De fødte dråpene <3

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
De siste dagene har brystene mine blitt litt ømmere og jeg har lest en tråd her inne om den første melka (lett som en gal etter den!) så jeg har holdt et extra øye med dem og i natt fikk jeg presset ut noen dråper fra den venstre puppen, høyre er ikke helt med enda :p

Åhh dette syns jeg var så gøy :joyful: Har vert litt nervøs for å ikke klare amming, men følte hvertfall at de funka nå da. Men har det egentlig noe å si? Har noen her opplevd å lekke litt under graviditeten, men ikke få til amming etter fødselen?

Last edited:
Du må ikke klemme.. hvorfor ikke, vet jeg ikke, men JM ga meg beskjed om at det måtte jeg ikke gjøre... Jeg lekker om natta, hvertfall fra venstre pupp, merker det ikke, men har sett d på lakenet, jeg ligger mye på venstre side... Men jeg har ingen erfaring med amming, siden dette blir mitt første barn :)

Jeg lekker en del, og gjorde det forrige gang også. Det begynte rundt uke 25 begge gangene. Jeg slet veldig med ammingen forrige gang, men det var ikke pga melken men pga feil sugetak hos storebror, noe som vi ikke klarte å rette opp.

Du må ikke klemme.. hvorfor ikke, vet jeg ikke, men JM ga meg beskjed om at det måtte jeg ikke gjøre... Jeg lekker om natta, hvertfall fra venstre pupp, merker det ikke, men har sett d på lakenet, jeg ligger mye på venstre side... Men jeg har ingen erfaring med amming, siden dette blir mitt første barn :)

Ok, da skal ikke klemme ;) men gøy læll da :-P Hihi

Jeg lekker en del, og gjorde det forrige gang også. Det begynte rundt uke 25 begge gangene. Jeg slet veldig med ammingen forrige gang, men det var ikke pga melken men pga feil sugetak hos storebror, noe som vi ikke klarte å rette opp.

Kan jeg få hjelp med sugetak på sykehuset muligens?

Uke 25 ja, jeg er 31+6 nå jeg :-P

Ok, da skal ikke klemme ;) men gøy læll da :p Hihi
Ja d er surrealistisk hele greia syns jeg :-P la merke til en stor "hard" flekk på lakene, og tenkte hærres har jeg begynt å sikla :-P Men syntes d var litt langt ned, så lukta jeg på, å d lukta sukker vann, og siden jeg IKKE spiser eller drikker i senga, så må d være melk :-P

Ja d er surrealistisk hele greia syns jeg :p la merke til en stor "hard" flekk på lakene, og tenkte hærres har jeg begynt å sikla :p Men syntes d var litt langt ned, så lukta jeg på, å d lukta sukker vann, og siden jeg IKKE spiser eller drikker i senga, så må d være melk :p

Haha, hadde bynt å lure da ja :-P ler

Med begge mine hadde jeg melk fra uke 20. Det kom melk ut av selg selv. Da babyene var 4 og 3 mnd tok melka slutt begge gangene!

Kan jeg få hjelp med sugetak på sykehuset muligens?

Uke 25 ja, jeg er 31+6 nå jeg :p

Absolutt, spør så mye som mulig :) Jeg fikk også hjelp på ammepoliklinikken, fra ammehjelpen og fra helestasjonen, men gutten var dessverre staere enn oss :p Jeg delammet frem til han var 4 1/2 mnd.

Hehe, tror jeg har fått det vel tidlig begge gangene. Og er jo oransje/gule flekker i bh-er og på lakenet. Nice!

Absolutt, spør så mye som mulig :) Jeg fikk også hjelp på ammepoliklinikken, fra ammehjelpen og fra helestasjonen, men gutten var dessverre staere enn oss :p Jeg delammet frem til han var 4 1/2 mnd.

Hehe, tror jeg har fått det vel tidlig begge gangene. Og er jo oransje/gule flekker i bh-er og på lakenet. Nice!

Jeg skal mase høl i huet på den ;)

Jeg har hatt melk i brystene en stund allerede. Det lekker gjerne litt i løpet av dagen, men jeg merker ikke noe om natten... :)

De siste dagene har brystene mine blitt litt ømmere og jeg har lest en tråd her inne om den første melka (lett som en gal etter den!) så jeg har holdt et extra øye med dem og i natt fikk jeg presset ut noen dråper fra den venstre puppen, høyre er ikke helt med enda :p

Åhh dette syns jeg var så gøy :joyful: Har vert litt nervøs for å ikke klare amming, men følte hvertfall at de funka nå da. Men har det egentlig noe å si? Har noen her opplevd å lekke litt under graviditeten, men ikke få til amming etter fødselen?
Jeg har også merket det ett par ganger. Har klemt på de for å sjekke også :o måtte ringe mamma da jeg så det første gang haha

Back
Topp