De hører på KISS i barnehagen til barna mine...

La oss være sære i sammen, jeg er langt på vei enig. Synes det er flott at de hører på forskjellig musikk, men det er ikke så kult da de begynner å gjenta visse sangatrofer, selv om de ikke forstår betydningen. Min sønn har (dessverre) hatt en forkjærlighet for Lady Gaga, og jeg lot han høre på og danse med, men, det var ikke så kult lengre da han som toåring så på meg og sa ; I'm a free bitch baby'. Så, nå har jeg faktisk gått til innkjøp av barnecd-er også.

Jeg gleder meg til komfen til mini, da skal han få høre om den gangen han var 5år og dansa rundt i stua og sang "Du tenner meg som en laiteeeeeeer!"

Jeg synes jo det er uproblematisk at en femåring "forstår" teksten i de eksemplene du nevner, da jeg regner med at de har hørt ordet før. Så lenge det ikke omhandler oppfordringer som enkelte rappere har ("slå ned alle homoer" , "pul dama til hu svimer av" osv) så synes jeg normal omtale av sex er ok i små mengder.

Rekekreke skrev:
Jeg gleder meg til komfen til mini, da skal han få høre om den gangen han var 5år og dansa rundt i stua og sang "Du tenner meg som en laiteeeeeeer!"

T har lignende fortelling i vente.. Sitter i baksetet og synger "ØØØLBRILLER PÅ... ØLBRILLER PÅ" når vi kjører til barnehagen...

Dollface skrev:

Rekekreke skrev:

T har lignende fortelling i vente.. Sitter i baksetet og synger "ØØØLBRILLER PÅ... ØLBRILLER PÅ" når vi kjører til barnehagen...

*ø-ø-ø ølbriller på har mine ølbriller på" sånn sang min snuske i fjor.. 2 år gammel. Synes sånt bare er søtt jeg da. Har forøvrig bare hørt ho synge "someone like you" og "finaste eg veit" etter det

Carla82 skrev:
Gutten min på 5 år skjønner en del engelsk ja, siden vi har slekt i usa og er der mye. Så hvis noen synger om sex på engelsk, så skjønner han fint hva de mener...Jeg er ikke i mot rocke musikk, altså selve musikken - med lydene og rytmene, men det er mere teksten jeg reagerer på...Ja ja, siden "alle" her inne synes jeg er prippen hehe får jeg bare roe meg ned da:)

om det er sånn at han kan engelsk går det jo ann å fortelle barnehagen at du ikke syns noe om sånne tekster. 

Carla82 skrev:
Ja jeg er kanskje sær da, som mener at musikk som skildrer sex og vold ikke hører hjemme i en barnehage...Skulle bare ønske at barnehagen var et fri sted for sånne ting..Det er jo over alt ellers:/.. Men fint at dere sier hva dere mener, at jeg er prippen. Kanskje jeg burde slakke litt på tøylene:)

Har ingen barn i b.hage, men hadde helt klart tenkt det samme som deg!Barn fanger opp ting fort! Sex og vold har ingenting i en b.hage å gjøre....Helt utrolig hvor slappe folk er !
Alt er godtatt for tiden! ....hmm

Hvor mange barnehagebarn kan engelsk?

Virker mer som om du bare ikke liker at barnet ditt får høre rock, kanskje fordi du ikke liker det selv. Jeg selv hører bare på metall (alt fra "bjeffing" og "brøling" til mer myk type nightwish. bruker dem som eksempel siden alle nå vet hvem de er), og liker absolutt ikke alt søppelet de sender på radioen, men jeg kommer da ikke til å gå til barnehagen og kreve at de ikke spiller den døve musikken for barna der fordi jeg ikke liker det. De fleste sanger som er populær idag handler jo uansett nesten utelukkende om sex, så jeg skjønner ikke hva problemet ditt er.

Det er ikke opptil deg hvilke musikk ditt barn vil like.

Edit: Leste litt for sent at ungen din forstår litt engelsk, men da er jo spørsmålet: hvor har han lært om sex og vold? Og når ble det egentlig gale at en på fem år vet hva sex er? Spørsmålet "mamma, hvor kommer jeg fra?" blir da ofte spurt i en mye tidligere alder. Jeg visste godt hva sex var da jeg var fem, og jeg visste hvor babyer kom ut allerede da jeg var tre.

Back
Topp