Damer med ADHD her?

LilleMag

Elsker forumet
Er det noen av dere som har ADHD?
Hvilke symptomer har dere, og hvordan gjør de utredningen?[8|]

Har lest en del om symptomer i det siste, og ser Dr. Phil nå..
Ser ut som jeg endelig har funnet ut hva som feiler meg.... Men er langt i fra hyper[&:]
Men ser ut som jeg har samtlige andre symptomer![:-]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg har ADD, da mangler man den hyperaktiviteten. Kan jo hende det er det du har?

Åja, er det noe der ja kanskje.
Hvordan fant du ut hva du hadde? Hadde du mange symptomer?

ORIGINAL: LilleMag

Er det noen av dere som har ADHD?
Hvilke symptomer har dere, og hvordan gjør de utredningen?[8|]

Har lest en del om symptomer i det siste, og ser Dr. Phil nå..
Ser ut som jeg endelig har funnet ut hva som feiler meg.... Men er langt i fra hyper[&:]
Men ser ut som jeg har samtlige andre symptomer![:-]

- Konsentrasjonsproblem
- Rastløs
- Handler før en tenker gjør eg vertfall ofte
- Tenker veldig mye

finner ikke den indre ro er vel den beste måten og forklare hvordan eg hadde det uten tabletter

Sånn har jeg det:

• glemmer MYE, leter etter mobilen min 10 ganger om dagen[&:] Prøver å huske hvor jeg la ting, men det går bare ikke.
  • vanskelig for å se rot[8|][&o]
  • temperament, skal lite til før jeg blir frustrert eller irritert..
  • handler også før jeg tenker.. impulsivt.
  • blir plutselig oppmerksom på hva jeg gjør, og blir veldig overrasket (småting)
  • vanskelig å fokusere på èn ting om gangen.. Lager gjerne middag, støvsuger, putter bilder i album og bytter gardiner, samtidig[&:] 
  • tenker mye, og på mye forskjellig samtidig.
  • bagatelliserer småting..
  • er ikke så veldig "jentete" og har alltid gått lettere sammen med gutter!
  • vanskelig å prate av og til, mister ord, og glemmer hva jeg snakker om, for tankene går på andre ting[&:]
  • Rastløs og hater å vente[8|]
  • vanskelig å følge med når folk snakker til meg..

Og sikkert mye mer jeg ikke kommer på nå..

Har aldri sett at dette er symptomer før, har alltid trodd at ADHD har vært kun hyperaktivitet, og ADD noe lignende[&o]

ORIGINAL: LilleMag

Sånn har jeg det:
  • glemmer MYE, leter etter mobilen min 10 ganger om dagen[&:] Prøver å huske hvor jeg la ting, men det går bare ikke.
  • temperament, skal lite til før jeg blir frustrert eller irritert..
  • handler også før jeg tenker.. impulsivt.
  • blir plutselig oppmerksom på hva jeg gjør, og blir veldig overrasket (småting)
  • vanskelig å fokusere på èn ting om gangen.. Lager gjerne middag, støvsuger, putter bilder i album og bytter gardiner, samtidig[&:] 
  • tenker mye, og på mye forskjellig samtidig.
  • bagatelliserer småting..
  • er ikke så veldig "jentete" og har alltid gått lettere sammen med gutter!
  • vanskelig å prate av og til, mister ord, og glemmer hva jeg snakker om, for tankene går på andre ting[&:]
  • Rastløs og hater å vente[8|]
  • vanskelig å følge med når folk snakker til meg..

Og sikkert mye mer jeg ikke kommer på nå..

Har aldri sett at dette er symptomer før, har alltid trodd at ADHD har vært kun hyperaktivitet, og ADD noe lignende[&o] 

Jeg har ADHD og alt på denne listen er meg![8|]  Jeg gikk igjenom en masse papirer og tester, gikk på ritalin en lang periode, men sluttet like før jeg ble gravid. har ikke begynt på det igjen, men skulle vel kanskje ha gjort det[&o] 

Back
Topp