Dagsoving

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Ja, da er jeg nysjerrig igjen på hvordan rutinene er for dagsoving på babyene deres :)

Her virker det som om vi er i en overgangsfase, der hun forsåvidt trenger to hviler, samtidig som hun trenger mer og mer våkentid imellom duppene. Døgnet har snart ikke nok timer ;) Vil tro vi snart er nede i en dupp. Hun sover første ca tre timer etter at vi har stått opp, og så ny hvil etter tre-fire timer. Så bør det gå minst fem timer før hun tar natt.
 
Her er vi også i en overgangsfase, men vi går fra tre til to dupper. Han ble ni måneder i går. Prøver to dupper for første gang i dag. :)
 
Han har stort sett kun hatt en hvil i flere måneder. Hvis han sovner litt for tidlig på formiddagen, og ikke sover mer enn en time, har han en til hvil på kanskje en halvtime senere på dagen :) jeg merker at dagene hans blir mye bedre hvis han har en hvil som varer i mer enn en time :)
 
Står opp ca 05:30-06, så har han første hvilen ca 3 timer etterpå. Før varte den som regel rundt halvannen time, men de siste dagene har han sovet nærmere 2-2,5 t. Neste hvilen er ca 3,5-4 t etter den første, og den er som regel på 30-45 min. Prøver å ikke la ham sove etter kl 16, leggetid er kl 19:) Tror det er et skifte på gang her også, siden den første hvilen er blitt så lang.. Men før vi kan gå ned til én hvil, så må denne komme senere på dagen:)
 
Står opp ca 05:30-06, så har han første hvilen ca 3 timer etterpå. Før varte den som regel rundt halvannen time, men de siste dagene har han sovet nærmere 2-2,5 t. Neste hvilen er ca 3,5-4 t etter den første, og den er som regel på 30-45 min. Prøver å ikke la ham sove etter kl 16, leggetid er kl 19:) Tror det er et skifte på gang her også, siden den første hvilen er blitt så lang.. Men før vi kan gå ned til én hvil, så må denne komme senere på dagen:)
Ganske likt som her det :) Men hun våkner en times tid senere enn din, så leggetiden er ikke før kl 20. Første duppen er temmelig lang nå, i dag måtte jeg vekke henne etter to timer fordi vi måtte rekke en avtale, det var lite populært :p
 
Her er det sånn, grovt sett:

0550 morgen
0800 lur 1, 1-1,5t
1200 lur 2, 1-1,5t
1830 natta

Varierer selvsagt, men er vel ca der vi er nå. Før sov hun bare tre halvtimer, så digg at hun sover lenger strekk nå!
 
Snuppa våkner kl5! Så er det lur i 9-tida i 0,5-2 timer, en lur til i 12/13 - tiden i 1-2timer.
Den siste ettermiddagsluren begynner å utgå, men kan bli en liten lur i 15/16 tiden hvis hun har vært våken siden 13.
Leggetid er 19, sovner 19.30 ca.
Kunne gjerne hatt mer våkentid på dagen om hun sov mer på natta, sover veldig urolig og våkner masse til tross for at hun spiser godt gjennom hele dagen.
 
Her er det helt merkelig..

Våkner ca 8.
Lur ca 11 - 1 time +-
Lur ca 17 - 1 time +-
Sovner kl 19.

Den luren i 17-tiden er helt umulig å flytte til tidligere på dagen. Men siden han sovner fint kl 19, er det kanskje ikke noe poeng i å gjøre det. Her styrer baby showet!
 
Her er det sånn, grovt sett:

0550 morgen
0800 lur 1, 1-1,5t
1200 lur 2, 1-1,5t
1830 natta

Varierer selvsagt, men er vel ca der vi er nå. Før sov hun bare tre halvtimer, så digg at hun sover lenger strekk nå!

NØYAKTIG likt som her...! :)
 
Våkner mellom 7-8. Første lur mellom 9-10. Sover alt fra 30 min til 2 timer.. Oftest rundt 1 time.. Så trøtt og trenger å sove igjen i 15-16 tiden men det blir da ofte bare en kort dupp på 15-30 min... Natta i 19 tiden.
 
som oftest

morgen kl 6
Lur kl 8.30 +- 1 time
Lur kl 12.30 +- 1 time
trenger ofte en powernap i 15-16 tiden, men lar han ikke sove etter 16.30
natt kl 18.30
 
I går ble det kun en hvil, og hun tok natt en time tidligere enn normalt. Kun våken kl 12 og 6 for mat, og så sov hun helt til 9 i morges :D Håper det fortsetter slik!
 
Back
Topp