Danmark !

.Anonym.

Glad i forumet
Noen som har hatt forsøk i Danmark? Hvordan var det ? Må vi reise dit for å ha samtale eller går det an å gjør det over tlf, og ha kontroll osv her hjemme ?

Vi har snakket en stund om det, men aner ikke hvordan en skal gjør det.
Er det billigere å kjøpe medisiner der ?

Vi holder nå til hos Maigaard. Tok kontakt på mail, og forklarte situasjonen vår. Fikk beskjed om at de trengte kopi av journalen fra Porsgrunn, fikk den og skannet inn å sendte på mail. Fikk raskt svar om hva de ville gjøre av behandling, og når vi kunne starte opp. Ble send over regning og kontrakt, resepter kom i posten. Tok alle ul kontroller hos gyn de samarbeider med her i byen, alle kontrollene er ink i prisen. De ringte etter hver kontroll og forklarte planen videre akkuratt sånn som Porsgrunn gjør det. Første gang jeg møtte klinikken var på dagen for uttak.

Jeg henter medisiner i Danmark (med norske resepter), de har en refusjonsordning som gjør at jo mer man kjøper det billigere blir det. Jeg har skrevet om det tidligere på det forumet her. Maks grensen man betaler er ca 5.000 NOK.

Vi vurdere også maigaard for en stund siden, men pga jobb etc så valgte vi å forsøke privatklinikk i Oslo i stedet. Nå etter ennå flere mislykkede forsøk så må vi forsøke noe annet. Ser litt på ulike klinikker i utlandet. Får se hva vi lander på[emoji4]

Jeg henter medisiner i Danmark (med norske resepter)
Oi, jeg visste ikke at man kan få ut norske resepter i Danmark! :woot: Dette må jeg jammen regne over, bor ganske nært danskebåten.

Oi, jeg visste ikke at man kan få ut norske resepter i Danmark! :woot: Dette må jeg jammen regne over, bor ganske nært danskebåten.

Jeg har fått norske resepter hos lege i Norge, men brukte disse i Danmark. Vet danske klinikker utesteder resepter som man kan hente i Norge og få godkjent av Helfo. Ikke testet med danske resepter i Danmark. Men burde vært noe refusjonsordning der og.

Back
Topp