dagssøvn på min 8 mnds sønn

lorikeet

Første møte med forumet
Hei.
Jeg lurer på hvor mange timer ca en liten tass på 8 mnd trenger på dagen?
Min har nå nesten slutta å sove på dagen. Han sover sikkert bare en time tilsammen, men han er mere grinete nå enn før. Så virker ut som han trenger mere søvn.
Han spiser å drikker masse,både middag grøt og melk. Så han er nok ikke sulten. Han er frisk som en fisk å. Han sover veldig bra om natta, men legger seg mellom 7 og 8. Har slutta å amme på natta,siden jeg har begynt å jobbe igjen :-(
Kanskje derfor han har slutta å sove på dagen,siden det er uvant at jeg ikke er hjrmme?
Men det jeg lurte på da, før jeg snakker meg helt bort.. hvor mange timer ca burde han ha? Og om det er noen tips til å få han til å sove litt mere på dagen.
Jeg kommer hjem fra jobb rundt 17 tiden, og han legger srg ved 7 tia, siden han er så trøtt, så ser han så lite syns jeg..
hilsen irene
 
Søvn er litt opp til hver enkelt. Er nok ingen fasit svar her.
mine to første jenter sluttet å sove rundt 8 mnd.
Minste min er nå 14 mnd og hun sover en time halvannen på dagen fortsatt :)
Jeg personlig syns ikke de burde legge seg etter 19 på kvelden og vil tro m så lite søvn på dagen at man rundt 18.30 burde begynne kveldsstellet :)
er trist når man jobber og ser de lite på ettermiddagen,men tenk at d er d beste for barnet m å komme tidlig i seng :)
Får bruke helgene til å kose og nyte de ekstra timene :)
 
Ja, jobber jo hver helg å. Men har hi heldighvus noen fridager da.han legger seg nå rundt 7 ja. Og siver fram til rundt 8 9 på morran. Så det er jo ganske lenge det da. :) er hi ikke alle babyer sin trenger like nye søvn heller :)
Tusen takk for svar :)
 
Back
Topp