Dagsformen...?

StineH

Elsker forumet
Så sitter vi her da og er straks halvveis i Januar 2012. En mnd som for de aller fleste av oss kommer til å forandre livene våre for all fremtid. Mange har fått babyene sine allerede, mens andre fortsatt venter og venter.. Jeg er en av dem som holder på å vente meg ihjel. Ikke nødvendigvis fordi jeg er så innmari utålmodig, men mer på grunn av all usikkerheten. Ikke vet jeg hva som kommer til å skje, ikke vet jeg når, eller hvordan. Det eneste jeg vet er at noe skal skje, og at det blir mitt livs største opplevelse. Derfor går dagene her utrolig sakte og jeg føler at alle andre her inne allerede har fått skattene deres.(vet jo at det ikke er tilfelle og at dere sikkert er like utålmodig som meg, men ja..) Her skjer det skuffende lite. Tulla koser seg masse i magen, ryggen og bekkenet mitt har for alvor slått seg vrangt, og bare det å makte en tur på butikken er en prøvelse. Har i tillegg blitt skikkelig forkjøla og hoster til jeg spyr både natt og dag. Ellers er det INGEN tegn på at noe som helst spennende er i gjerde. Skal på Haukeland på mandag, men aner ikke hva som skjer der heller... Hvordan er dagsformen deres jenter??

Var som å lese om meg selv :o) Plages med nattesøvn og vondt i armer, bekken og rygg... Har nå begynt med akupunktur og har for 1.gang hatt merkbare kynnere.. så gleder meg til onsdag da jeg skal tilbake.. kansje noe skjer da???

Krysser fingrene for at skattan vårres kommer snart :)

Er fortsatt 10 dager til termin her,men jeg begynner å bli litt lei jeg også nå ja. Er så spent på fødselen,om babyen er frisk osv. Ikke syns jeg det er noe stas å være gravid heller... Med førstemann fødte jeg en måned før termin,så dette er uvant ja. Har heller ikke noen tegn til at det skal skje noe med det første. Men det er jo uansett ikke lenge igjen,selv om en uke virker som en evighet nå...

6 dager igjen til terminen, og jeg er egentlig helt OK. Sover godt om nettene, etc - men syns tida går stille. Jeg har absolutt ikke mer å gjøre, annet enn å vaske, rydde og sortere ting. Kleskurven er heeelt tømt, skinnende og rent er det overalt - babyklærne har blitt sortert flere ganger på forskjellige måter - nå har jeg satt av str 50, 56, 62, 68 i hver sin egen plass, sokker og strømper pent pakket sammen i en pose, osv osv. Babyvogna har jeg stellet i stand, står klar med lammeskinn og voksipose i stua sånn at jeg får lopper i blodet av å se på den :P

Så nå bruker jeg tid på data og iphone... Føler meg så unyttig! NÅ må noe skje!!!!!

For en evig ventetid,, jeg tror jeg blir gal av dette jeg. ikke tør ejg å dra så langt hjemmefra heller. Så det er begrensa litt der. Føler på alle vonter sover faktisk ok nå etter diverse puteoppskrifter. Klærna er sjortert, vogna på plass, senga redd opp og på plass. Barnesetet står i bilen. Stellebord med bleier og utstryrs klart... Jada jeg går jo på veggen av å være hjemme. Har tenkt å begynne med puzlespill 5000brikker i dag. Da går tia litt fortere.. 
Jeg bare venter og venter.....

Ettersom du spør akkurat nå så er dagsformen litt dårlig egentlig. Sover dårlig, har hodepine og er kvalm og litt merkelig overlag i formen.. fryser.. 

Holder med en annen her som sa at det er ventetiden som er verst nå; at man ikke vet når det kan skje og hvordan. Tanken på at han kan komme 2 uker etter termin skremmer meg mer enn fødsel :-)

Og jeg har jo aldri vært med på det her tidligere, og vet ikke hvordan en rie føles ut som.. Jeg får litt vondt i magen i blant, men vet ikke om det er pga en alldeles så liten rie eller vond kynnere eller om noe er feil :-( Men lillen koser seg der inne så jeg antar at ting er som det skal. Jeg skal til jordmor i morgen så får spørre henne :-)

Jeg også har litt smerter i magen til tider. Både her og der, noen ganger får jeg vondt i korsryggen og bruker litt tid på å finne en stilling der jeg klarer å slappe av.

6 dager igjen til termin her også, og leiligheten ser ut som et rotehus. Må virkelig gå dypt inn i meg selv for ikke å brette opp armene og gå i gang med vasking og rydding. Jeg har jo fått STRENG beskjed om å ikke gjøre noenting =(

Så jeg venter og venter. Håper jeg er blitt litt klokere i morgen etter legetime og undersøkelse på Haukeland. Har fått time pga svangerskapsforgiftning. Aner ikke hva de gjør. Om de vil sette meg igang, om jeg blir sendt hjem igjen (bor 5 min unna sykehuset) og bedt om å komme inn dersom allmenntilstanden forverrer seg, eller om jeg blir innlagt. Jeg har ikke peiling.

I natt har jeg sovet skikkelig dårlig, ligget å kjent på masse rare følelser. Magen er litt i opprør, men ikke direkte diarè (beklager detaljene) bare masse luft. Har kanskje litt mindre vann i kroppen, og det skal jeg love dere at er kjempedeilig. Føler at "noe" er på gang, men jeg vet jo at dette "noe" skal skje en eller annen gang i løpet av de neste 3 ukene uansett..

Uansett godt å høre at vi er flere igjen som sitter å venter. Er deilig å ha noen å klage til som vet hva det går ut på. Tror samboeren snart teiper igjen munnen min om jeg snakker mer om disse følelsene.. =P

Ja det er deilig å kunne "klage av seg" litt :-D

Men noe som føles bra forresten er at puppene mine endelig har skjønt at de skal vokse - hehe. De forandret seg litt i begynnelsen av graviditeten, men sen har det stått rimelige stille. Har helt til nå kunnet bruke mine vanlige bh:er, men nå er de for små. Det er deilig å se at det skjer noe på den fronten, og må jo bety at jeg begynner å bli ferdig(ere) :-)

En annen ting... Jeg har vært veldig avslappet ellers i forhold til hva han skal reise hjem i - vi har jo fått så mye klær av andre og jeg har egentlig bare plukket sammen noe av det. Men den siste uken har jeg plutselig fått behov for at lillen skal ha noe nytt og pent på seg når han skal hjem - hehe. Så jeg fikk kjøpt en body, liten jakke og nye "strømpebuksa" og lua til han og det føles godt ut. Han kommer å være så fin! Det eneste jeg ikke kjøper nytt er selve overallen. Merkelig som man er hva Som om noen bryr seg så mye om hva han har for klær når han reiser hjem i en bil - hehe :-D

Akkurat nå om dagen er formen skikkelig BLÆÆÆÆÆÆ!!!!!
Bekkenet er ikke på godfot med resten av kroppen, så jeg tusler rundt som ei 100 år gammel kjærring med hekseskudd i ryggen.. Sover elendig, og kynnere som stråler vondt bakover i ryggen, og ryggen har jeg problemer med fra før.. Masse vonde stikkinger nedentil som kaster meg ut av sofaen nesten... Og på toppen av det hele har alle 3 i huset blitt snufse forkjørla.... Så egentlig håper jeg på at fødselen ikke begynner føre jeg kan puste normalt igjen....

Tidlig start på dagen i dag. Full av både nerver og forventning så skal jeg på Haukeland til lege og anestesilege. Aner ikke hva denne dagen vil bringe. Håper enten de bestemmer seg for at jeg kan reise hjem, eller at de vil sette meg igang, og at jeg ikke bare blir innlagt. Tror ikke akkurat at ventetiden blir noe kortere av å tilbringe den på et sykehus.. Ellers er formen litt bedre igjen. Ryggen er ikke så vond, søvn er det så som så med og siden jeg er tidlig oppe er jeg kvalm nok i bøtter og spann. Men mest av alt veldig spent. Nå hopper jeg i dusjen, så bærer det avgårde.

Synes dere er så heldige som er førstegans fødene
Dere kjenner sikkert mye på spenningen og hvordan det vil bli.

Her er dagsformen veldig opp og ned..
En dag er jeg helt forbanna ødelagt, alt er vondt og forferdelig så kan jeg ha en litt bedre dag igjen dagen etter.

Magetrollet vårt viser heller ingen tegn til å ville ut..
Hadde litt kynnere en natt her, men det varte bare en time så var det hele over gitt.

Blir satt i gang om akkurat en uke hvis hun ikke kommer selv innen den tid, noe det virker som hun ikke har planer om

Jeg fikk akupungtørtime til onsdag jeg da, siden jeg nå allerede er moden og og har 2cm åpning. Det siste jeg vil er å bli satt i gang, Hører mange sier at det er forferdelig vondt. Fikk selv drypp med nummer en og de riene var nesten helt u-utholdelige.. Fysj, håper det skjer naturlig

Samboer er til og meg begynt å klage nå. Han synes jeg har vært gravid så lenge nå. Så innbiller han seg at jeg har vært mer gravid på tiden vi har vært sammen enn jeg ikke har vært gravid. Han fikk bakoversveis når han fant ut at vi hadde vært sammen i 2 år mer enn han trodde. *Flire*

Jeg sover skikkelig dårlig om natten, så jeg tar det igjen når guttene er gått. Da har jeg sengen for meg selv og. Ellers så klarte jeg å dra ræven min ut av huset i dag, jeg har vært litt over en time på senteret. Har jo ikke vært ute av huset siden jeg gikk ut i permisjon 30. des. 

Men etter en time på senteret hadde jeg bare lyst og gå hjem å legge meg i hjem da bekkenplagene meldte seg.

Jeg ble ikke innlagt i dag! Og er både glad og litt frustrert. Proteinene i urinen var gått ned, vekten er gått litt ned, blodtrykket pittelitt opp så de så ingen grunn til at jeg ikke skal få gå til termin, dersom baby ikke vil ut på egenhånd får den tid.
Ny time på fredag for vurdering om induksjon, så da blir det spennende å se de om jeg blir satt i gang før eller etter helgen. Legen ville nemlig ikke at jeg skulle gå særlig over termin pga svangerskapsforgiftningen, blir det ikke fredag regner jeg med at det blir mandag neste uke. Så sant ikke lille bestemmer seg for at det er på tide å komme ut før den tid. Noe jeg tviler på, da det ikke er noenting som tyder på at det går i den retningen.. =P

Dvs at jeg endelig ser slutten på graviditeten! SOM jeg gleder meg!
Har skrevet en liste over alt jeg gleder meg til etter at baby er ute. Både å endelig få møte barnet mitt, og ikke minst endelig få kroppen min tilbake.

Back
Topp