurte på er, siden vi bor i Harstad og MÅ til riksen, er det slik at vi kan få refundert reisa og evt overnatting? Eller er det kun utgifter til medisin som refunderes gjennom HELFO?

Hvordan går man frem? Vi har jo som sagt bare lagt det bort og begynt å snuse på adopsjon, men nå må vi plutselig sette oss inn i dette med å reise til riksen (ikke at vi klager altså!!!!), så vi trenger litt veiledning =)

Oj, så fantastiske nyheter! Gratulerer så mye! Det blir jo super spennende tider fremover da...

Siden vi bor i Oslo, så har jeg ingen erfaring med reiseutgifter og refusjon. Men jeg har sett at det ligger info om dette på sykehuset, så det finnes en ordning for dette.

Masse lykke til! :-)

Ring pasientreiser og hør! Det er de som har full oversikt over dette; http://www.pasientreiser.no/

Lykke til! Så utrolig spennende!

(Hører ikke til her inne jeg altså, men er syk i dag så da sniker jeg rundt overalt. ;) )

Så flott, gratulere! Vi får dekket reise til klinikken så kan ikke forstå hvorfor du ikke skal få det.. Vi bor en time unna bare!

Så fantastisk flott! Lykke til med det dere skal igjennom! Spennende og utfordrende tid, men heldigvis ender det bra for svært mange. :)

Så kjekt og spennandes! Håpar de lykkast på 1. forsøk med donor! Masse lykke til! :)

Takk!
Ja vi gleder oss vilt =) Snakket akkurat med orakelet på Riksen (hun kaller seg sekretær, men jeg er sikker på at hun er den som styrer alt sør for Dovre), og nå bare gleder vi oss til oppstartsamtale 19.mars =))

Så fantastisk :D Gratulerer :D
Dere har krav på å få dekket billigste reisemåte og overnatting, så vidt jeg vet :)

Back
Topp