De første riene..

1 min rie og 10 min mellomrom. Fra tidleg om dagen te kl 00.30 om natto. Kjente mest i korsryggen :)

Litt som mageknipe+sterke menssmerter. Kjente det først på kvelden en fredag, men da var det alt fra 10 min og 30 min i mellom. Ga seg på natta, våknet til at smertene hadde tatt seg opp en del tidlig på morgenen. Etter det ble smertene bare sterkere, men fødte ikke før søndag kveld. Etterhvert som smertene ble sterkere så kjente jeg det i korsryggen også.

Jeg hadde konstant vondt i bekkenet fra 10:00 hadde mage smerter på natten ikke sterke. Når kl var 10:30 var ryggen vond. Fikk plutselig sykt vondt. Klarte ingenting. Skulle svare noen på babyverden måtte bare stoppe. Gråt av smerte klarte ikke å puste mellom dem. Var ca 5 min mellom de varte 30-40 sek. Kom på sykehuset rett over 13:00 etter undersøkelser fikk eg beskjed om å begynne å presse 1330 ute 1355

Mageknip lignende tak hadde jeg, alle sa dy VET når du har rier, men jeg ble sykt usikker, for det var slettes ikke vondt. Fikk misstanke når jeg begynte å ta tiden, da varte de i 40 sek og kom hvert 7 min. Så gikk vannet og da var jeg ikke i tvil, og smertene ble plutselig syyyke ;)

Mageknip lignende tak hadde jeg, alle sa dy VET når du har rier, men jeg ble sykt usikker, for det var slettes ikke vondt. Fikk misstanke når jeg begynte å ta tiden, da varte de i 40 sek og kom hvert 7 min. Så gikk vannet og da var jeg ikke i tvil, og smertene ble plutselig syyyke ;)
Samma her :) Dei va øvekommlige fram te vatnet gjekk. ;)

Riene jeg hadde fra 4 cm åpning til 8 cm kunne sammenlignes med kynnere når det gjelder smerter- pratet og gikk uten problem. Men de satt nede i magen i front/ over skambenet. Fra 8 cm til 10 gikk de over til kun svie der selve hode sto.. Men han var ute 10 min etter jeg hadde 8 cm og det ble vondt..

Gratulerer! :D da var det vel rier du kjente da :p håper det går bra med dere :)

Kjentes ut som mensmurringer, vet ikke hvor lenge eller hvor ofte, jeg sov og våknet hele natta. Skjønte ikke det var rier før om morningen, sa de tok seg opp i styrke :)

Gratulerer med bebisen :D
Gratulerer! :D da var det vel rier du kjente da :p håper det går bra med dere :)

Tusen takk! Jentungen kom klokken 10.41 i dag :) er lykkelig og sliten, samtidig som jeg savner storesøster fælt.. hun har vært på besøk, men tror nok ikke at det helt gikk opp for henne at hun faktisk hadde blitt storesøster. I forhold til fødsel så har jeg i allefall fått meg en skikkelig reality check! Med storesøster ble vi satt i gang og fikk lagt tidlig epidural der jeg nesten ikke kjente noe! Hadde på en måte et veldig positivt bilde av den og fikk meg mildt sagt en midt på trynet da den ikke fungerte slik som sist. Kom inn med 4-5cm ca. 05.00 i dag tidlig.. kanskje sovet en halv time siden jeg sto opp halv 10 i går kveld, så kjenner at jeg er trøtt å sliten.. Far skulle egentlig ikke overnatte sammen med meg, men for å sikre meg litt søvn så blir han her i allefall i natt :)

Tusen takk! Jentungen kom klokken 10.41 i dag :) er lykkelig og sliten, samtidig som jeg savner storesøster fælt.. hun har vært på besøk, men tror nok ikke at det helt gikk opp for henne at hun faktisk hadde blitt storesøster. I forhold til fødsel så har jeg i allefall fått meg en skikkelig reality check! Med storesøster ble vi satt i gang og fikk lagt tidlig epidural der jeg nesten ikke kjente noe! Hadde på en måte et veldig positivt bilde av den og fikk meg mildt sagt en midt på trynet da den ikke fungerte slik som sist. Kom inn med 4-5cm ca. 05.00 i dag tidlig.. kanskje sovet en halv time siden jeg sto opp halv 10 i går kveld, så kjenner at jeg er trøtt å sliten.. Far skulle egentlig ikke overnatte sammen med meg, men for å sikre meg litt søvn så blir han her i allefall i natt :)
Uff ble noen lange timer da! Men nå er det endelig over :D og nå skal du vel snart hjem og kose med både bebbis og storesøster :) godt det! Også så bra alt gikk vel! Vet hvordan det er å være sliten før fødsel, jeg begynte å få rier natt til lørdag, og fødte søndags kveld. Hadde jo nesten ikke noe energi til å presse da jeg ikke hadde fått noe søvn på nesten to døgn! Men vi klarte det vi :) Så godt at pappaen blir over også, kanskje du får slappet av litt.

Samme her. Jeg var usikker på om det var rier, men så merket jeg at disse "kynnerene" var veldig regelmessig. Tok tiden og fant ut at de kom ca hvert 5 min. Så gikk vannet og da blei de sterke med en gang, og kun 2 min mellom :)

Hurra! Gratulerer!!

Gratulerer så mye!

Back
Topp