Dagsoving (ikke barn, men voksne!!)

Jeg også mener at man må kunne legge seg tidligere på kvelden hvis man er så trøtt etter jobb. Vi er meget sjelden våken på natt med barn og får sove hele natten igjennom. Ville bare høre om det er jeg som er helt urimelig når jeg ikke godtar dagsoving "bare" fordi man har vært på jobb.

Jeg er ekstremt sliten hvis jeg faktisk klarer å sovne på dagtid. Jeg gjorde det noen ganger i barseltiden, men det er ellers noe jeg aldri gjør både fordi jeg ikke får til å sovne, jeg får ikke til å våkne ordentlig igjen, og dessuten legger jeg meg like godt tidlig om kvelden om jeg er trøtt.

Sambo derimot... Det irriterer vettet av meg, men han sover bestandig på sofaen syns jeg. Hver dag, og som regel opp mot to timer før han kommer seg opp igjen. Da sier han hver eneste gang at han skal sove en halvtime (hans far tar bestandig en middagslur), men det har jeg ikke sett en eneste gang at han har gjort. Om han er tidlig oppe og er hjemme hele dagen så sover han gjerne to ganger, en gang tidlig på dagen også. Det er så jeg lurer på om han har sovesyke eller noe.

Jeg er ekstremt sliten hvis jeg faktisk klarer å sovne på dagtid. Jeg gjorde det noen ganger i barseltiden, men det er ellers noe jeg aldri gjør både fordi jeg ikke får til å sovne, jeg får ikke til å våkne ordentlig igjen, og dessuten legger jeg meg like godt tidlig om kvelden om jeg er trøtt.

Sambo derimot... Det irriterer vettet av meg, men han sover bestandig på sofaen syns jeg. Hver dag, og som regel opp mot to timer før han kommer seg opp igjen. Da sier han hver eneste gang at han skal sove en halvtime (hans far tar bestandig en middagslur), men det har jeg ikke sett en eneste gang at han har gjort. Om han er tidlig oppe og er hjemme hele dagen så sover han gjerne to ganger, en gang tidlig på dagen også. Det er så jeg lurer på om han har sovesyke eller noe.
Hihi! Søvn avler søvn vettu :-p

Hihi! Søvn avler søvn vettu :p

Har sagt det samme... :p Da vi ble sammen gikk han på vgs, og da pleide han å sitte oppe til ca 03 om natta, så sov han 3-4 timer, gikk på skolen, og sov 4-5 timer da han kom hjem. Lurer på om det kommer derfra. :p

Har sagt det samme... :p Da vi ble sammen gikk han på vgs, og da pleide han å sitte oppe til ca 03 om natta, så sov han 3-4 timer, gikk på skolen, og sov 4-5 timer da han kom hjem. Lurer på om det kommer derfra. :p
Hehe :-p vaner er vonde å vende :-p neida. Men er jo dumt om han sover bort hele ettermiddagen når man har barn. Er liksom ikke så mange timer man ser dem :-/

Hehe :p vaner er vonde å vende :p neida. Men er jo dumt om han sover bort hele ettermiddagen når man har barn. Er liksom ikke så mange timer man ser dem :-/

Ikke sant... Han har blitt litt flinkere, men bare i den forstand at han kanskje venter med å sove til Sofie har lagt seg, og dermed sitter jeg her alene da. :p

Jeg synes ikke noe om soving på dagtid, med mindre man er syk eller i en annen tilstand som krever søvn.

Her sovner mannen på sofaen om kvelden som regel, og der blir han liggende nesten hele natta. Utrolig kjedelig for meg, fordi vi får aldri sjansen til å snakke sammen om ting man bør snakke om når barna har lagt seg.

Back
Topp