Dansk salami?:)

Lurte jeg å på :) tenkte meg en tur til danmark i sommer så!

All form for spekemat er fy-fy - dansk eller ei:) Kun varmebehandlet er 100 % trygt, som nevnt over.

jeg spiste akkurat to brødskiver med salami nå haha.. håper det er trygt!

Enig med Gnisten :)

ENIG!!!!
Norske myndigheter fraråder ikke gravide å spise salami for å være kjipe altså!!!! Hvor vanskelig skal det være å forstå ; listeria dør ikke av frysing!!!!!! Og selv om sjangsen er liten, så har det hendt før! Hvorfor risikere livet til babyen for ei brødskive med spekemat????? Det er 9usle mnd av livet uten!
Jordmødre er ikke utdannet til å si det er trygt! Folkehelsa er det! Så lenge de fraråder det er det ikke trygt! Finner mange der ute som har mistet babyene sine pga listeria!
Det kan gå bra å kjøre uten bilbelte også!!! I mange år! Plutselig går det ikke bra.... Da er det for sent!
Men for all del, folk gjør som dem vil! Men ikke si til andre at det er greit! For det er det ikke!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

skal ikke høre på jordmor da, ikke mer salami her!

Det er jo ikke jordmor som kommer med dette... Det er kvalitetsansvarlig i nortura. Hun har vell utdannelse og kunnskap om sitt fag, på lik linje med feks trygg trafikk som er ekspert på barnebilseter og anbefaler derfor bakovervendt til 4år. Men følger du Norges regler, kan du snu barnet ved 9mnd. Og de samme parasittene det er snakk om her, de finnes naturlig i jord. Hvor får man opplyst dette?? Hvor mangen av dere står å skrubber all frukt og grønt før dere spiser det?

Back
Topp