De hører på KISS i barnehagen til barna mine...

hadde barnet mitt snakket engelsk hadde jeg ikke likt det. men han skjønner jo ikke engelsk så da bryr jeg meg ikke om teksten. jeg er heller mer var på energien i forskjellig musikk, den påvirker barna mye mer! norske tekster må man tenke seg om før man setter på i norske bhg!

Gutten min på 5 år skjønner en del engelsk ja, siden vi har slekt i usa og er der mye. Så hvis noen synger om sex på engelsk, så skjønner han fint hva de mener...Jeg er ikke i mot rocke musikk, altså selve musikken - med lydene og rytmene, men det er mere teksten jeg reagerer på...Ja ja, siden "alle" her inne synes jeg er prippen hehe får jeg bare roe meg ned da:)

Når de kommer på skolen får de garantert høre verre ord enn "sex".. 

Det viktigste er ikke hva de hører men hva de blir lært opp til, om det er lov å bruke sånne ord osv =)

LittleMonkey skrev:
Altså, jeg synes ikke rock er verre enn pop. Sex kommer man nesten ikke utenom i musikken.

Hadde det derimot vært noe som Luxus leverpostei eller plumbo eller lignende - da hadde jeg reagert!

Jeg synes selvsagt at det er mye hyggeligere med barnesanger og slikt i barnehagen, men om de hører på litt rockemusikk bryr jeg meg ikke noe om det.

Signerer denne. Og vi hører masse på Kiss hjemme vi

Carla82 skrev:
Gutten min på 5 år skjønner en del engelsk ja, siden vi har slekt i usa og er der mye. Så hvis noen synger om sex på engelsk, så skjønner han fint hva de mener...Jeg er ikke i mot rocke musikk, altså selve musikken - med lydene og rytmene, men det er mere teksten jeg reagerer på...Ja ja, siden "alle" her inne synes jeg er prippen hehe får jeg bare roe meg ned da:)

Om gutten din er 5år og faktisk forstår Engelsk, blir saken en helt annen synes jeg. Da har du lov til å si i fra at de kan spille låter med mildere tekst....

Jeg hadde fortsatt ikke brydd meg jeg da, værre tekster spilles i reklamer, på radioen og på tv hele tiden. Kommer ikke unna det med mindre du låser han inne på boden tror jeg :P

Rekekreke skrev:

Carla82 skrev:

Om gutten din er 5år og faktisk forstår Engelsk, blir saken en helt annen synes jeg. Da har du lov til å si i fra at de kan spille låter med mildere tekst....

Jeg hadde fortsatt ikke brydd meg jeg da, værre tekster spilles i reklamer, på radioen og på tv hele tiden. Kommer ikke unna det med mindre du låser han inne på boden tror jeg :P

enig - hvis ungen forstår tekstene og de er grove så ville jeg sagt i fra. ikke sikkert bhgpersonalet regner med de forstår det.

Hihi, ja, jeg tror bestemt det er du som er sær. Ja til musikk. All musikk! :)

Jeg skjønner du kan reagere på det jeg... Men rock, metal osv er så mye mer, men kanskje ta opp med noen i bhg om å prøve å unngå noen av sangene med akkurat det. så ei her oppe nevne I was made for loving you, feks. å jeg synes den ikke er ille, og ungene føler mest på rytmen når de er så små

JA...du E' sær ;)

LittleMonkey skrev:
Altså, jeg synes ikke rock er verre enn pop. Sex kommer man nesten ikke utenom i musikken.

Hadde det derimot vært noe som Luxus leverpostei eller plumbo eller lignende - da hadde jeg reagert!

Jeg synes selvsagt at det er mye hyggeligere med barnesanger og slikt i barnehagen, men om de hører på litt rockemusikk bryr jeg meg ikke noe om det.

Hahahaha..ja, eldste her var ikke gamle tøtta da vi kom hjem fra syden og ho gikk rundt å sang I'm horny ;) Den var jo på topp da og blei spilt over alt :)

Carla82 skrev:

Jentan mine snakker godt engelsk og selv snakket jeg engelsk før jeg lærte norsk. Vi bodde i Hull i england hvor pappan min er fra.
Hverken jeg eller jentene har tatt skade av sangtekster.

en ting er å forstå språket..en annenting å forstå betydningen av det som synges ;)

I vår barnehage hører de på topp20lista, det er ikke noe spesielt bedre språk i de låtene...
Bryr meg ikke.. syns det er moro når jeg og 5åringen liker å høre på samme musikk.. da blir det ikke bråk i bilen når vi er på tur :P

Det hadde jeg ikke reagert på i det heletatt. Hva tror du pop-musikere synger om da?

Jeg synes barn skal få høre alle sjangre, men er helt enig i at de bør sensurere på tekst. Hadde ikke brydd meg så mye om ordet "sex" nødvendigvis, men tekster med banneord hadde jeg ikke likt. Men nå snakker jentungen min engelsk også, så da er nok jeg også litt mer var på sånt.

Kleo79 skrev:
Ja, du er sær :) Barn burde få høre alt mulig av musikk. De forstår veldig lite av teksten, og bryr seg ofte ikke heller.

¤Woolfmother¤ skrev:
Det hadde jeg ikke reagert på i det heletatt. Hva tror du pop-musikere synger om da?

De synger jo om alt som er trist. Sårt og depressivt.... 

Carla82 skrev:

Min sønn på fire vet ikke hva sex betyr på norsk engang han.. 
Det er vel heller uvanlig at "sex" er et av de ordene en femåring, som kan endel engelsk, har lært seg betydningen av? 

Back
Topp