dataspørsmål

hirly

Gift med forumet
Vil så gjerne legge ut bilder av f.eks kjøkkenet vårt (ikke fått d enda), på interiørforumet, men har noen mangler i datakunnskapene som hindrer meg.

Har bildet i kjøkkenplanleggeren til ikea, men går vel ikke ann å lagre bildet derfra så jeg kan hente det igjen på bv? Hvordan funker dette med print screen? Ser knappen, men veit ikke hvordan jeg skal bruke den. Har jo sett andre har bilder fra sånne planleggere her inne så det må vel gå ann på et viS?

her går vi grundig til verks. føler seg dum ,men nå vil jeg lære dette..[:D]

når jeg "bruker" print screen så trykker jeg ned "fn" og "prt sc" samtidig.. også da? nytter ikke å høyreklikke og klippe ut noe sted for meg???  edit.. jada.. kanskje det går ann å bare ctrl + c???

kan det limes inn andre steder enn i paint??for det tror jeg ikke jeg har..

Gå inn på maskinen din og inn på alle programmer, så på tilbehør.
Der finner du paint

Når det programmet har åpnet seg så klikker du bare inn i den hvite siden og klikker på ctrl og v samtidig.

Da kommer print screenen inn i paint. så bare lagrer du den på maskinen som et jpg fil.
så laster du den opp på imageshack eller på photobucket for eks.

Så legger du den inn her

ORIGINAL: Kjærringa på Toten

Gå inn på maskinen din og inn på alle programmer, så på tilbehør.
Der finner du paint

Når det programmet har åpnet seg så klikker du bare inn i den hvite siden og klikker på ctrl og v samtidig.

Da kommer print screenen inn i paint. så bare lagrer du den på maskinen som et jpg fil.
så laster du den opp på imageshack eller på photobucket for eks.

Så legger du den inn her

Du er en knupp! Tusen takk!!

Back
Topp