Dansende sølvprikker

SolGløtt86

Forelsket i forumet
Vet dere hva det kan være? Har dere hatt det?
Forrige gang jeg var gravid husker jeg jordmor spurte om jeg hadde det, men da hadde jeg ikke.. å nå når jeg spør hva det er så er det ingen som vet :-O
Vet dere?? :)

Er det når du anstrenger deg?
Jeg fikk ofte noe jeg kalte for å "se stjerner", oftest om jeg prøvd og ta opp noe fra gulvet og reiste meg opp igjen. Jeg hadde lavt blodtrykk (rundt 110/60) og fikk for mye blod opp i hodet.
Men så er jo også noe de kaller for flimring foran øyene, en ting man kan få om man teks har svangerskapsforgiftning. Men da har man ofte høyt blodtrykk og/eller vondt i hodet, bak pannen.

Jeg kaller det for å se stjerner jeg :p har vært forkjøla i det siste og når jeg hoster mye så ser jeg disse stjernene.

jeg ser også de stjernene av og til. Kan være om jeg bare sitter i sofaen å strikker/ser tv eller prater med noen. Aner ikke hva der er...

De kommer bare helt plutselig, om jeg ikke gjør noe eller om jeg stresser litt...
Det var i forhold til sv.skapsforgiftning hun mente sist, men har ikke det nå, de måler urin og blodtrykk ganske tett... kan være jernmangel? Er gastric sleeve operert og skal ta tilskudd, men glemmer det innimellom...
synes det er så ekkelt... det går vekk når jeg lukker øynene en stund...

Har også hatt det! Hadde det sist og innimellom - tenkte bare det var pga lavt blodtrykk, men jeg har ikke peiling altså. Blir alltid litt redd når det er der.

Ja jeg også :/ men jeg har vist veldig fint blodtrykk... men at ingen vet hva det er? :/ synes det er veldig merkelig...

Jeg hadde det mye mens jeg gikk gravid. Er visst vanlig å få litt synsforstyrrelser i svangerskapet. Fikk det ofte om jeg reiste meg litt fort, eller snudde hodet for fort. Kunne også få et og annet lysglimt hele tida når jeg satt stille også.

Ok kanskje ikke så farlig da, siden ikke legene el jordmødrene jeg har spurt har vist hva det var... takk for svar alle :)

Back
Topp