Dagsoving

Ninoscka80

Flørter med forumet
Lillemor er nå 3 mnd, og har begynt å styre fælt. Så det er blitt så vanskelig å få henne til å sove på dagen. Og sovner hun, så våkner hun etter en halvtime. Så utover dagen er hun ganske så grinete.
Så styrer hun fælt ved amming og, skal bare opp å sitte. Spiser litt, så opp. Prøver å komme seg opp i sittende, hvis hun ligger eller sitter i vippestol.
Jeg bruker å bære henne i søvn i bæresele, men nå går det ikke mer. Hun blir desperat etter pupp for å sovne, leter febrilsk etter noe å sutte på. Smokk tar hun ikke.
Dette har bare vart noen dager, og jeg vet at alt går i perioder, så dette går og over. Men fy, så slitsomt, er dødssliten når kvelden kommer.
Noen tips?

Tror ikke jeg har noen tips, men akk så godt å lese om andre som har det som oss!! Her må vi ut å trille et par timer på formiddagen for at mini skal sove mer enn 30 min. De andre duppene hjemme varer stort sett bare 30min, i hvert fall ikke mer enn 45min, så er han litt blid og fornøyd og så blir han overtrøtt igjen, og er han overtrøtt vil han ikke spise og bare hyler til puppen.

For oss ble redningen å la hun sove ute i vogn uten at vi trillet tur. Bare bysse vogna litt til hun sovner og så sette den i ro. Da kan hun sove flere timer. Triller vi tur kan hun også sove lenge, men våkner så fort vogna stopper. Men alle barn er jo forskjellige, så er jo ikke sikkert dette er en løsning som passer dere, men det hjalp verfall oss :)

Her er det også ei som ikke tar smokk, men hun får mme da, så jeg pleier å gi henne flaska til hun sovner.. I går suttet hun på ei tom flaske til hun sovnet, da skulle jeg ønske hun tok smokk :P Hun er veldig urolig på dagtid, klarer ikke å finne roen selv og det er vanskelig å vite når hun er trøtt egentlig. Her er løsningen å sove på magen på dagtid, da sover hun i 2 timer. Når hun ligger på ryggen blir det bare skriking :P

Vel, det er jo bæreselen/sjalet, da, og ellers:
white noise
kjølig rom med mer klær på (min baby sover i allefall bedre da)
svøp
lun soveplass
lammeskinn

har du prøvd trøst smokk?

Jeg har prøvd alle smokker, og prøver nå og da. Men hun vil ikke. Så hun klarer ikke finne roen selv, og våkner hvis jeg legger henne ned etter pupping i søvn.
Det går nok over, er bare slitsomt mens det står på.

Tips er å la babyen sove ute eller i et rom med vindu oppe(da full påkledning). Gutten min sover da 2-3 timer på dagtid.

Når han sover inne sover han kun en halvtime. Hvis jeg merker at han våkner, triller jeg vogna litt slik at han sovner igjen;-) Sover altså i vogna både inne og ute på dagtid:-)

Har du prøvd å sette på lyder på YouTube, søk på white noises. Vi har brukt det noen ganger når han har vært vanskelig å få roet ned..

Vi brukte før en video på YouTube som heter "12 hour rain" eller noe. Det funka :p

Back
Topp