Dagsoving(igjen)

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor mange ganger sover de små på dagtid nå? Noen ting som har forandret seg i det siste som dere vil fortelle om?

Eg har merket veldig godt at ting skjer nå! Lilla mi er fryktelig vanskelig å legge om ettermiddagen, og faktisk også blitt vanskelig å legge på formiddag- hvertfall om eg prøver å legge ho før det har gått 3 timer siden ho sto opp...

Sover stort sett 2 lurer.
De er lengre og færre enn før.
Før var det kanskje 4-5 lurer på max 30 min.
No er det 2 lurer på 1-2,5 timer.

Stemte 1 gang eg, skal prøve å legge opp dagen slik fra imorgen og se om det fungerer... har jo vært 2 ganger fram til nå siste uka...

før sov ho(ca): kl 10- 11.30
                      kl 15- 16.00
Nå i det siste: kl 11-12.30
                    kl 15.30-16.15... men blir oftere og oftere at denne luren faller bort har eg merket...
Ho sover i snitt fra 19-08 om natta då, så kan jo hende ho har nok med 1 lur [8|]

Alma har to hviler på dagen: 09.30-11.00 og 14.00-15.00/15.30.
Det jeg merker på henne, er at hvilene er blitt kortere, var tidligere på hvertfall 2 timer. Så hun trenger mindre søvn, men ikke helt klar til å kutte ut den ene hvilen riktig ennå.

Virker nesten som om BM er klar for en mindre (sånn som jeg forstod det)? Eller har du prøvd hvor lenge du kan drøye det på dagen før hun hviler seg? Hvor lenge sover hun om gangen?
Edit: Ser du har gjort noe med det allerede, tenkt i samme baner! [:D]

Snuppa her har siste veka snudd om på dagsovinga si - frå 2 lurar til 1.
Kun formiddagsluren ho vil ha.. får sjå utover veka kva ho trenge.
Fyrste dagane ho ikkje ville sova ettermiddagsluren var ganske frustrerande, men trur det går seg til [:)]

ORIGINAL: Almasmamma

Alma har to hviler på dagen: 09.30-11.00 og 14.00-15.00/15.30.
Det jeg merker på henne, er at hvilene er blitt kortere, var tidligere på hvertfall 2 timer. Så hun trenger mindre søvn, men ikke helt klar til å kutte ut den ene hvilen riktig ennå.

Virker nesten som om BM er klar for en mindre (sånn som jeg forstod det)? Eller har du prøvd hvor lenge du kan drøye det på dagen før hun hviler seg? Hvor lenge sover hun om gangen?
Edit: Ser du har gjort noe med det allerede, tenkt i samme baner! [:D]

hehe [;)]
Syns bare det er tidlig å kutte ned på dagsovinga slik... 1 lur ser eg for meg er passelig når de passere 1 år... men men, ingen barn er like [:)]

ORIGINAL: pingri

Fyrste dagane ho ikkje ville sova ettermiddagsluren var ganske frustrerande, men trur det går seg til [:)]

For deg eller ho? Har kjent på følelsen eg nemlig! Ho virker heilt fin, bare litt fortere sinna om ho detter på rompa på slutten av ettermiddagen [8D]

Klumpen her sover 2 lurer. Sånn ca:

Kl.0630: stå opp
Kl.0900-ca1030: sove
Kl.14-ca 15: sove
Kl.19: legge seg

ORIGINAL: Lilletrampepus

Han er en soveunge han her.. [8|]
Om han står opp kl 07.00 (avhenger av dagen før) så ser dagen ca sånn ut:

07.00 - Stå opp
08.30-10.30 - Dupp
13.00-14.30 - Dupp
16.00-16.45 - Dupp
19.00 Legge seg

[:)] Og han trenger alle de duppene. Om han ikke sover kl 16, så legger han seg senest kl 18.

er det muuuuulig [8D]

heldige du [;)]

Halvor har frem til for to dager siden sovet tre dupper (ca 0830-1000, ca 1200-1300 og ca 1600-1645). De to siste dagene har han imidlertid bare sovet to dupper (ca 0830-1000 og ca 1200-1400), som forøvrig har fungert veldig bra, for han er mye lettere å legge til kvelds. Og sånn sett så passer det godt med en langdupp etter lunsj når han etterhvert begynner i bhg!

ORIGINAL: kasandre

ORIGINAL: pingri

For deg eller ho? Har kjent på følelsen eg nemlig! Ho virker heilt fin, bare litt fortere sinna om ho detter på rompa på slutten av ettermiddagen [8D]

Var vel mest eg som vart frustrert...men i byrjinga var ho og meir grinete/kortare lunta. Men virkar som det er jevna seg meir ut.

Her er det to dupper, ytterst sjelden at han trenger en nr.3 dupp. Har som often første dupp rundt 10.30, sover alt fra en halv time til halvannen time. Andre dupp er ofte rundt kl.14.30 og sover som oftes en god time da.

Han sover 2 ganger i løpet av dagen, den første blunden i 1,5- 2 timer, og den andre blunden i ca 1 time...

Sover 2 lurer her, kanskje 3 av og til. Kommer litt an på når tid på morgenen han står opp.

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

I gjennomsnitt 2 ganger om dagen [:)] Tilsammen 2-2,5t.

Samme her

Her står vi opp 06:30
Dupp 09:30-10:45
Dupp 12:30/13:00-15:30
Kveld 19:00

Første duppen er som regel 1 t og 15 min mens andre duppen så vekker vi han veldig ofte etter 3 timer. Vil ikke at han skal sove lenger for da får vi han ikke til å sovne på kvelden.

Etter frokost og bleieskift, så går vi inn igjen i senga. Da varer den duppen alt fra 1/2time til 2 timer, som oftest 1-1,5t, kommer litt an på hvordan natta ellers har vært. Og så er det ny dupp på ettermiddagen, av og til over en time da også!

Så natta kl 20[:)]

Back
Topp