damer med hijab...

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
jeg var på Riksen i 9 uker,og de som jobbet i skranken på medisinsk poliklinikk var veldig forskjellig i arbeidsinnsats.

var 2 der som var av utenlandsk opprinnelse og gikk med hijab.
Og de var utrolig flinke i jobben sin,og ordnet opp i alt du lurte på og trengte hjelp til.
mens de norske som jobbet der var lite til hjelp og visste ikke alt som skulle bli gjort.

vet ikke hva jeg vil med dette men tror det sier litt om hvordan vi er oppdratt.
de er nok oppdratt til å sette seg inn i jobben og gjøre alt...

Hva hadde dette med hijab å gjøre? [8|] De kommer fra andre kulturer enn vår, ja, men de trenger ikke å kommer fra den samme bare fordi de er muslimer.. Har hørt om saker der det motsatte er tilfelle også..

ORIGINAL: *Haneefah*

God reklame for oss[:D]...... meeeeeen, var sikkert en tilfeldighet.[8D]

ja vi som hørte til der flere ganger i uken sa alltid:
håper Samina er på jobb...

Så det var trist når hun hadde ferie,da ble ingenting gjort som det skulle...

Jeg hadde sikkert vært mitt sedvanlige, bitchy meg uansett [:D] Jeg er det, med eller uten hijab. Jeg er ikke noe service-menneske. Tror jeg. Mannen min har tro på at jeg faktisk kan, når jeg må, da.

ORIGINAL: Sicily

Hva hadde dette med hijab å gjøre? [8|] De kommer fra andre kulturer enn vår, ja, men de trenger ikke å kommer fra den samme bare fordi de er muslimer.. Har hørt om saker der det motsatte er tilfelle også..

har hørt mye motsatt jeg også,derfor jeg tenkte at jeg ville skryte litt av hva jeg opplevde.

men jeg tror de gikk mer inn i jobben enn de andre altså....

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: Sicily

har hørt mye motsatt jeg også,derfor jeg tenkte at jeg ville skryte litt av hva jeg opplevde.

men jeg tror de gikk mer inn i jobben enn de andre altså....

Veldig mange innvandrere, uansett tro og opphav, gjør det! Spesielt de som ikke er født her, synes jeg.

ORIGINAL: *Meya*

Jeg hadde sikkert vært mitt sedvanlige, bitchy meg uansett [:D] Jeg er det, med eller uten hijab. Jeg er ikke noe service-menneske. Tror jeg. Mannen min har tro på at jeg faktisk kan, når jeg må, da.

Ja de er nok flinke uansett om de har hijab på eller ikke.
Men vet ikke hvor de er fra,derfor forklarte jeg med hijab og ikke "utlendinger".

Men rett som du sier at det er ikke alle som passer seg i service-yrket.
da må de finne seg noe annet.

ORIGINAL: Alexandra82

Jeg jobba med ei muslimsk kvinne en gang. Møtte alltid i god tid, var utrolig koselig mot kundene, kunne jobben til fingerspissene. Tvers igjennom hyggelig dame.

Jobba med ei anna muslimsk kvinne en gang som alltid kom for seint. Og når hun først hadde kommet seg på jobb så satt hun på pauserommet og spurt hvorfor i all verden vi ba henne komme ut å jobbe.

Akkurat det samme gjelder på andre kvinner jeg har jobba med også, men jeg aner ikke hvilken religion de tilhørte for de bar ikke hijab eller ba til faste tider...

jada selvfølgelig er det både flinke og slaurete uansett bakgrunn.

men jeg hadde best opplevelse med de muslimske (er det bare de som bærer hijab forresten?)
på Riksen.

Jeg jobba med ei muslimsk kvinne en gang. Møtte alltid i god tid, var utrolig koselig mot kundene, kunne jobben til fingerspissene. Tvers igjennom hyggelig dame.

Jobba med ei anna muslimsk kvinne en gang som alltid kom for seint. Og når hun først hadde kommet seg på jobb så satt hun på pauserommet og spurt hvorfor i all verden vi ba henne komme ut å jobbe.

Akkurat det samme gjelder på andre kvinner jeg har jobba med også, men jeg aner ikke hvilken religion de tilhørte for de bar ikke hijab eller ba til faste tider...

men jeg hadde best opplevelse med de muslimske (er det bare de som bærer hijab forresten?)
på Riksen.

Jødiske kvinner bærer hodeplagg, men de dekker skjelden halsen, og har det på en annen måte enn de muslimer som ikke gidder dekke halsen. Kan legge inn bilder i morgen om du vil, nå har jeg nesten ike batteri igjen på PCen.

ORIGINAL: *Meya*

på Riksen.

Jødiske kvinner bærer hodeplagg, men de dekker skjelden halsen, og har det på en annen måte enn de muslimer som ikke gidder dekke halsen. Kan legge inn bilder i morgen om du vil, nå har jeg nesten ike batteri igjen på PCen.

får bare beklage at jeg ikke har full peiling på dette[8D][8D][8D]

derfor jeg er litt spak på uttalelsene.

ORIGINAL: Bdancer

Tror nok  sammenhengen mellom arbeidsinnsats og hijab var tilfeldig akkurat i dette tilfelle.

Men ofte så er nordmenn mer kalde og avvisende og usosiale enn noen fra andre kulturer synes jeg ja. Og så er vel noen nordmenn litt bortskjemte, mens andre er glad for at de har en jobb[:)]

ja dette tror jeg også....

Back
Topp