Dagsovingen...

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Lurer på om dere kan legge de små ned og de deretter sovner av seg selv? Og har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å få dette til?:)

Her sovner hun kun hvis hun ligger i armene mine (kun hos meg, går til og med ikke hos pappaen-da må han bysse) eller hvis vi triller i vogn. Jeg kan dog legge henne i fra meg (heldigviiiiis) og hun kan sove hvis vogna står stille, men er stress å då henne til å sovne inn.

Er dette vanlig eller har jeg gjort noe feil her? Føler de rundt meg har så "medgjørlige" babyer som de bare kan legge ned og så sovner de.
 
Tror ikke du har gjort noe feil! Du er flink!
Her har det gått av seg selv. Hadde det sånn som du den 1-2 mnd.
Nå legger jeg hun bare i vognen med smokken og kosen hennes. Må dytte smokken innimellom, men ellers går det av seg selv.

Har du prøvd en sånn kos? Prøv å legg hun i vogna, men sett deg på en stol ved siden av sånn at hun ser deg hele tida. Stryk og kos henne til du ser at hun blir søvnig (hvis du kommer så langt) og da kan du prøve å gå litt unna, evt sitte der helt til hun sovner i starten.

Kan hun sovne av seg selv i babygym om hun blir helt kjørt, eller blir hun survete sånn at du må plukke henne opp da?
 
Lurer på om dere kan legge de små ned og de deretter sovner av seg selv? Og har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å få dette til?:)

Her sovner hun kun hvis hun ligger i armene mine (kun hos meg, går til og med ikke hos pappaen-da må han bysse) eller hvis vi triller i vogn. Jeg kan dog legge henne i fra meg (heldigviiiiis) og hun kan sove hvis vogna står stille, men er stress å då henne til å sovne inn.

Er dette vanlig eller har jeg gjort noe feil her? Føler de rundt meg har så "medgjørlige" babyer som de bare kan legge ned og så sovner de.

Vi har det ganske likt som deg. Også om kvelden. Må holde henne, bysse eller trille men sover fint for seg selv når jeg legger henne fra meg. Må av og til synge for henne hvis hun våkner. Hadde en dag før litt siden der jeg måtte holde henne en god stund før jeg la henne i fra meg, men det var heldigvis et engangstilfelle.
Hun trenger tydeligvis nærhet...

Øver på at hun skal ligge i babygymmen for seg selv, men tar henne opp hvis hun gråter. Snakker med henne hvis hun lager klagelyder.

Så jeg tar også i mot råd. Tester nok ut det Chriztine sa med vogna når vesla blir vant til at soving på dagtid skjer i vogna.
 
Er sånn her, må bysses og bysses, og nå om dagen vil hun kun sove oppå meg, dag og natt....
 
Hvor har deres søte små sovingen sin hen på dagtid? Min kan sove i bil og vogn men kun om det er bevegelse. Han sovner i armene mine på dagtid å da legger jeg han isi, er det feil? Sovner når han får flasken på kveldstid å da sover han i senga si sjøl..
 
Her sovner stort sett bare minien på puppen. Det går an noen ganger å bysse henne å. Men hun sovner aldri av seg selv.

Med mindre hun våkner når vi e på tur. Men da e jo vognen i bevegelse
 
Kan sove hvor som helst, virker det som. Blir som regel vogna i stua eller gangen.
 
Tror ikke du har gjort noe feil! Du er flink!
Her har det gått av seg selv. Hadde det sånn som du den 1-2 mnd.
Nå legger jeg hun bare i vognen med smokken og kosen hennes. Må dytte smokken innimellom, men ellers går det av seg selv.

Har du prøvd en sånn kos? Prøv å legg hun i vogna, men sett deg på en stol ved siden av sånn at hun ser deg hele tida. Stryk og kos henne til du ser at hun blir søvnig (hvis du kommer så langt) og da kan du prøve å gå litt unna, evt sitte der helt til hun sovner i starten.

Kan hun sovne av seg selv i babygym om hun blir helt kjørt, eller blir hun survete sånn at du må plukke henne opp da?
Hun kan IKKE sovne av seg selv i babygymmen nei... Hadde det bare vært så fint;) Hehe... Hun blir bare grinete når hun blir trøtt der.

Hvis jeg legger henne i feks vogna når hun er trøtt og skal sove, klikker hun helt. Hysterisk skiking. Hadde det bare vært klynking så hadde jeg ikke hatt noe vondt av å la henne ligge der, men jeg orker ikke den hysteriske skrikingen. Da får jeg så vondt av henne:( Hun virker som hun trenger nærhet eller noe..

Litt godt å høre at jeg ikke er den eneste som har det sånn også...
 
Småen sovner som regel i armene mine eller om vi sitter ved siden av han i vogga og holder han i handa. Må også ha en sutteklut over øynene for å roe seg. Sjelden han sovner av seg selv, men er ikke mye som skal til av kos før han sovner. Vi sliter imidlertid med at han sjelden sover mer enn 30 minutt per lur om dagen og han vil kun ha to lurer til dagen. Da må vi legge han rimelig tidlig! Noen tips?
 
Her varierer det litt på dagen. Men er hun trøtt nok kan jeg bare legge henne fra meg også sovner hun. Har det bikket over og hun er overtrøtt eller vi er borte på barseltreff eller noe så må hun kanskje bysses eller ammes.

Hun sovner overalt. Kan ligge på sofaen (gjerne inntil meg), i vogn, seng, lekegrind og på armen ikke minst ;) Sover aldri oppå meg :)
 
Småen sovner som regel i armene mine eller om vi sitter ved siden av han i vogga og holder han i handa. Må også ha en sutteklut over øynene for å roe seg. Sjelden han sovner av seg selv, men er ikke mye som skal til av kos før han sovner. Vi sliter imidlertid med at han sjelden sover mer enn 30 minutt per lur om dagen og han vil kun ha to lurer til dagen. Da må vi legge han rimelig tidlig! Noen tips?
Hjelper det å trille turer for å forlenge søvnen?

Her har det hjulpet oss. Før sov hun bare 30min hvis det var i stillestående. Så begynte vi å trille og da kunne hun sove i 2-3timer. Jeg hadde et par ganger hvor jeg gikk helt til hu våknet av seg selv i vogna, for å lære henne at det går an å sove lengre. Det har faktisk funket. Nå hvis jeg går en tur på ca 1t, kan jeg sette vogna utenfor og hun kan sove videre i 1-2timer til:)
 
Er både òg med trilling. Han kan faktisk ligge en halv time i vogna før han sovner. Og han våkner som regel når vogna stopper igjen. Så må i så tilfelle trille i flere timer for at han skal sove lenger. Skal forsøke å sette vogga inn på et annet rom, ved siden av stuen, for å se om han sover lenger når eg ikke er i samme rommet hele tiden.
 
Eller la vogna stå ut hvis du har mulighet til det:) Er ikke alltid det går her hos oss men som regel sover hun litt lengre ute i frisk luft.
 
Har ikke hatt vogna stående ute, for usikker på om eg kommer til å høre han når han våkner. Pleier dere å ha dør/vindu åpen når barnet ligger ute?
 
Syns jeg er heldig HVIS jeg klarer å få han til å sove på dagen. Han er stort sett våken fra vi står opp 06.00 og til han legger seg 21-22. Han er redd for å gå glipp av noe, trur jeg.
 
Lille gutt her sovner kun av seg selv når vi legger han på magen, noe som er ofte fordi han misliker sterkt å sove på ryggen!!
 
Noen som vet når det er vanlig at barna begynner å sove mindre på dagtid, evt en lengre blund i stedet for flere små?
 
Noen som vet når det er vanlig at barna begynner å sove mindre på dagtid, evt en lengre blund i stedet for flere små?
Jeg lurer på akkurat det samme.
 
Noen som vet når det er vanlig at barna begynner å sove mindre på dagtid, evt en lengre blund i stedet for flere små?
Tror at når de er mellom 6mnd og ett år så er det "vanlig" å gå fra 3-(4) lurer til 2. Kommer vel an på babyen også da vil jeg tro. Jeg er ingen ekspert, er bare noe jeg har lest på Internett da..
 
Back
Topp