De første små skritt

mon petit

Glad i forumet
3 små skritt tok vår lille gutt på 10 mnd.dagen. Så stolt, et stort smil.. Det har blitt flere skritt, og i dag gikk han over hele stuegulvet.. Først noen skritt til siden, så fremover og så til siden igjen.. Så utrolig arti denne tiden er :) Flere som finpusser teknikken?
 
Så herlig! Så flink gutten din er :)
Jenten min er ikke helt klar for å slippe seg enda, hun liker best å holde seg i noe. Hun tar gjerne ett skritt uten å holde seg, men så er hun rask å sette seg ned på gulvet eller finne noe å holde i :p
Hun er en racer med gåvognen da, nærmest løper over stuegulvet :p
 
Storebror var 13 mnd da han gikk like mye, så han er jo en del tidligere enn ham. Men han prøver på alt storebror gjør, så det har vel mye å si for utviklingen. Storebror er ikke begynt i barnehagen ennå, de er sammen nesten hele dagen, så lillegutt får naturlig nok mye mer stimuli enn det storebror gjorde. Er litt rart å se babyen vår gå :)
 
Her gikk han sine første vaklevorne steg for 3 uker siden, var 9,5mnd.. men han går ikke mer nå, anna enn når vi lar ham gå mellom oss. men han går skjevt, har null konsentrasjon og er gira til tusen, så blir jo hysterisk morsomt å se på
 
Her har frøkna gått fra hun var akkurat fylt ni mndr. Da turte hun å slippe seg. Bare småsteg før det. Så hun var tidlig ute som mamman sin;)
 
Han spring langs bordet og sofaen, men har ikkje sleppt taket enno. Han kan ta eit steg kanskje, men ikkje meir enn det.
 
Jenta vår går ikke. Kun om vi holder henne i henda. Hun prøver å smått å slippe taket når ho stor, men blir litt redd. Er jo langt ned til bakken. haha
 
Jenta vår går rundt bord og lignende men hun nekter å gå med gåvogn eller når vi holder henne, da setter hun seg ned. Så virker som hun bare vil gå sidelengs rundt bord og sånt, kommer vel til å gå sidelengs når hun begynner å gå også, siden hun nekter å gå framover :p noen som har noe logisk forklaring på hvorfor hun ikke vil gå framover kanskje? Hun har gått rundt bordet i to måneder nå.
 
mini her begynte å gå rundt bord da han var ca 7mnd.. har helt siden da gått så lenge han har holdt i noe eller noen. men ville helst ha oss rundt. så kanskje hun bare er nervøs?
 
Min lille går rundt bordet, sofaen, i lekegrinden og overalt der han kan, men han er ikke klar til å slippe taket helt enda :) Forrige dagen sto han ganske lenge alene, men med en gang han merket at han sto alene og at jeg ikke holdt han, så satt han seg fort ned, ja :) Han er også veldig glad i brio gåvognen sin, og bruker en liten gyngestol og mye annet til gåstoler/støtte og. Men å gå bortover ved å holde mamma i bare en hånd? Det vil han ikke ha noe av :) De små går når de er klare. En gutt i den åpne barnehagen vi går i, som er 2 uker eldre enn min, går som bare det. Forskjellige på alle plan :alien
 
Back
Topp