De første innkjøp?

Solblom

Glad i forumet
Når kjøpte du inn de første tingene til babyen din og hva var det?

Og har du måtte begynne å bruke mammaklær?

Jeg fikk den første babytingen i hus for 8 dager siden; 9+6. Og idag kjøpte jeg ny mammabukse; 11+0

Har kjøpt en brukt lekegrind. Har i grunn alt etter første

Jeg fikk en brukt stellekommode (fra Finn.no), en Emmaljunga bag (ikke understell) og 12 bodyer. Jeg har mye fra før, men mangler lekegrind - og så er jo alt av utstyr 8 år gammelt, så jeg regner med at jeg må gå nøye igjennom tingene...

Har kjøpt brystskjold. Hehe. Bruker å slite sånn med amminga så det var det første som slo meg når jeg var innom barnashus her en dag.

Hvis det teller så har jeg laget noen tepper allerede, noen i nøytrale farger og har et par rosa og et par blå, så gir jeg bort det som ikke skulle passe til skjønnet :P
Ellers har vi det meste, bortsett fra klær. Skal hekle noen klær, og kjøpe litt.. Men ei god venninne har ei på noen få uker, så vi får over det de bruker også hiver vi det tilbake når vi er ferdige med det. Begynte sånn når de fikk første, vi hadde to fra før da, så da hiver vi det frem og tilbake for hver gang vi får barn også sparer vi mye på det :P

Har ikke kjøpt noe til hverken den lille eller meg selv, er 11+6 i dag! Venter nok med å kjøpe noe til vi vet kjønn :)

Var i USA tidlig juli, og kjøpte ei smekke med planeter, NASA og diverse på :) Samboeren som syntes vi godt kunne kjøpe en ting til h*n - Som minne om turen for oss også :)

Hvis det teller så har jeg laget noen tepper allerede, noen i nøytrale farger og har et par rosa og et par blå, så gir jeg bort det som ikke skulle passe til skjønnet :P
Ellers har vi det meste, bortsett fra klær. Skal hekle noen klær, og kjøpe litt.. Men ei god venninne har ei på noen få uker, så vi får over det de bruker også hiver vi det tilbake når vi er ferdige med det. Begynte sånn når de fikk første, vi hadde to fra før da, så da hiver vi det frem og tilbake for hver gang vi får barn også sparer vi mye på det :P
Kjempelurt!!

Vi venter nr. 3 så vi har i grunn alt av utstyr, men litt nye klær må babyen få (hvis det blir en gutt denne gangen må vi nok kjøpe en god del mer enn hvis det blir jente, for vi har to jenter fra før, og de er begge født på sommeren, så størrelsene passer nok ikke så godt i forhold til sesongene når vi nå får et vinterbarn), i tillegg til at det sikkert blir kjøpt inn noen nye gulpekluter, et par smokker i tilfelle h*n blir smokkebaby som eldstejenta var, og evt. ny babycall. Skal også strikke hentesett, bilstolpose og tepper når vi vet kjønnet :)

Jeg har ikke kjøpt noe til baby enda, fått en leke av kommende mormor, en heklet giraff :)

Har ikke kjøpt gravideklær men de siste kjolene og toppene jeg har handlet til meg har god plass til å vokse i. :happy:

Jeg planlegger å kjøpe babyklær brukt om det blir jente. Blir det gutt så går jeg heller gå butikken å velger ut noen plagg jeg liker siden jeg egentlig har mer enn nok til gutt :) men har lite i 50 generelt sett. Nå har jeg body forlenger så da kan jeg kjøpe noe i 50 :)

Har kjøpt en del småting. Bamser, klær, teppe.. Dette er nr 1 og egentlig fokusera vi på å forhåpentligvis få kjøpt oss et hus :p

Har kjøpt en del småting. Bamser, klær, teppe.. Dette er nr 1 og egentlig fokusera vi på å forhåpentligvis få kjøpt oss et hus :p
Håpe dere finner noe da :) lykke til med huskjøp :)

Off, jeg begynte i uke 6 jeg, hehe, med stor påvirkning i fra kommende mormor:) Bare litt småting, som ett godt å mykt babyteppe, og bodyer og en god og varm bamselue og ett par smekker. Har også vært hos en tante av meg som hadde en del utstyr å fått litt ting av henne, som en Britax Baby barnesete og toppen av Britax barnevog. Så det blir nok Britax vogn her ja, må bare ha understellet.
Jeg har lagt på meg 5 kg allerede, så buksene mine er begynt å bli ubehagelige å ha på, så var i sist uke å kjøpte en del kjoler det går å vokse i. Og mamma kjøpte ei mammabukse til meg, slik at jeg kan gå i bukse uten at det er ubehagelig :)
Er i uke 9+6 :)

Jeg har kjøpt en body, el dvs kjøpte den egentlig før jeg ble gravid som en motovasjon for å slutte å snuse;)
Ellers så tror jeg jeg venter til jeg er litt lengre på vei, er 9+3 i dag. Fikk beskjed fra broren min om at han har noen poser med babyklær han har sendt til meg, men skal be moren min passe på det til jeg har rundet 12 uker;) er blitt litt paranoid på å ikke fylle opp huset før jeg er ganske sikkert på at det blir noe:p

Off, jeg begynte i uke 6 jeg, hehe, med stor påvirkning i fra kommende mormor:) Bare litt småting, som ett godt å mykt babyteppe, og bodyer og en god og varm bamselue og ett par smekker. Har også vært hos en tante av meg som hadde en del utstyr å fått litt ting av henne, som en Britax Baby barnesete og toppen av Britax barnevog. Så det blir nok Britax vogn her ja, må bare ha understellet.
Jeg har lagt på meg 5 kg allerede, så buksene mine er begynt å bli ubehagelige å ha på, så var i sist uke å kjøpte en del kjoler det går å vokse i. Og mamma kjøpte ei mammabukse til meg, slik at jeg kan gå i bukse uten at det er ubehagelig :)
Er i uke 9+6 :)

Jeg er uke 9+3 og her har buksene mine blitt veldig trange, er str. XS, så buksene mine er tettsittende og trange. Kjøpte meg 3 bukser igår, en mammabukse, som var sinnsykt god! Nå blir det en fryd å ha på seg bukse igjen ;-) Oppblåst og kvalm er en dårlig kombo med trange bukser :-p

Har ikke kjøpt noe til den lille ennå, men tenker å kjøpe noe når vi skal på ferie :-)

Har ikke kjøpt noe til babyene enda. Har mye etter første, men er diverse ting vi trenger 1 til av :) kommer nok til å vente med de fleste innkjøp til vi vet kjønnene :) er jo ikke så mange ukene til :P

Har kjøpt en smekke på ebay som kom før helgen :p også har jeg begynt å strikke babyteppe.
Får bli mer etterhvert. Regner med besteforeldrene ønsker å kjøpe noe, spesielt kommende morfar. Også regner jeg med venninner kommer med noe klær i gave :)

Back
Topp