Datomerking på mat *inspirert*

Grete71

Forumet er livet
Velg det som passer BEST

Kaster alltid etter dato'n er passert!

Kaster aldri uten å ha sjekket...

ORIGINAL: L Iny

Me too[:D]

ORIGINAL: silsol

Me too[:D]

[;)]

Oj så mange som kaster mat sånn "uten videre".... [&o]

kommer helt annpå hva slags mat det er, hvor lenge den har vært åpen osv.. [8D]

ORIGINAL: Grete71

Oj så mange som kaster mat sånn "uten videre".... [&o]

Altfor mange,og altfor mange helt unødvendig..

Det kommer ann på hvilken type mat det er og selvsagt hvor langt over datoen det er.
Kaster ikke mat sånn uten videre, meeeen finner jeg noe bakerst i kjøleskapet er det ikke sikkert jeg tør å lukte på det heller [8D]

ORIGINAL: Celin Marie

Kommer an på hva slags mat det er[:)]

Kommer ann på hva slags mat det er og om det er merket med "Best før" eller "Siste forbruksdag".

For det meste så lukter jeg og ser på maten, men det avhenger jo litt av hva det er og hvor langt over datoen det er.

Egg er jeg ikke redd for å bruke over datoen. Pleier å klekke de i ett glass først uansett for å fiske ut skall (jeg suger på å kakke egg).
Melk ser jeg ann konsistensen. Av og til er den helt fin en uke over datoen (brukes kun i matlaging da), mens andre ganger surner den dagen før datoen liksom.

Tørrvarer, hermetikk og sånt er jeg lite redd for altså.
Ellers følger jeg nesen og fornuften.

ORIGINAL: Celin Marie

Kommer an på hva slags mat det er[:)]

Tørrvarer er jeg ikke like ivrig til å kaste så fort de går over datoen, de holder gjerne mye lenger.
Men f.eks kjøttdeig, kjøttpålegg, rå kylling, mao kjøtt, ost, melk og slikt liker jeg ikke å bruke stort mer enn en dag over.

Og jeg er enig med toneany over her i at å følge nesen og fornuften er en god greie [:)]

ORIGINAL: Panzerpels

Kommer ann på hva slags mat det er og om det er merket med "Best før" eller "Siste forbruksdag".

Sign.

Back
Topp