Gertie
Elsker forumet
Det er jo ikke jordmor som kommer med dette... Det er kvalitetsansvarlig i nortura. Hun har vell utdannelse og kunnskap om sitt fag, på lik linje med feks trygg trafikk som er ekspert på barnebilseter og anbefaler derfor bakovervendt til 4år. Men følger du Norges regler, kan du snu barnet ved 9mnd. Og de samme parasittene det er snakk om her, de finnes naturlig i jord. Hvor får man opplyst dette?? Hvor mangen av dere står å skrubber all frukt og grønt før dere spiser det?
Mulig hun har utdannelse innen området. Men før hun går imot helsemyndighetene burde hun gjort jobben sin litt bedre! Skal ikke lengre tilbake enn 2009 for å finne svikt på kvaliteten!!! Noe som kostet noen barn livet! Og gjorde mange alvorlig syke! Dette inklusiv min egen sønn!
Så lenge helsemyndighetene fraråder dette, som er eksperter på området, blir det feil å gå i mot. Hva hver enkelt velger å følge skal ikke jeg henge meg opp i.
Og ang matsikkerheten, og vasking av frukt og grønt; har man hatt barn som svever mellom liv og død pga matsikkerheten og svikt i kvaliteten så blir man VELDIG nøye med hygienen ved tilberedning av mat... Så når jeg er gravid vasker jeg faktisk frukt og grønt GODT.
Sent from my LT25i using BV Forum mobile app