Dansk salami

merenyvo

Glad i forumet
Har så syyyyykt lyst på d...einaste eg vil ha..så får eg vida at gravide isje ska ha d....sukk

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ikke spis det. Men gled deg til etter fødsel, da kan du spise masse!
Det kan være listeria i det, og det er farligere for babyen jo lengre uti svangerskapet du kommer.

Haha må le litt for alle gravidforum har liksom minst en salamitråd!... Husker at jeg levde på salami og brie etter foriige fødsel hehe

Er jo mulig å varmebehandle det godt da... Over 70 grader i minst 20 sek. Pizza med brie og salami? men helt enig med snuppa over i at du ikke bør ta sjansen, er ikke verdt risken

Jeg spiste sikkert et halvt fenalår etter forrige fødsel. Begge mine er født rett før jul.

Jeg har spist salami etter å ha hatt den noen døgn i fryseren først, men av et kjapp søk ser jeg at det heller ikke er lov lenger... I Sverige derimot er det greit.

Nei nei komme selvfølgelig isje te å spisa d... men tenke på d heila tiå:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har spist salami etter å ha hatt den noen døgn i fryseren først, men av et kjapp søk ser jeg at det heller ikke er lov lenger... I Sverige derimot er det greit.
Det som du fjerner ved frysing er toxoplasmose. Men du får ikke fjernet listeria.

Jeg spiste sikkert et halvt fenalår etter forrige fødsel. Begge mine er født rett før jul.
Nå så jeg får meg at du satt og grafsa i deg et stort rått fenalår rett fra pakken på sykehus sengen hehe, sorry :P

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Ååååå, eg savner gullsalami<3

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Nå så jeg får meg at du satt og grafsa i deg et stort rått fenalår rett fra pakken på sykehus sengen hehe, sorry :p

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
Haha, det var nok ikke helt sånn. Men det ble mye spikking på fenalåret den jula rett etterpå.
Med første fikk vi nattmat på sengen etter fødsel, og der var påleggsfatet fult av myke oster og salami. Tipper det er vanlig å glede seg til sånt etter fødsel. :)

Ååååå, eg savner gullsalami<3

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015
Jeg også! Etter forrige fødsel spurte jeg etter det rett etterpå, og de sørget for at det var i kjøleskapet hele oppholdet mitt på føden :) spiste det sikkert hver dag i ett år etterpå, nå o det siste (før jeg ble gravid) har det vært mer sporadisk. Elsker spekemat og godt brød og aioli, det kommer jeg nok til å savne så snart kvalmen går over.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg også! Etter forrige fødsel spurte jeg etter det rett etterpå, og de sørget for at det var i kjøleskapet hele oppholdet mitt på føden :) spiste det sikkert hver dag i ett år etterpå, nå o det siste (før jeg ble gravid) har det vært mer sporadisk. Elsker spekemat og godt brød og aioli, det kommer jeg nok til å savne så snart kvalmen går over.

Sent from my iPhone using BV Forum
Eg spiste litt salami sist, men ikke mye:)

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Back
Topp