Datteren vår starter utredning for CP

Bkno2626720

Første møte med forumet
Datteren vår på 6 uker skal bli utredet nå inkl celebral MR siden legene mistenker CP. Jeg er naturlig nok fullstendig knust og frykter både framtiden med henne, forholdet til barnefaren, oppfølging av søsknene og mye mer. Lurer derfor på hvordan dere håndterer å være i en slik situasjon. Psykolog? Familieterapeut?

Datteren vår kom med keisersnitt i uke 38 men fikk ikke ut fostervannet fra lungene og havnet på nyfødt intensiven. Ho har svake reflekser og er asymmetrisk med stive ledd og innslåtte tomler. I tillegg har ho klumpføtter, et hypermobilt kne og muligens litt for avrunda hoftekammer. Mye er naturlig nok for tidlig å si enda inkl utviklingstegn.

Kanskje det er noen som har noen trøstende ord oppi det hele eller har vært gjennom tilsvarende selv og vil dele erfaringer?
 
Ikke så mye å komme med, annet enn en klem og varme tanker
 
Varm og god klem sendes til deg ❤️
 
Forstår det er tøft men dersom hun får cp tidlig som diagnose vil hun kunne få tidlig oppfølging og få det den beste oppfølging. Har hun diagnosen er det ikke noe fra eller til men tenker at det kan hjelpe i prosessen videre.
 
Enig med Solsikke over her:thumleftHusk også at CP hovedsakelig er en motorisk diagnose, mange tenker at CP automatisk også innebærer utviklingshemming, atferdsvansker e.l. Så det kan jo også være betryggende å tenke på:)
Utover dette vil jeg bare ønske masse lykke til og sender dere masse gode ganker:Heartpink
 
Takk for gode og beroligende ord. Ja du har rett, og det er det mentale som skremmer mest, litt redusert førlighet er overkommelig og kan trenes opp med fysioterapi.
 
Stor klem til deg:Heartred
Dere kan selvfølgelig søke om at få snakke med noen om det. Jeg vet vi fikk spørsmålet om vi trengte noen at snakke om når vi sko begynne på utredning med vår gutt. Det er vondt men husk at diagnose er nøkkel til hjelpen at få. Husker det selv når en psykologlege sa det til meg:Heartred evig takknemlig at jeg fikk høre det. Før vår gutt har fått masse masse hjelp siden den dagen han fikk tidlig diagnose
 
Back
Topp